MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 1:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 18, 2010 10:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 30
witam.

ostatnio przy wysokich temp. mam taki przypadek:

notorycznie przepala mi się bezpiecznik 6 od kierunkowskazów przy ich załączaniu. przekaźnik zespolony został sprawdzony w innym mercedesie i działają kierunki, wycieraczka klakson i co tam jeszcze. żarówki wymieniłem na nowe. kierunkowskaz prawy mogę włączać zawsze, natomiast lewy tylko rano, później się przepala natychmiast bezpiecznik.

moje wnioski:
1. przełącznik pod kierownicą jest padnięty a temp. otoczenia to przypadek
2. albo coś innego

zatem mam pytanie: czy sam mogę wymienić przełącznik (mam poduszkę w kierownicy i nie wiem czy jej przypadkiem nie zdetonuję)?
czy może sprawdzić coś jeszcze zanim zacznę rozbebeszać auto?

tomek

_________________
123 200D 1978r
124 250D 1994r
a w planach 10 letnich ujęto W220 :-) lub E38


Na górę
Post: pn lip 19, 2010 7:50 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
To mi wygląda na zwarcie niekoniecznie w przełączniku. Sprawdź przewody do lamp szczególnie te w bagażniku tam lubią się robić pęknięcia i przetarcia. Po kolei odłącz wtyczki na lampach (lewy przód i tył) i próbuj kierunki. Jeżeli to w lampie to znajdziesz winnego. Potem zaglądnij do tej lampy (stawiam na tylną) może coś się obluzowało albo jakiś drucik z linki odstaje i robi krecią robotę.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: pn lip 19, 2010 8:51 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
Skoro pali tylko po włączeniu lewych, to niepotrzebnie sprawdzałeś przekaźnik - on jest niewinny.
Na winę przełącznika pod kierownicą stawiam 5%
Czemu jeszcze nie sprawdziłeś i nie zameldowałeś, co się dzieje po włączeniu awaryjnych? Według mnie masz zwarcie w instalacji kierunkowskazów po lewej stronie pojazdu, trzeba tylko dociec czy przy lampie przedniej czy tylnej. Masz hak holowniczy?

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Post: pn lip 26, 2010 10:03 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lis 10, 2007 9:45 pm
Posty: 30
hak mam.
ostatnio udało mi się 2 dni jeździć z kierunkami i było wszystko ok.
później wsiadła żona i kierunki wywaliły bezpiecznik.
awaryjne podobnie - jak kierunki działają to są, czy wyrzucają bezpiecznik - przedtem chyba tak.

zarobiony jestem jak wół więc zaglądam nieczęsto...

_________________
123 200D 1978r

124 250D 1994r

a w planach 10 letnich ujęto W220 :-) lub E38


Na górę
Post: wt lip 27, 2010 1:27 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
W MB zwarcie jest często zaraz tuż przy wtyczce.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: wt lip 27, 2010 11:16 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 14, 2007 7:22 am
Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
U mojego taty w W202 był dokładnie ten sam problem i raz było ok raz się przepalał i w końcu okazało się, że to zwarcie na mocowaniu przy haku (masa źle podłączona, raz stykała a raz nie).

A u mnie W124 był podobny problem ale ze światłem postojowym w tylnej lampie. Okazało się że jest do wymiany kawałek wiązki która idzie przy tylnej klapie.

_________________
W124 coupe 220 "93
W126p coupe :) 650 "87


Na górę
Post: ndz sie 01, 2010 9:09 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr lut 04, 2004 12:38 am
Posty: 2215
Lokalizacja: Limerick
soli1 pisze:
hak mam.

No to ja bym zaczął od instalacji haka. Przejrzeć kable i gniazdo lub na próbę odłączyć.

_________________
W203 Kompressor


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl