MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 10:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 13, 2010 10:42 am 
Offline

Rejestracja: ndz cze 13, 2010 9:56 am
Posty: 0
Numer GG: 8788184
Lokalizacja: Bielsko Biała
na poczatku chcialem sie ze wszystkimi serdecznie przywitac :) niestety nie moge tego zrobic w przywitalni gdyz jest ona zablokowana. wiec mam na imie jarek vel. ufo i od wczoraj jestem posiadaczem 190 2,3 cosworth. wczesniej (jako pierwszy samochod) mialem beczke 240D z 86r, piekne autko bylo :) no ale wracajac do sprawy

autko jest w prawie idealnym stanie, 0 rdzy, lakier jak nowka, natomiast technicznie no wlasnie, autko stalo w garazu przez 4 lata i bylo odpalane i jezdzone przez ten czas moze 2 razy na rok.odpala na dotyk, pracuje pieknie tylko podczas jazdy nie zbiera sie tak jak powinien,ja mu w gaz a jemu sie nie spieszy jak na taka ilosc kucy (dodam ze w automacie).przyczyn moze byc wiele ale na sam poczatek mam zamiar wymienic wszystkie oleje,plyny,swiece takze, mysle ze przewody tez no i paliwo bo to co jest zalane jest z roku 2006 :o

tu moja prosba bo na pewno sie znacie lepiej niz ja, czym moze byc spowodowane takie 'przymulenie' ? i jak bede na kupnie olejow i swiec to jakie kupic ?

na razie tyle :)

_________________
w201 190E 2.3 - 16 [b]COSWORTH[/b]


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 1:44 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Witamy Kolegę serdecznie ! Na samym początku,chciałbym koledze powiedzieć ,że u mnie zalana paliwem kosiarka po zimie też nie chciała zapalić,a co dopiero auto które miało stare i zwietrzałe paliwo !!! radzę czym prędzej na samym początku wywalić tzw. pozostały rozpuszczalnik,wymienić filtr paliwa,zalać świeżym PB i dopiero zrobić próbę,można dolać do paliwa jakiegoś dostępnego na CPN specyfiku do czyszczenia układu wtryskowego bo pewnie wtryski są pozapiekane lub po dłuższym postoju leją a nie rozpylają paliwo,po tych operacjach można dopiero szukać dalej !!
No i czekamy na foto !!!

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 2:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 25, 2007 3:08 pm
Posty: 2149
Numer GG: 309237
Lokalizacja: Warszawa
Rozmawiałem na jesieni z włascicielem serwisu kosiarek i stwierdził, iż te urządzenia na zimę powiiny byc zostawiane bez paliwa

_________________
V-ce Prezes MB/8 Club Poland
560SL, 560SEC, 280SEL 4.5, s115, 230C,W123 300usa, C111 5.0 puzzle, 1502, 635CSi, 840Ci, 911 3.0SC targa, XJS 4.0


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 3:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Testowanie samochodu z olejami i paliwem co mają po kolka lat to zbrodnia na samochodzie bo olej przypomna płuczkę kopalnianą a banyzna kiepski rozcieńczalnik. Jak już napisał Czarek12.
Fajny samochód, niestety bardzo drogi w prawidłowym utrzymaniu.

Pod plastikową osłonę pomp z tyłu samochodu wchodzi wąż od baku - gumowy.
Trzeba zdjąć osłonę, odkręcić opaskę i wylać paliwo z baku do wiadra.
Potem zakręcić - wlać z 5l czystego i jakieś maks. pół litra oleju do 2-taktów - niech pojeździ chwilę na tym - zatankować do pełna. Wymiana filtru paliwa to była by dobra rzecz.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 7:08 pm 
Offline

Rejestracja: ndz cze 13, 2010 9:56 am
Posty: 0
Numer GG: 8788184
Lokalizacja: Bielsko Biała
wcale bym go nie odpalal jakbym nie musial, ale jakos do domu musialem go zabrac, a ze to bylo gora 6km to jakos dalo rade.teraz czekam na wyplate i bede mu wymienial wszystkie plyny, filtry, swiece tak jak wspomnialem.

kilka pytan:
1) on ma zawieszenie hydrauliczne czy pneumatyczne ? (sie mi zdaje ze hydrauliczne,jesli tak to jaki olej lac i czy w ogole trzeba wymienic )
2) czy wymieniac olej w skrzyni biegow ? ( jezeli tak to jaki )
3) jakie swiece i jaki olej do silnika
4) od czego jest ten przycisk:
Obrazek

jak mi sie cos jeszcze przypomni to bede pytal dalej :)

a tu pare fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
w201 190E 2.3 - 16 [b]COSWORTH[/b]


Na górę
Post: wt cze 15, 2010 12:17 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
ufo pisze:
kilka pytan:
1) on ma zawieszenie hydrauliczne czy pneumatyczne ? (sie mi zdaje ze hydrauliczne,jesli tak to jaki olej lac i czy w ogole trzeba wymienic )
2) czy wymieniac olej w skrzyni biegow ? ( jezeli tak to jaki )
3) jakie swiece i jaki olej do silnika
4) od czego jest ten przycisk:

1. Popatrz sobie na ostatnie wrzucone przez samego siebie zdjęcie i przeczytaj napis na niebieskim tle na zbiorniczku na lewo od chłodnicy (patrząc od przodu).
2. TAK, obowiązkowo z filtrem co 60tys km.
3. Olej najlepiej tak jaki był wcześniej, a jak będzie głośny to gęstszy lub mineralny, a świece takie jak zaleca Mercedes. Szkoda się bawić w jakieś czteroelektrodowe bzdety, bo to nie jest zwykłe M102 1.8 tylko taki W201 HIGH-TEC. Co do czteroelektrodówek, to potem po rozebraniu silnika fajnie widać na tłokach dziurki po ułamanych wcześniej elektrodach.
4. Nie wiem :)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Post: wt cze 15, 2010 4:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ufo pisze:
od wczoraj jestem posiadaczem 190 2,3 [b]cosworth[/b


witamy na forum kolejnego posiadacza 16V. Co to za model konkretnie? Rüv,ECE,KAT? Ktory rok? Choc sadzac ze ma ASD to powienien byc to juz 87. Automat w 16v?! [szalone] Jak kto woli. Ale wracajac do twoich problemow. Wrogiem KE i w ogole 16ek jest dlugi okres nieeksploatacji. Mozesz w nim powymieniac wszystko(co w przypadku 16v) bedzie kosztowalo maly majatek i tak nie bedzie chodzil jak nalezy. Problem polega na braku wiedzy wiekszosci mechanikow i nieposiadania sprzetu diagnostycznego dla tej nietypowej jednostki.
Co do nivo to widze, ze ma nieseryjne na obydwu osiach. Zanim w nim wymienisz olej(ZHM) to sprawdz czy sie podnosi i trzyma przez kilka dni poziom. O zawory i rozrzad zadbalbym jednak w pierwszej kolejnosci. Co do swiec to wrzuc mu Bosch HR5DC. Na tym chodzi najlepiej oczywiscie pod warunkiem, ze reszta jest "zdrowa".

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: wt cze 15, 2010 10:10 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 7:56 pm
Posty: 1440
Lokalizacja: WIELICZKA
aegm pisze:
Automat w 16v?! [szalone] Jak kto woli.
Ja tez bym wybrał automat (ale ja już w ogóle nie chcę zmieniac biagów [clown] [zlosnikz] ) z resztą jeździłem 190E 2.3 (8V) właśnie na leniuchu i wtedy pokochałem to urządzenie pozwalające na zajęcie się kolanem współpasarzerki, lub nie odrywanie rąk od kierownicy na szybkiej krętej drodze. 8)

_________________
pozdrawiam
broneq

W123 C 230CE 1983r i W115 220D 1974r
Stare Mercedesy ... są doskonałe.


Na górę
Post: wt cze 15, 2010 10:48 pm 
Offline

Rejestracja: ndz cze 13, 2010 9:56 am
Posty: 0
Numer GG: 8788184
Lokalizacja: Bielsko Biała
broneq pisze:
Popatrz sobie na ostatnie wrzucone przez samego siebie zdjęcie

tak tez myslalem :)

aegm pisze:
witamy na forum kolejnego posiadacza 16V

milo mi :)

aegm pisze:
Co to za model konkretnie? Rüv,ECE,KAT?

szczerze powiedziawszy to nawet nie wiem [wstyd] zapodam VIN to tam na pewno bedzie napisane jak ktos rozkoduje: wdb2010341f412456

rok 87 :)

aegm pisze:
i tak nie bedzie chodzil jak nalezy

trochu mnie zmartwiles

aegm pisze:
nieseryjne na obydwu osiach

z tego co wiem to w tym aucie jest wszystko seryjne ( no moze prosz maski :P )

aegm pisze:
to sprawdz czy sie podnosi i trzyma przez kilka dni

tak, podnosi sie i to ladnie, a poziom trzyma tak ok dzien, poltorej dnia

dzis jak otworzylem garaz to zobaczylem ze cieknie jakis plyn po lewej stronie, tak lekko jakims kwasem zalatywal, nie wiem od czego to moze byc

_________________
w201 190E 2.3 - 16 [b]COSWORTH[/b]


Na górę
Post: wt cze 15, 2010 11:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
broneq pisze:
Ja tez bym wybrał automat


tz.ja tez jestem wielkim zwolennikiem automatow, ale w przypadku 16V preferuje zdecydowanie perfekcyjnie pracujaca skrzynie Getrag-a, ktora przysparza sporo frajdy z "wajhowania". Ale jesli ktos jezdzic zamierza 16-ka na co dzien, a nie bic rekordow na torze to w sumie dlaczego nie automat :P
pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: śr cze 16, 2010 9:44 am 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:51 am
Posty: 1459
Numer GG: 183187
Lokalizacja: Warszawa [WGM]
ukaniu pisze:
Potem zakręcić - wlać z 5l czystego i jakieś maks. pół litra oleju do 2-taktów - niech pojeździ chwilę na tym - zatankować do pełna. Wymiana filtru paliwa to była by dobra rzecz.


W zwykłym m102 propozycja ukania pomogła jak ręką odjąć.

_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." Stanisław Lem


Na górę
Post: śr cze 16, 2010 1:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
ufo pisze:
szczerze powiedziawszy to nawet nie wiem [wstyd] zapodam VIN to tam na pewno bedzie napisane jak ktos rozkoduje: wdb2010341f412456


Poniewaz ruska viniarka cos nie dziala od paru dni nie da sie za wiele stwierdzic na podstawie tego vinu tylko tyle ze jeszt to oryginalna 16ka.
Masz gdzies w papierach ile KM ma twoj Benz?! 170KM to wersja z Katem, 177(Rüf) i 185 wersja ECE, ale ta ostatnia opcja raczej odpada, chociaz roznie bywa. Kod 620 wprawdzie zdradza, ze bez kata tak ze obstawialbym na Rüf.

ufo pisze:
z tego co wiem to w tym aucie jest wszystko seryjne ( no moze prosz maski :P )


i felg! :lol: ale nie o to mi chodzilo tylko, ze seryjnie 16V wychodzilo zawsze z NIVO na tylnej osi, a opcjonalnie mozna bylo sobie zamowic NIVO tez na przedniej(kod 489), co jest raczej mniej spotykane, ale jak dziala to juz dobry znak.

ufo pisze:
trochu mnie zmartwiles


nie mialem takiego zamiaru, ale tak niestety juz bywa z tymi wozkami. Kto ma cierpliwosc i troche grosza ten sobie poradzi w jakims tam stopniu, ale sa rzeczy z ktorymi trzeba juz do prawdzwego fachowca z dobrym doswiadczeniem, a takich jest niewielu. Tak jak pisalem, ze powymienianie wielu/wszystkich nawet czesci niewiele moze zmienic. Trzeba tez posprawdzac,pomiezyc,wyregulowac,ustawic,itd... :roll:

pozdr.

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
Post: śr cze 16, 2010 3:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:45 pm
Posty: 754
Numer GG: 1231765
Lokalizacja: Usa
ufo pisze:
wdb2010341f412456


VEHICLE TYPE: Car
MODEL NAME: 190 E 2.3-16 JAPAN
ENGINE: 102983 12 002305
TRANSMISSION: 722410 02 519168
BODY: 01704
ORDER NUMBER: 0720800457
LIGHTS: BOSCH
WIPER: BOSCH 870924
INTERIOR COLOR: 271
PAINTS: 702

240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR

260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION

261 TYPE DESIGNATION ON FENDER / SIDEWARD DELETION

420 AUTOMATIC TRANSMISSION 4-GEAR

583 ELECTRIC WINDOW LIFTER, 2-WAY

620 AIR POLLUTION CONTROL

645 WINTER TIRES M + S

873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS

[szalone]

_________________
[URL=https://matchnow.info]Prettys Girls in your city[/URL]


Na górę
Post: ndz cze 20, 2010 12:15 am 
Offline

Rejestracja: ndz cze 13, 2010 9:56 am
Posty: 0
Numer GG: 8788184
Lokalizacja: Bielsko Biała
a teraz pytanie bardziej zwiazane z elektryka mam
gdy zalaczam swiatla to podsietla sie tylko pozycje skrzyni biegow a reszta tj. podswietlenie zegarow, pokrętel, przyciskow itp nie dziala, bezpieczniki sa sprawne a zarowki nie sa popalone ...

_________________
w201 190E 2.3 - 16 [b]COSWORTH[/b]


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 8:41 pm 
Offline

Rejestracja: ndz cze 13, 2010 9:56 am
Posty: 0
Numer GG: 8788184
Lokalizacja: Bielsko Biała
co do oleju to dowiedzialem sie ze jest zalany ELF SPORTI SRI 15W40.
jak myslicie, zalac tym samym czy kupic cos innego ?

_________________
w201 190E 2.3 - 16 [b]COSWORTH[/b]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl