MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 15, 2025 8:15 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1016 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 14, 2010 6:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Dziś dopieściłem czujnik wału-jak by kogo interesowało to gmp wypada idealnie na 15 ząbku po wycięciu 2 czyli jak się nie mylę to 90 stopni po wycięciu ,próżno szukać takich informacji w necie... zostaje szrot i jakieś padłe bmw jako wzór ,a liczyłem te ząbki ze 4 razy.Po ustawieniu zapłon działa perfekt i nikt by nie poznał ,że zapłonem steruje motronic z bmw ale zobaczę niebawem jak da radę sobie z paliwem ,a mam nadzieję ,że da radę.Próby w tym tygodniu będę prowadził.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: wt cze 15, 2010 8:04 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 13, 2005 8:56 am
Posty: 4306
Lokalizacja: Zurich, Debica
voytas pisze:
Po to jest regulator na listwie żeby utrzymywać ciśnienie na ustalonym poziomie - nigdy się nie spotkałem z innym rozwiązaniem (oprócz instalacji LPG gdzie ciśnienie zmienia się jak w kalejdoskopie ;) ).



Hmm... mi sie wydawalo, ze podciesnieniowe regulatory cisnienia paliwa przeminely wraz z koncem lat 90tych. Obecnie mamy takie moce obliczeniowe zapakowane w ECU, ze przeliczenie dawki na podstawie cisnienia na listwie, podcisnienia w kolektorz itp nie sprawia zadnego problemu.

_________________
TReneR

W124 230E '87
Drink Beer!


Na górę
Post: wt cze 15, 2010 9:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W MS przyjmuje się w miarę liniową zalezność ilości paliwa od czasu otwarcia wtryskiwacza.
Dzięki temu jak Trener pisze na podstawie obrotów, podciśnienia i tabeli VE oraz tabeli modyfikującej AFR można obliczyć czas wtrysku.
Modyfikowanie ciśnienia paliwa od ciśnienia w kolektorze ssącym za przepustnicą będzie dziwne, bo wtedy wstawiamy jakiś nieliniowy człon w równanie ilosci paliwa od czasu wtrysku po stronie mechaniki. Nie ma IMHO sensu.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr cze 16, 2010 11:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
ukaniu pisze:
Modyfikowanie ciśnienia paliwa od ciśnienia w kolektorze ssącym za przepustnicą będzie dziwne, bo wtedy wstawiamy jakiś nieliniowy człon w równanie ilosci paliwa od czasu wtrysku po stronie mechaniki. Nie ma IMHO sensu.

Moim zdaniem jest to totalnie obojętne.
Tak jak piszesz czas wtrysku jest wyliczany miedzy innymi na podstawie podciśnienia w kolektorze, układ sobie poradzi w każdych warunkach - wystarczy zmodyfikować mapy. Zobaczę czy auto lepiej będzie chodziło z tym podciśnieniem, czy też bez niego.

Wygląda na to że najlepiej będzie odszukać dokumentację układu wtryskowego z którego mam listwę i tam doczytać w jakim stopniu ciśnienie w kolektorze koryguje ciśnienie paliwa w listwie...

PS
Wreszcie jakaś ciekawa dyskusja ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz cze 20, 2010 11:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
W ramach zagospodarowania wolnego czasu zlutowałem dziś wtyk DB37 pod MS'a.
Kabelków sporo - ale jeśli MS ma wszystkim zarządzać - nie ma innego wyjścia ;)
Załącznik:
db37.jpg
db37.jpg [ 26.98 KiB | Przejrzano 2058 razy ]


Jeszcze tylko zaizolować i wkrótce pierwszy rozruch, aż się sam boje [hihi]

_________________
Kubitus


Na górę
Post: ndz cze 20, 2010 12:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Kubitus pisze:
W ramach zagospodarowania wolnego czasu zlutowałem dziś wtyk DB37 pod MS'a.Kabelków sporo - ale jeśli MS ma wszystkim zarządzać - nie ma innego wyjścia

Mam nadzieję że nie przesadziłeś z grubością przewodów tak jak ja ;)

Jak dasz za grube to będzie bardzo trudno przepchać wiązkę przez istniejące otwory w grodzi.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz cze 20, 2010 3:39 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Przewody są po części z wiązki W124 oraz część z wiązki zasilacza komputerowego.
Powinniśmy dać radę. Nawet jeśli nie...W201 to nie zabytek ani super okaz - się rozwierci [hihi].

_________________
Kubitus


Na górę
Post: pn cze 21, 2010 6:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
No i motronik nie daje rady z paliwem (za to zapłon działa perfekt) ,gaśnie na wolnych chyba ,że mu się da lewe powietrze pod przepustnicę sprzed przepływomierza wtedy jakoś działa.Tak jakby zawór powietrza dodatkowego za mało się otwierał ale się otwiera i nie w tym problem bo gdy mu się to lewe powietrze wepnie po przepływomierzu to też gaśnie.Podejrzewam że coś z dawką paliwa,będę musiał pomierzyć czasy wtrysku jak tylko będę miał zrobiony mierniczek do tego lub wezmą cyfrowy oscyloskop.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: czw lip 01, 2010 10:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
A ja dzisiaj pierwszy raz wybrałem się bez K-Jetronica do pracy. MegaSquirt na razie wykorzystany był tylko do odpalenia i przełączenia na LPG (jeszcze z mikserem). Standardowy kod bez TPS-a nie nadaje się raczej do jazdy. Brakuje wzgbogacenia przy wciskaniu pedału gazu...

Dziś wieczorem wgrałem mu kod MSnS-Extra i jest dużo lepiej. Przy okazji zwiększyłem troszkę "required fuel" bo wcześniej chyba przedobrzyłem podając wydajność wtryskiwaczy i było zbyt ubogo.

Kod extra daje możliwość wzbogacenia mieszanki na podstawie zmiany podciśnienia w dolocie. Ja zrezygnowałem z TPS-a, zatem dla mnie to jedyny wybór i po 5 minutach testowania wygląda na to że daje radę. Przed wgraniem nowego softu autem w zasadzie nie dało się sprawnie przyspieszać - dusił się po dodaniu gazu. Teraz już tego nie ma - zobaczymy czy to za sprawą zwiększenia bazowej dawki paliwa, czy poprawnej konfiguracji wzbogacenia.

Ogólnie MegaSquirt daje niezwykłą frajdę gdy się siedzi w aucie i klikając myszką po ekranie całkowicie odmienia zachowanie auta. Aktualnie jestem na etapie zakupu zasilacza samochodowego żebym mógł podłączyć laptopa na dłużej niż 25 minut (tyle mi trzyma bakteria).

PS
Ciągle mam spieprzone sterowanie ASB - muszę ręcznie redukować biegi - taki półautomat ;)

UPDATE:
Dzisiaj rano auto gasło zaraz po odpaleniu. Najwidoczniej moja radość była przedwczesna. Prawdopodobnie przy okazji podmiany softu namieszałem w ustawieniach wzbogacania na zimno... Dobrze że miałem drugie auto pod ręką :)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: wt lip 06, 2010 10:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Kolejny wpis na moim blogu i od razu wskazówki by nie bawić się w oryginalny soft tylko od razu zaczynać od MSnS-Extra.

Dzisiaj jestem już po trzech przejazdach testowych w czasie których na siedzeniu leży laptop i zbiera logi.
Na razie staram się zebrać jak najwięcej danych ze spokojnej jazdy z prawie zamkniętą przepustnicą. Po każdym przebiegu dane analizowane są za pomocą MegaLogViewer-a który automatycznie nanosi odpowiednie korekty na mapę wtrysków. Potem tylko aktualizacja mapy w sterowniku i kolejne 10-15 minut jeżdżenia wkoło komina żeby zebrać dane ;)

Auto zaczyna zachowywać się całkiem przyzwoicie. Nie ma już zadyszki po dodaniu gazu (na razie wyłączone jest wzbogacenie przy wzroście ciśnienia w dolocie), Ogólnie mapy są już na tyle skorygowane że w każdym zakresie obrotów auto zachowuje się w miarę poprawnie. Jak już skończę z fragmentem mapy odpowiadającym spokojnej jeździe to auto może dostanie na parę dni sondę szerokopasmową i wtedy będą dobre warunki do wygenerowania pozostałych wartości.

PS
Gdyby ktoś rozważał montaż MegaSquirta z myślą o ekonomicznej jeździe to należy zaznaczyć że koszty są dużo większe niż zakładałem w początkowej fazie. Jakiekolwiek oszczędności mogą się pojawić po ok. roku jeżdżenia. Po dodaniu kosztu montażu sekwencji zrobią się z tego już dwa lata ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 1:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
I jak tam sie sprawuje się MegaSquirt???
Projekt ciekawy tylko ciekawi mnie jak to wszystko w realu się sprawuje???
Możesz zrobić małe podsumowanie po swoich próbach???
Pozdrawiam

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pt sie 27, 2010 9:59 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
mark2222 pisze:
I jak tam sie sprawuje się MegaSquirt???Projekt ciekawy tylko ciekawi mnie jak to wszystko w realu się sprawuje???Możesz zrobić małe podsumowanie po swoich próbach???

Ogólnie z uwagi na ekonomie na benzynie jeżdżę mało. Można powiedzieć że z gazu rezygnuję tylko po to żeby zebrać "logi" podczas jazdy na benzie.

Auto normalnie odpala i w zasadzie jeździ OK. Kopa ma lepszego niż na LPG I generacji.
Aktualnie nie ukończyłem jeszcze mapy wtrysku i nie skonfigurowałem wzbogacenia mieszanki przy nagłym wciśnięciu pedału gazu. Mimo to da się jeździć.

Nie zamontowałem jeszcze sekwencyjnego LPG bo ciągle szukam okazji. Poza tym siedzę po 12h dziennie w pracy a co za tym idzie nie mam czasu na nic.
W zasadzie jakiś czas temu podjąłem decyzję o zakupie nowej instalacji KME lub Stag w rozsądnej cenie ok 800-1000zł (sam przód) i samodzielnym jej montażu. Wygląda na to że przy obecnych ustawieniach nie będzie większych problemów z jazdą na gazie a jednocześnie taniej będzie stroić to wszystko od razu na LPG.

PS
Mam dojście do sondy szerokopasmowej, ale jeszcze nie znalazłem czasu żeby ją podpiąć pod ECU.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz wrz 12, 2010 10:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Ostatnio walczę z MSem extra 029y4 - co powiecie na takie dictum
335186 SND P 01
335240 SND V
0003 bytes written

335240 RCV 27 28 29 2c 2c 2c 2d 2d 2d 2e 2f 32 2f 2f 33 33
32 32 32 32 33 37 38 3c 2f 2f 33 33 32 32 32 32
33 37 38 3c 34 37 37 39 3c 3d 3d 41 43 46 48 4b
34 37 37 39 3c 3d 3d 41 43 46 48 4b 3b 3c 3c 41
42 46 46 46 48 4a 4d 50 3d 3f 41 41 44 46 48 4b
4d 50 54 55 41 48 48 4a 4a 4b 4b 4d 4f 53 59 5a
46 4a 4a 4b 4b 4d 4d 4e 52 56 5f 5f 46 4a 4a 4b
4b 4d 4d 4e 52 56 5f 5f 4b 4d 4f 49 52 52 52 55
57 59 63 64 4b 4d 4f 49 52 52 52 55 57 59 63 64
c8 10 01 0f 27 04 00 0a 00 4b ff 0c 05 dc 05 0a
0f 14 1c 24 2c 34 37 3c 3e 41 14 1e 28 32 3c 4b
5a 64 6e 78 82 96 71 70 00 0d ea 1a 00
0189 bytes read

337262 SND W b8 00
337268 SND W 96 00
337274 SND W b8 00
337279 SND W 9b 0c
337285 SND W b8 00
337291 SND W ba ea
337297 SND W 97 0a
337303 SND W 99 4b
337309 SND W 9a ff
337315 SND W b6 71
337320 SND W b6 71
337326 SND W b7 70
337332 SND W 94 27
337338 SND W b6 71
337344 SND W 95 04
337350 SND X 9c 02 05 dc
0050 bytes written

337359 PURGE
337359 SND R
0001 bytes written

337359 RCV 1c 00 00 0c 2c fe fe 79 6b 00 64 91 64 00 00 00
64 00 64 00 32 ff ff ff 3a 32 0a 0f 00 00 64 00
0e 00 3e 30 79 ff 32
0039 bytes read

337402 SND B
0001 bytes written

338848 PURGE
338848 SND P 01
338902 SND V
0003 bytes written

338902 RCV 27 ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff ff
0189 bytes read


I na tym się kończy zabawa...
Cały flash robi się 0xff

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt paź 05, 2010 3:32 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 02, 2001 2:00 am
Posty: 1431
Numer GG: 34862
Lokalizacja: Warszawa
Po dłuższej przerwie powracam...chyba z sukcesem :P

Otóż z braku czasu i głębszego przygotowania - oddałem autko do speca od MS'a z sąsiedniego forum 201-124.
Po niespełna 4 tygodniach pracy (tak naprawdę byłby tydzień, ale musiałem kompletować graty) samochód mam odebrać w czwartek.
Przypominam - W201 z M104 3.2 . Silnik w pełni sterowany z MS'a. Paliwo, zapłon, wiatrak chłodnica, zmienne fazy - wszystko z MS'a.
Główna zmiana to pierwotnie miał być MS I - jednak za radą kolegi - zamówiłem DB MS-II.

Kolega mieszka w Skarżysku-Kamiennej, poprosiłem aby zalogował się tu i pochwalił swoją praca,bo jest godna podziwu :)

TUTAJ REKLAMA JEGO USŁUG (CAŁKOWICIE BEZINTERESOWNA [hihi] ) - po prostu jestem zachwyconym klientem
Produkuje on także płytki MS-V3.0, są tańsze od tych sprowadzanych z usa,a tak samo funkcjonalne.
Procki MS-I podobno są ogólnodostępne na polskim rynku, a MS-II będzie wkrótce także u niego do dostania.
Dostępne są zarówno czyste płytki, jak i już polutowane z jakimś wstępnym wsadem.
Dodatkowo, jak by ktoś miał serdecznie dosyć swojego K-Jeta, czy innego układu zasilania, lub po prostu chciał przejść na MS'a, kolega świadczy usługi montażu oraz strojenia - w zasadzie do każdego silnika.

Link do tematu na plastikowym forum ;) - MegaSquirt

Namiary na kolegę:
Mail: jaycob(at)poczta.fm
GG: 5165229

Pomyślałem że taki człowiek to cenna sprawa i każdemu może się przydać taki namiar.
Jednocześnie, ten post nie nadaje się do zamieszczenia w dziale warsztatów, ponieważ to taki sam pasjonat jak większość z nas.
Jeśli któryś moderator uzna że ten post nie powinien się tu znaleźć, bądź taka "reklama" jest niedopuszczalna, trudno [zlosnikhihi]

_________________
Kubitus


Ostatnio zmieniony wt paź 05, 2010 3:46 pm przez Kubitus, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt paź 05, 2010 3:39 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 08, 2009 10:49 am
Posty: 46
Numer GG: 5165229
Lokalizacja: Poznań/Skarżysko kamienna
Ukaniu, a ty wgrywasz boota od zera czy kod ladujesz?? i na kodzie sie zawiesza?? ja u siebie wpakowalem bez problemu do konca... napisz cos wiecej to sie pomoze :)

jesli na extra, to wgraj od nowa zwykly kod i jak chcesz miec xtra to wgraj jeszcze raz... a jak na boocie, to mam programator do jedynek jakby cos. poprosze o wiecej szczegolow :) np jaki system w kompie, jaka plyta, procek, czy to przesciowka z usb itd...

_________________
Kuba


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 231 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1016 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl