MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:25 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr cze 16, 2010 3:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Hej.
Ostatnimi czasy mam problemy z wolnymi obrotami na gazie i na benzynie, podczas dojezdzania do rond i ostrzejszym hamowaniu auto potrafi zgasnac, a takze przy wrzucaniu D albo R obroty drastycznie spadaja ponizej 500 RPM.
Ale dzieje sie tak tylko wtedy gdy auto jest rozgrzane i pracuje w normalnej temperaturze.
Jak auto jest zimne i jest ponizej 80 stopni to wszystko jest oki.

Pozniej po rozgrzaniu juz jest dupa zimna :/

Patrzalem dzis pod maske i znalazlem takie oto urzadzenie (patrz fotka nizej), ktore po odpieciu zlikwidowalo wszystkie moje problemy.
Ale nie wiem co to jest i czy to moze byc odpiete. Moze sie zepsulo i trzeba wymienic?
Albo moze zostawic tak jak jest?
Obrazek


Po wypieciu obroty na rozgrzanym wygladaja tak:

Na P

Obrazek

I tak to wyglada na D

Obrazek

Co wy na to? Moze tak zostac? czy wymienic te czesc? Czy co zrobic ? :D

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: śr cze 16, 2010 5:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Jest to właśnie regulator wolnych obrotów, zalecam -wyciągnąć i wymyć ,bo potrafi się zacinać z powodu nagromadzonego w środku pyłu -kurzu wymieszanego z oliwą, można podpiąć na krótko pod aku i zobaczyć czy wogóle działa, jeśli nie to trzeba wymienić na sprawny,bo powinien być jednak podłączony !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 11:42 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Jako uzupełnienie: mycie przeprowadziłem u siebie przy pomocy rozpuszczalnika nitro: wstawiłem na noc dolną część (tą z otworami) do połowy głębokości do puszki (nie wiem dlaczego do połowy-tak doradził mechanik, u góry są połaczenia eletryczne to raczej dobrze ich nie zalewać nitro) i zalałem nitro, trochę popłukałem w środku zatykając dziury palcami (nitro zrobił się czarny) i zacżęło płynniej chodzić i lepiej trzymać obroty.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: czw cze 17, 2010 3:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Dzis rano z odpietym regulatorem obrotów niestety ale nawet nie moglem wyjechac z parkingu, bo ciagle schodzil za nisko z obrotow i gasl.

Takze bede musial tak zrobic jak podpowiadasz, zobaczymy czy cos sie poprawi.

Dzieki za odpowiedz i dam znac czy cos sie poprawilo po wyczyszczeniu czy tez nie.

Pozdrawiam

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 8:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
U mnie po odpięciu tej złączki na gorącym silniku obroty bardzo wzrastają.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 8:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
NEMO napisał,U mnie po odpięciu tej złączki na gorącym silniku obroty bardzo wzrastają.
-------------------------
I tak właśnie powinno być,oznacza to że regulator wolnych obrotów ,po założeniu wtyczki stabilizuje obroty, więc działa i wszystko OK !

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 2:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
U mnie na rozgrzanym silniku, wzrastają powiedzmy niewiele, tak jak widać na zdjęciach.
Wyczyściłem wczoraj ten stabilizator i podłączałem na krótko pod aku i otwierała się i zamykała taka klapka w środku.
Jednak nie zamykała się do końca.
Tak powinno być?

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 4:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
To nie regulator wolnych obrotów, tylko zawór powietrza dodatkowego. Odpowiada on za załączenie tzw. ssania. Może się on znajdowac w dwóch stanach - otwarty lub zamknięty (z minimalną szparką). W momencie rozruchu zimnego silnika sterownik podaje na niego 12V i zawór się otwiera, dostarczając silnikowi więcej powietrza - łatwiejszy rozruch i stabilniejsze (wyższe obroty) na jałowym. Po osiągnięciu pewnej temperatury (nie pamiętam dokładnie, ale chyba coś lekko powyżej 40 st. C) sterownik odcina dopływ prądu i zawór się zamyka i w takim położeniu zostaje. Po odpięciu jego wtyczki na rozgrzanym silniku nie powinno być różnicy w obrotach i pracy silnika, odpięcie na zimnym silniku spowoduje, że trzeba będzie dłużej pokręcić i przez pierwsze parę chwil będzie problem z utrzymaniem jałowych obrotów.


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 6:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
To w takim razie musze chyba szukać dalej.
Sprawdzę jeszcze raz kalosza i wszystkie rurki od KJ, może coś przeoczyłem.
Swoją drogą, czy może być odpowiedzialny za to ten potencjometr klapy spiętrzającej?
Albo jakiś srebrny przekaźnik o którym wszyscy piszą ale znaleźć go nie mogę :)

Przypomnę, że na nierozgrzanym silniku pracuje wszystko ok, obroty na rozgrzanym silniku też nie falują tylko chodzi o to, że jak wrzucę na D czy R to spadają nisko i zaraz się podnoszą (na PB i LPG tak samo), ale jak zrobię to szybko to potrafi zgasnąć, tak samo przy ostrzejszym hamowaniu lub podczas wjazdu na np rondo.

Pozdr

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 6:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
Ja to robię tak:
-sprawdzam dokładnie gumy pod rozdzielaczem, czy nie popękane, sparciałe, czy mocno/szczelnie są nałożone, czy zawór pow. dodat. działa OK, stycznik położenia jałowego pedału gazu oraz czujnik położenia przepustnicy, sprawdzam, czy napięcie na potencjometrze rośnie właściwie (czy nie wytarty)
-jak już mam wszystko rozkręcone, sprawdzam jak pylą wtryski
-po złożeniu nie zakładam miksera LPG, wypinam bezpiecznik z centralki LPG
-sprawdzam jak wygląda wypełnienie na złączu diag. Jeśli sterownik nie zgłasza błędów, regulacja tak, aby wypełnienie było w granicach 40-55%
-regulacja potencjometru klapy spiętrzającej, 0,7V na jałowych obrotach między 1 a 2 pinem
-na koniec profilaktycznie sprawdzenie wypełnienia.
Jak już skończę, wysyłam właściciela samochodu na "doprowadzenie do ładu" LPG


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 10:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 24, 2005 2:39 pm
Posty: 344
Lokalizacja: Chełm
Nemo pisze:
U mnie po odpięciu tej złączki na gorącym silniku obroty bardzo wzrastają.

Jeśli wzrastają ponad 1000rmp to jest to oznaka "lewego" powietrza.

devcrk pisze:
Może się on znajdowac w dwóch stanach - otwarty lub zamknięty (z minimalną szparką). W momencie rozruchu zimnego silnika sterownik podaje na niego 12V i zawór się otwiera, dostarczając silnikowi więcej powietrza - łatwiejszy rozruch i stabilniejsze (wyższe obroty) na jałowym. Po osiągnięciu pewnej temperatury (nie pamiętam dokładnie, ale chyba coś lekko powyżej 40 st. C) sterownik odcina dopływ prądu i zawór się zamyka i w takim położeniu zostaje.

To nie tak, jeśli sterownik od KE-jeta nie radzi sobie z regulacja mieszanki to wyłączy sterownie nastawnikiem (to jest bardzo skrajny przypadek).
W normalnych warunkach nastawnik wolnych pracuje non stop zwiększając bądz zmniejszając przezeń przepływ powietrza, regulując tym samym wolne obroty.
Za pływanie obrotów w silnikach zasilanych LPG najczęściej odpowiada, (wg moich osobistych obserwacji) rozjechane nastawienie potencjometru klapy spiętrzającej a daleko za nim zanieczyszczony nastawnik wolnych obrotów.

Pozdr

_________________
S124 300TE 4-MATIC
S124 E280T
Ex: W124 300E 4-MATIC


Na górę
Post: pt cze 18, 2010 10:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
devcrk pisze:
To nie regulator wolnych obrotów, tylko zawór powietrza dodatkowego. Odpowiada on za załączenie tzw. ssania. Może się on znajdowac w dwóch stanach - otwarty lub zamknięty (z minimalną szparką). W momencie rozruchu zimnego silnika sterownik podaje na niego 12V i zawór się otwiera, dostarczając silnikowi więcej powietrza - łatwiejszy rozruch i stabilniejsze (wyższe obroty) na jałowym. Po osiągnięciu pewnej temperatury (nie pamiętam dokładnie, ale chyba coś lekko powyżej 40 st. C) sterownik odcina dopływ prądu i zawór się zamyka i w takim położeniu zostaje. Po odpięciu jego wtyczki na rozgrzanym silniku nie powinno być różnicy w obrotach i pracy silnika, odpięcie na zimnym silniku spowoduje, że trzeba będzie dłużej pokręcić i przez pierwsze parę chwil będzie problem z utrzymaniem jałowych obrotów.


Niestety chyba masz inny silnik niż mój i opisywany w Instrukcji Napraw i Regulacji oraz Działania wydany przez Mercedes-Benz. Otóż (przynajmniej w silniku 117 963..... V8 KA) proces jest następujący zimny silnik : napięcie 0V - klapa w zaworze regulatora otwarta. Silnik ciepły : napięcie 5V klapa w zaworze otwarta do połowy.(odłączenie zasilania zaworu powoduje znaczące podwyższenie obrotów. Biegunowość napięcia nie ma znaczenia (przynajmniej u mnie) podłączenie 12V też nic nie daje. Natomiast aby regulacja działała musi być prąd 1050mA. Za niskie obroty na gorącym silniku: należy udrożnić "Baypass"(mała zaślepiona z dwóch końców rurka ukośnie podłączona do tego zaworu z prawej strony). Ponieważ i u mnie nie wszystko działa prawidłowo nie sprawdzałem jeszcze wszystkiego w/g schematu i podręcznika. mam możliwość sprawdzenia wszystkich wyprowadzeń obydwu wtyczek (sterownika i zaworu) chętnie dla zainteresowanych opiszę je dokładniej. Chcę jeszcze dodać, że istnieje jeszcze (w silnikach 4.2 (V8)) inny typ zaworu z dwu-pozycyjną zastawką. W przypadku uszkodzenia sterownika lub doprowadzenia napięcia do zaworu, ustawienie (w modelu pierwszej serii produkcji) prawidłowych wolnych obrotów jest niemożliwe. Zawsze będzie około 1000 obr/min .które po załączeniu biegu minimalnie się obniży. Może to również powodować lekkie szarpnięcia skrzyni biegów szczególnie zauważalne przy przełączaniu w położenie "R".

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: pn cze 21, 2010 3:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Hej,
Dziś udało mi się nagrać filmik, który przedstawia zachowanie mojego auta.
Wszystkie te skoki obrotów są w momencie kiedy przełączam z N na R na D itp.
Dzwięk który słychać "pipnięcie", oznacza, że wtedy wskakuje R.
Na moje oko to obroty jako obroty dobrze trzyma i nie falują, tylko wtedy kiedy następują zmiany biegów...
Wszystko jest na rozgrzanym silniku, zobaczcie sami i pomóżcie coś z tym zrobić.


http://www.youtube.com/watch?v=b-p-PhhHfzo



Pozdrawiam

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 11:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Coś zacząłem nie rozumieć Obroty zmieniają ci się (w dół) przy zmianie nastawień skrzyni biegów czy przy ZMIANIE biegów podczas jazdy? Z filmiku wynika, że jest jeszcze prawidłowo ale to tylko są nastawy ABS.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 6:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 30, 2008 11:03 am
Posty: 131
Przy zmianie nastawień skrzyni biegów podczas postoju. A takze podczas jazdy w momencie hamowania, obroty schodza podobnie nisko i czasami "sie uratuje" ii zaraz wróci do normalnych obrotów a czasami zgaśnie (i niestety częsciej to drugie :/ )

_________________
Fiat Grande Punto 2006
Vauxhall Signum 2.2 Dti 2003 RHD
Mercedes-Benz W123 280CE 1979r.
EX. Mercedes-Benz W126 300SEL 1991r. RHD
EX. Mercedes-Benz W220 S430 2001 RHD
EX.Fiat Punto 2 FL 1.2 2003r.
EX.Renault Laguna MK2 2001


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl