MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:09 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lip 19, 2010 10:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 16, 2007 9:24 am
Posty: 40
witam
mysle, ze przyczyn moze byc wiele, jednak kazda wskazowka sprawdzona skraca liste w poszukiwaniach przyczyny znajdowania sie benzyny w oleju silnikowym. Ostatnio wymienlem olej na nowy , zero kilometrow przejechanych ( z wyjatkiem dwoch odpalen silnika ) i wyraznie czuc benzyne , olej jest czysty, mam jednak wrazenie , ze jego lepkosc rowniez stracila swoje wlasciwosci... napewno dwie ze swiec 3 i 5 sie zalewaja a pozostale rowniez srednio sie prezentuja.
licze na wskazowki


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 3:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Wskazówki są takie, że te 2-3 świece może nie tylko zalewają ale i z tej okazji
nie palą. I to paliwo sobie elegancko leci do oleju, szczególnie jak pierścienie
też już swoje mają.
To się w zasadzie wypali, tylko musi zacząć palić :)

--
Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 10:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 16, 2007 9:24 am
Posty: 40
Dzięki, czyli sam fakt benzyny nie jest niebezpieczny.... Bałem się , ze może poważnie rozcieczyc właściwości oleju...
Mam jeszcze jedno pytanie, czy mocne dymienie na biało ma lub może mieć rownież związek z zalewanymi swiecami ?
Czy przyczyny należy szukać w pompie wtryskowej i jej regulacji tzn układzie wtryskowym?
Zasadniczo nie na różnicy, jednak obecnie mam zamontowana pompę od w108 z silnikiem 280, oryginalna chce zregenerować .
Jeśli ktoś zna adres w Gdańsku lub Ppznaniu będę wdzięczny.
Silnik benzynowy


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 11:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
cały czas czy tylko przy przegazówkach?
jesli typowy biały dym to płyn chlodzący ci sie spala
jesli lekko siwy to olej
diagnoza
uszczelka pod glowicą
pierscienie lub uszczelniacze zaworów

zobacz czy nie ubywa płynu chłodzącego jaką ma barwe czy nie robi sie duze cisnienie w układzie chłodzenia

co do nie palących swiec
walczyłem z takim objawem całą zime i wiosne
wymieniłem wszystkie swiece(poszło ze 3 komplety zanim wymieniłem pozostałe elementy układu WN) , przewody WN, kondensator, cewka, i oczywiście poprawne ustawienie w moim przypadku gaźników dało pożądany efekt

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 1:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Białe kłęby dymu jak napisał Barpawel uszczelka pod głowicą, sprawdź to co zasugerował, a ja dodam jeszcze od siebie, że płynu chłodzącego może ubywać lub przybywać. Sprawdź pod korkiem wlewu płynu czy nie wytworzyła się maź, włóż palce do środka i poszukaj na ściankach i od góry czy nie ma mazi.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 5:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 16, 2007 9:24 am
Posty: 40
Dzięki za sugestie
Reasumujac:

Świece wymienione
Kable wysokiego Napięcia nowe
Rozdzielacz nowy
Cewka stara
Olej bez śladów płynu ( brak białej zawiesiny)
ciśnienie w układzie poprawne

Czyli pozostają pierś ienie lub wtryski
Biały dym leci cały czas a przy dodaniu gazu jest ostro...!


Na górę
Post: wt sie 10, 2010 9:44 pm 
Offline

Rejestracja: wt sie 10, 2010 9:33 pm
Posty: 0
Witam serdecznie jestem nowy więc serwus wszystkim miłośnikom aut spod gwiazdy: )

Podłączę się do tematu MAM PROBLEM ZE SWOIM ZABYTKOWYM MESIEM 280S MODEL W108 Z OSTATNIEGO ROKU PRODUKCJI CZYLI Z 1972.
OTÓŻ NA CIEPŁYM SILNIKU PRZY DEPNIĘCIU GAZU AUTO PUSZCZA DOŚĆ DUŻEGO SIWEGO DYMKA I PRZY ODPALANIU TEŻ PUŚCI ALE NIE TAK DUŻEGO JAK PRZY DEPNIĘCIU. BIERZE OLEJ TAK Z 1L NA 1000KM Z TYMŻE ZAZNACZĘ ŻE TO SILNIK 2,8 BENZYNA. POPRZEDNI WŁAŚCICIEL MÓWIŁ ŻE RAZ MU ZALAŁO ŚWIECE I MUSIAŁ JE WYMIENIĆ. POZA TYM SILNIK CHODZI MALINA BEZ ŻADNYCH STUKÓW, ŁADNIE SIĘ ZBIERA I PALI OK 15L/100KM CZYLI W NORMIE JAK NA TEN MOTOR. MOJE PYTANIE BRZMI CO TO MOŻE BYĆ CZY USZCZELNIACZE ZAWOROWE CZY MOŻE COŚ GRUBSZEGO W STYLU PIERŚCIENIE TŁOKOWE, TŁOKI ALBO GŁOWICA. ZAZNACZĘ RÓWNIEŻ ŻE PŁYN W CHŁODNICY JEST JAK NOWY, KLAROWNY I SELEDYNOWY JAK PROSTO Z BUTELKI WIĘC USZCZELKA POD GŁOWIĆĄ RACZEJ ODPADA I TERAZ SIĘ ZASTANAWIAM CZY JEST SENS ROZBIERAĆ CAŁY SILNIK I WYMIENIAĆ PIERŚCIENIE(MAM MOŻLIWOŚĆ KUPIENIA NOWEGO KOMPLETU ZA 330ZŁ) CZY LEPIEJ MOŻE ZACZĄĆ OD USZCZELNIACZY.

WIELKIE DZIĘKI ZA KAŻDĄ ODPOWIEDŹ
ŁĄCZĘ WYRAZY SZACUNKU
BARTEK


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl