MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 4:31 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt cze 01, 2010 4:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Witam,może ktoś podpowie jakie jest optymalne napięcie na regulatorze wolnych obrotów dla M102.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 9:38 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Pomiar napięcia jest błędny - a w zasadzie jest tylko pewnym dużym uproszczeniem. Na zaworze wolnych obrotów pojawia się napięcie o przebiegu prostokątnym, ale o zmiennym wypełnieniu. Jego amplituda wynosi 12V. Tak więc prawidłowy pomiar sterowania to podpięcie oscyloskopu lub miernika wypełnienia (pomiar w procentach) Pomiar multimetrem to jedynie pomiar wartości skutecznej tego przebiegu i może w niektóych warunkach mieć niewielki związek z rzeczywistością. Poza tym co to jest "optymalne napięcie"? Przecież to urządzenie cały czas pracuje - zamyka, otwiera i musi tym coś sterować. Na pewno nie jest to "napięcie optymalne"

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: śr cze 02, 2010 9:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Ok,może żle się wyraziłem,chodziło mi o to jakie powinno odczytać się napięcie na multimetrze przy pracy silnika na biegu jałowym dla 700-750rpm,albo jakie powinno być napięcie aby obrotomierz wskazał 700-750rpm.Mam mały problem z wolnymi obrotami i z tego powodu pytam o te napięcia,wyczytałem na forum że wahają się między 5-7V,
u mnie to 3,8V przy 550rpm,jak to ugryż,gdzie szukać przyczyny.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: śr cze 02, 2010 11:18 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Sprawdź co jest między pinem 3 a 5 w gniazdku diagnostycznym,to nam powie mniej więcej co się dzieje,może nawet zgłasza błąd.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr cze 02, 2010 11:42 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Złącze pokazuje 50%,czyli sonda,ale u mnie takowej nie ma i może to coś zmienia,ale sonda jako taka chyba nie ma wpływu na prędkość obrotową wolnych obrotów.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: śr cze 02, 2010 11:57 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
a jakie napięcie masz na potencjometrze klapy środkowy pin ? brak sondy nie wpływa na wolne sam jeździłem rok z odpiętą.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr cze 02, 2010 2:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Potencjometr książkowy 0,7V.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: śr cze 02, 2010 5:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
No to się komplikuje :)
Po głowie chodzi mi jeszcze lewe powietrze ale pewnie sprawdzałeś, sprawdź jeszcze czy tps działa poprawnie może nie daje znać sterownikowi ,że silnik jest na biegu jałowym.
Sam sterownik ke może się skisił masz możliwość podpięcia innego ?
Niestety temat będzie łatwiej rozpracować mając pod ręką jakiegoś drugiego ke na przeszczepy,może jakiś znajomy ma takie auto ?

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr cze 02, 2010 5:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
bmw pisze:
Niestety temat będzie łatwiej rozpracować mając pod ręką jakiegoś drugiego ke na przeszczepy,może jakiś znajomy ma takie auto ?

Też o tym myślałem,ale wszyscy jeżdżą "taniej" dieslami.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 11:28 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Przy tak niskim napieciu to doplyw powietrza jest praktycznie odciety. Wyglada jakby sterownik silnika otrzymywal zly sygnal predkosci obrbotowej... hmm
Odrazu po odpaleniu masz takie niskie obroty (zimny silnik)?

ps. w przypadku pomiaru woltomirzem przebiegu prsotokatnego nap. skuteczne = napiecie srednie a to jest wprostproporcionalne do amlitudy i wypelnienia sygnalu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 11:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Po odpaleniu zimnego jest w granicach 800-900rpn.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 1:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
Czyli poprawnie. Po jakim czasie obroty spadaja. Jakie jest napiecie na nastawniku po odpaleniu?

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 2:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Czasu zejścia z obrotów nie sprawdziłem,zawsze po odpaleniu jadę,do pierwszego zatrzymania i przejścia silnika na wolne obroty przejeżdżam jakieś 4km,napięcie po odpaleniu zimnego też nie sprawdzone.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 2:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Napięcie na nastawniku nie jest istotne, jego się nie mierzy bo nic nic powie. Nie jest specyfikowane i nikt się na nim nie opiera.
Jeśli dolot jest w 100% szczelny - ale nie tak, że się wydaje że jest - tylko rozkręcone i sprawdzone. W M102 prawie zawsze jest coś nieszczelne ;-)
I potencjometr nie trzeszczy i płynnie daje zmianę napięcia w graniach 0,7 V podczas ruchu klapy.
To trzeba sprawdzić skład mieszanki na wolnych obrotach - bez sondy analizatorem spalin - Jakie CO?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw cze 03, 2010 3:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Dolot sprawdzony i nie wykazuje nieszczelności,jutro podjadę na analizator,zobaczymy co pokaże.

_________________
ex

VW Garbus 1300 1961r

VW Garbus 1300 1968r

VW Bus 1600 1975r

W123 240D 1977r

obecnie

W124 230E Automatic 1985r


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl