MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 11, 2010 11:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Witam szanowne grono

Pojawił się w mojej ASB ostatnio dziwny objaw. Nadmieniam że olej jest ( nie dawno wymieniony+filtr).
Skrzynia to 4 ASB, silnik m111, 2,2 PB bez LPG.
Gdy wkręcam auto powyżej 4000 obr/min wraz z ze wzrostem obrotów silnika, zaczynają się metaliczne odgłosy ze skrzyni. Mają dokładnie taką samą charakterystykę jak silnik - tzn. równomiernie słychać skrzynię z silnikiem. W miarę wzrostu obrotów dźwięki się nasilają. Owe odgłosy - nie wiem jak dokładnie to określić (gwizd/świst metaliczny) wydają dźwięk jakby blacha o blachę tarła. Może któraś z tarcz się kończy? Sprawę testowałem na 2 i 3 biegu. Na 4 nie starczyło drogi:)

Jakieś sugestie? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie (poza wymianą i kontrolą stanu oleju, gdyż od tego zacząłem).
Nadmienię że zapoznałem się z opcją szukaj, ale zbliżonych przyczyn metalicznych odgłosów nie udało mi się ustalić za pomocą tej opcji.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
Post: pn lip 12, 2010 8:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Sugestie:
-poluzowana któraś śruba trzymająca konwerter
-rozwalony tłumik drgań wału
-wytarte tarczki któregoś biegu i separatory ocierają o metalową część tarczek
-obcy element w obudowie konwertera


Na górę
Post: pn lip 12, 2010 10:22 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Dziękuje za odzew.

Mógłbyś mnie naprowadzić gdzie znajdę owy konwerter ew. tłumik drgań wału??

Jak te elementy wyglądają?

Jeszcze raz dziękuje za sugestie.

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
Post: pn lip 12, 2010 10:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
grzesiekwie pisze:
tłumik drgań wału??


Jest to element łączący skrzynię z wałem.

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: wt lip 13, 2010 2:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
hruścik pisze:
Sugestie:
-poluzowana śruba trzymająca konwerter


Panowie gdzie można znaleźć to urządzenie i jak ono wygląda?
Z góry dziękuje

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
Post: wt lip 13, 2010 3:20 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Skrzynia z przodu ma otwory , takie podłużne, przez nie widac konwerter, kiedy zdejmiesz zaślepkę z tyłu silnika na dole i będziesz obracał wałem widać będzie śruby na klucz 13 które parami w trzech miejscach mocuja konwerter do koła zamachowego.
Ale to wyglada na coś wewnątrz skrzyni.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lip 15, 2010 7:17 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:35 pm
Posty: 885
Lokalizacja: Wro
U mnie podobne odgłosy wydawała oberwana osłona kolektora ...

_________________
ex. W124 E220 ASB, BRC Seq 24
ex. Corolla E11 1.4
ex. Toledo I 1.8, BRC II Gen


Na górę
Post: ndz lip 18, 2010 10:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt lis 16, 2007 9:33 am
Posty: 131
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
WojtekW pisze:
oberwana osłona kolektora


To było to!

Dziękuje za pomoc, problem rozwiązałem poprzez całkowity demontaż blaszanych osłon kolektorów, które skorodowały. Przy wyższych obrotach - dzwoniły!

_________________
DB w124 E 220 C - using
DB w210 E 220 CDI - using
DB w210 E 290 TD - sold
DB w124 E 200 C -sold
DB w124 250 TD - sold


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl