MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 11:57 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 17, 2010 3:40 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Są modele 124 z silnikiem M-103 w wersji 180 koni i 188 koni.
Da rade bez problemu przerobić taki silnik na 188 koni?
Co w takim przypadku trzeba zrobić?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob lip 17, 2010 5:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
katalizator,ale po co Ci te 8 koni :) ? i tak różnicy nie poczujesz w jeździe...

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob lip 17, 2010 5:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn maja 02, 2005 10:55 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Toruń
THC, musiałbym zerknąć w katalog ale na szybko to różnica 8 HP brała się z braku katalizatora i pewno innego kompa. Można spróbować podkręcić EHA (zwiększyć różnice ciśnień między komorami), uzyskasz przez to większą dawkę paliwa. Można by pomierzyć czasy przyśpieszeń przed i po tej drobnej regulacji. Nie wiem czy jest Ci znany temat o KE-jet'cie patronowany przez Ukaniu, znajomość tego może zaważyć nad powodzeniem regulacji i albo coś polepszysz albo rozregulujesz swój wtrysk:) W każdym razie powodzenia.


Na górę
Post: sob lip 17, 2010 5:55 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
bmw pisze:
katalizator,



Nawet dwa :)
Tak myślałem, znajdę chwilkę to wytnę.

Mi te 8 koni raczej nie stanowi ciekaw byłem czy tylko kat czy coś jeszcze.
M-103 były tez w wersji 190 koni,ale mało informacji jest o tych motorkach.
pucek-benz miałem już rozregulowany ke w 230E 124 , tu mam zmieniony na całkiem sprawny, więc majstrował tam nie będe.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob lip 17, 2010 7:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Będzie głośniej i mniej komfortowo dla Ciebie ,no chyba że lubisz jak jest głośniej.Sam wyciąłem z bmw katalizator i potem żałowałem bo niby zamiast 188 koni miało być 197 koni to tak naprawdę nie było czuć absolutnie żadnej różnicy poza tym że auto pierdziało jak polonez powyżej 4 tyś obrotów.Twój M103 Twoja sprawa,ja bym nie ruszał.No jest jedna opcja znaleźć kompletny oryginalny wydech od wersji ECE i zamontować zamiast obecnego ale to może kosztować i być trudne do zdobycia.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: ndz lip 18, 2010 7:00 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt gru 18, 2009 8:05 pm
Posty: 130
Numer GG: 1148743
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
[quote="bmw"]Będzie głośniej i mniej komfortowo dla Ciebie ,

Z tym bym się nie zgodził bo sam posiadam taki pojazd i jest cicho
Natomiast rzeczywiście nie brałbym się za przeróbki czegoś nad czym pracował zespół fachowców.
Szkoda roboty dla tych 8 koni.
O 20 to może już by warto było.
Nie wiem jak zachowuje się sonda lambda po wycięciu katalizatora.
Inny jest sterownik KE i przekaźnik benzynowy.
Może lepiej zainwestować w kupno w silnika 24 zaworowego
pozdrawiam

_________________
W 123 240D (ex)
W 126 300SE
W 210 220CDi kombi


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 3:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 21, 2003 11:34 am
Posty: 71
Lokalizacja: Toruń
THC pisze:
bmw pisze:
katalizator,



Nawet dwa :)
Tak myślałem, znajdę chwilkę to wytnę.

Mi te 8 koni raczej nie stanowi ciekaw byłem czy tylko kat czy coś jeszcze.
M-103 były tez w wersji 190 koni,ale mało informacji jest o tych motorkach.
pucek-benz miałem już rozregulowany ke w 230E 124 , tu mam zmieniony na całkiem sprawny, więc majstrował tam nie będe.


A nawet 3, ale odradzam. Ja pozbyłem się tych 2 pierwszych, główny został i auto jest głośniejsze szczególnie kolo 3 tys. i powyżej .

_________________
120 Ponton 1961r. sprzedam benzyna 1.8
126SE M104 3.2 87r
126 300SE+LPG sprzedany


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 3:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Po co tam aż trzy? Znajomy właśnie mi mówił,że to trzecie to nie tłumik, ale on z audi więc ....
Wycinał nie będę, poszukam wydechu od wersji bez katalizatora , ruf chyba.
A te trzy oddam do utylizacji, na wydech starczy:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 4:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 21, 2003 11:34 am
Posty: 71
Lokalizacja: Toruń
Moje bardzo chcial zabrac ale nie dalem

_________________
120 Ponton 1961r. sprzedam benzyna 1.8
126SE M104 3.2 87r
126 300SE+LPG sprzedany


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl