MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 4:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 30, 2010 11:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Hej,
Tak jak w temacie, piszę, ponieważ mam w aucie butlę 120L ale wchodzi do niej tylko 55L co przy spalaniu mojego w126 czyni auto "krótko dystansowcem"
Co może być przyczyną?
Czytałem, że może być nieprawidłowe ustawienie butli, ale jak ją przestawić do góry czy w dół?
Kolejna sprawa to taka, że nie wypala mi gazu do końca i to też jest uciążliwe.

Da sie to jakoś ustawić czy wymieniać wielozawór?
Piszą w internecie też że można podgiąć pływak ale w którą stronę?

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 4:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Trzeba odpowiednio ustawić pływak w butli.
Jeżeli nie był wyciągany to rzeczywiście odpowiednie ustawienie butli gwarantuje prawidłowe ustawienie.
Kiedyś włożyłem " do góry nogami " butlę i nie można było wcale napełnić butli, ale chodzić chodził na gazie (na resztkach pozostałych w butli).
Powód błędnego ułożenia butli był taki, że pochodziła z innego pojazdu, a tam takie położenie było właściwe.
Wizualnie wygląda to tak, że albo zegar znajduje się 40 st. na lewo albo 40 st. na prawo od osi pionowej butli. Wówczas pływak albo pracuje prawidłowo, albo nie. I to odchylenie od pionu uzależnia ilość tankowania butli bo pływak szybciej odetnie dopływ.
Można nawet pływak doginać co spowoduje większą ilość napełnienia niż to gwarantowane, bezpieczne (lepiej nie ruszać).
Można przyjąć również fakt,że po dłuższym użytkowaniu butli nagromadzi się jakaś część wody, ale nie taka ilość 120-55=65l!!!
Pozdrawiam

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: pn maja 31, 2010 11:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Przestawilem ja troche do gory i zobaczymy

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 3:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Po przestawieniu butli "do góry" weszło 23L LPG :P moze w butli bylo jakies 10-20 L? nie wiem.
W kazdym razie weszlo mniej niz poprzednio.
Przed nastepnym tankowaniem przestawie ja teraz do dolu i zobaczymy ale mysle ze bez podginania plywaka sie nie obedzie :/
Musze sam kombinowac, bo u mnie jest jeden gazownik i to taki, który powiedzial ze obecna instalacja jest juz za stara i nie da sie w niej nic zrobic (2ga czy nawet pierwsza gen.) i proponowal wsadzenie sekwencji za 1500 F do silnika m103... :D

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 5:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
naciągacz, ale pewnie sprawniejsze by to było. A butla nie ma znaczenia.
Wyjeździj na maxa gaz.Zakręć zawory przy butli i wymontuj.
Ostrożnie popuść zawory i spuść resztki (nie poparz się)
Rozkręć i wyjmij cały mechanizm pływaka i zobacz co się dzieje.
Pozdrawiam tylko nie pal fajek przy tym bo to mogą być ostatnie oględziny.
Nie wiem dlaczego ten gazownik nie chce ci pomóc!

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 9:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Vivalawita pisze:
nie poparz się


Raczej nie odmróź palców. Gaz jest bardzo zimny. Chyba,. że zapali się gaz ,to wtedy tak.


Na górę
Post: wt cze 01, 2010 10:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn lut 23, 2009 11:28 pm
Posty: 485
zimno bądź co bądź też parzy...

_________________
MB W140 500SE '94


Na górę
Post: śr cze 02, 2010 4:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Gazownik nie chce pomoc bo to szkot i nie zna sie na robocie :)

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: ndz cze 06, 2010 3:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Tym razem przestawiłem butlę "w dół", tak, że ten kąt o którym piszą gazownicy powinien wynosić 30 stopni zmniejszył się na jakieś 5 stopni. Nie wiem czy tak może być i czy to jest bezpieczne, ale wynik tankowania poprawił się do 62 litrów, także jest to już znaczna poprawa. Napewno w butli zostało jeszcze z kilka litrów, zakładam około 5.
Takze daje mi to juz wynik 67 około 70 litrów z marginesem.
Czyli pozostaje mi jeszcze miejsce na jakieś ok. 30 litrów :) (bo butla ma 120L max)
Teraz musze wyjeździć to do końca i będziemy naginać pływak i zobaczymy.

Jeśli będe już wyciągał wielozawór z butli to warto by było butlę oczyścić w środku tylko mam takie pytanie czym to zrobić?
Są jakieś specjalne środki do czyszczenia czy można to wyczyścić np. wodą z jakimś płynem ??

PS. w załączniku fotka mojej MB z wczorajszej przejażdżki po Szkocji :D

Obrazek

Pozdrawiam :)

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: ndz cze 06, 2010 6:54 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jak Ci wejdzie 105-110 litrów to tak juz zostaw.
Nie doginaj pływaka do 120 litrów, zatankowana na max w upale zrobi bum.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz cze 06, 2010 7:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Wiem, wiem THC, będzie tak do 105L max, zeby ta poduszka 20% została w butli.
Ale jeszcze do tych 105 troche brakuje....

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pn cze 07, 2010 12:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 27, 2004 10:04 am
Posty: 110
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
THC pisze:
J...zatankowana na max w upale zrobi bum.

trzeci rok tankuję na maxa i jakoś bum nie było, zauważ że butle są testowane na ciśnienia kilkakrotnie przekraczające ciśnienie robocze.

_________________
S124 300TE 4MATIC `90


Na górę
Post: pn cze 07, 2010 2:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
TOXIC pisze:
THC pisze:
J...zatankowana na max w upale zrobi bum.

trzeci rok tankuję na maxa i jakoś bum nie było, zauważ że butle są testowane na ciśnienia kilkakrotnie przekraczające ciśnienie robocze.

Tak mówisz?
http://www.youtube.com/watch?v=v_hULz9LMUk
[szok]


Rezerwa jest rezerwą i skoro przepisy ją określają to lepiej jej nie zmieniać. Jak miałem gaz w aucie to nigdy nie tankowałem blisko domu, tylko tak z 15-20km zawsze po tankowaniu jeździłem, żeby choć co wypalić, żeby nie stal pod domem zatankowany do pełna. Oczywiście do pełna z rezerwą (bo miałem butlę 45L, do której wchodziło nie więcej niż 38-39L).

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 9:06 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
TOXIC pisze:
trzeci rok tankuję na maxa i jakoś bum nie było, zauważ że butle są testowane na ciśnienia kilkakrotnie przekraczające ciśnienie robocze.


Najlepiej jest zyc w nieswiadomosci... ale zwykle do czasu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt cze 08, 2010 12:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:08 pm
Posty: 518
Lokalizacja: z Wrocka
I po to w wielozaworze jest m.in. zawór bezpieczeństwa, który "upuszcza" trochę gazu, gdy ciśnienie wewnątrz butli przekracza zadane ciśnienie.

Też jestem zwolennikiem tankowania "do pełna", bo wiem, jak to działa i gdzie ewentualnie ucieknie gaz. Oczywiście dobrze jest przejechać kilkanaście km i nie zostawiać na ostrym słońcu w lecie, ale to raczej takie "zakładanie szelek, jak ma się pasek"

_________________
W201
W124
W168


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl