MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 5:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 30, 2010 6:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Witam

Mam problem z moim m103 300E, otóż najnormalniej w świecie, kopci na niebiesko. Najlepiej to widać po rozgrzaniu, przy przegazowaniu puszcza obłoczek, przy pedale w podłodze także dymi, nie wiem, jak mocno, nie mogę tego sprawdzić. Nie jestem także w stanie powiedzieć, czy dymi na zimnym, gdyż nigdy nie "cisnę", dopóki nie złapie 80 stopni. Ubywają także znaczne ilości oleju - ok. litr na 800 km.
I teraz tak: co można na to poradzić ?
Planuję wymianę uszczelniaczy zaworowych, ale z tego co sprawdzałem, na pierwszym cylindrze nie są nadmiernie twarde.
Kompresję trzyma po 12-13,5
Trochę się boję, że to pierścienie, ale po odkręceniu korka wlewu oleju nie ma przedmuchów, nawet przy wyższych (3000) obrotach nie czuć dmuchania.
Dodam także, że problem pojawił się nagle, chodził jak należy, a tu nagle....

Może to być uszczelka pod głowicą ? Może olej dostaje się z kanału olejowego do cylindra ? Chociaż nie ubywa cieczy chłodzącej i nie ma oleju w cieczy chłodzącej, nie ma też "masła" pod korkiem wlewu oleju.
Głowicę mam zamiar ściągnąć, czy przy okazji dotrzeć zawory ? A może wyciągnąć tłoki i sprawdzić stan pierścieni, czy nie zapieczone albo coś w tym stylu ? Ale i tak samych pierścieni nie ma chyba sensu wymieniać ?
Aha, i wykręcałem świece, wszystkie czyste, z lekko białą elektrodą, żadnych śladów oleju....

Co z tym zrobić ? Nie mam funduszy na zakup sprawdzonego i pewnego m103, mogę kupić jakieś m103 za 500 zł, ale jak znowu wpakuję się w jakiś złom ?
Na tego, co mam mogę przeznaczyć ok. 500 zł na naprawę, tak więc kapitalka nie wchodzi w grę


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 4:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
A jak długo chcesz nim jeździć?
Miałem podobne problemy z 5 lat temu. Ten sam silnik.
Ale u mnie puszczał dym po odpuszczeniu pedału po przyspieszeniu.
Także myślałem , że uszczelniacze.
Ale nie dawało to spokoju i zdjęto głowice.
Pierścionki do wymiany. Chociaż kompresja równie jak u kolegi.
W rezultacie skończyło się to tak że doszły panewki pośrednie jeszcze.
Razem z napinaczem łańcuszka, uszczelkami rolką PK pierścieniami i uszczelniaczami - 2000zł
Więc trza rozważyć co lepsze.
Silnik leżący gdzieś tam też może mieć uszczelniacze stwardniałe i Bóg wie co jeszcze.
Pozdrawiam.

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 6:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
A same pierścienie ile Cię wyniosły ? Robiłeś coś z powierzchnią cylindrów przed wymianą pierścieni ? Jeździsz nim jeszcze ?


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 8:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Dokładny kosztorys mogę podać jutro bo nie mam przysobie.
O ile pamiętam Geatza pierścienie 6 kplt. 350 zł.
Ale drugie tyle na uszczelki wszelkiego rodzaju + robocizna.
Na szczęście merc pomyślał i gładzie zrobił z trwałego materiału.
Zero progów, rys itp.
Jeżdżę do dziś. Ale robię od 3 lat może z 5 tyś km na rok
Wcześniej było około 20-25 tyś rocznie więc niewiele.
Mam auto służbowe i więcej nim się poruszam.
Merc okazjonalnie np śluby dla znajomych.
Ale stanie też mu nie służy.

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 8:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Vivalawita pisze:
Dokładny kosztorys mogę podać jutro bo nie mam przysobie.
O ile pamiętam Geatza pierścienie 6 kplt. 350 zł.
Ale drugie tyle na uszczelki wszelkiego rodzaju + robocizna.
Na szczęście merc pomyślał i gładzie zrobił z trwałego materiału.
Zero progów, rys itp.
Jeżdżę do dziś. Ale robię od 3 lat może z 5 tyś km na rok
Wcześniej było około 20-25 tyś rocznie więc niewiele.
Mam auto służbowe i więcej nim się poruszam.
Merc okazjonalnie np śluby dla znajomych.
Ale stanie też mu nie służy.


Pragnę jednak dodać, że niemiły to widok żeby merc tak potwornie dymił i to niebieskim dymem.
Co innego czarnym przy 5000 obrotów w dieslu

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 11:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Vivalawita pisze:
Pragnę jednak dodać, że niemiły to widok żeby merc tak potwornie dymił i to niebieskim dymem.


Dokładnie, i to mnie boli... Od razu ktoś kto za takim jedzie, myśli sobie: "złom", albo zaraz wyobraża sobie rożne rzeczy o kierowcy i jego stylu jazdy...
Co innego, jak dymi na czarno...

Jak by któryś z Was, koledzy miał czas i rzucił okiem na ten cennik: http://auto-szlif.pl/storage/fck/File/cennik%202009.pdf.
Chyba nie jest drogo ?


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 5:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
A ile ma na liczniku i jaka skrzynia?

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 8:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Ee, ile ma na liczniku to nie istotne, bo nie wiem, który to licznik, może być, żę to już 2 lub trzeci..., skrzynia manual 5-ka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl