MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 10:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 20, 2010 10:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Witam . Szukałem (moze nie do konca dobrze) i nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Otoz w moim kombiaczku wyraznie słychac ze jeden hydrauliczny popychacz zaworu zakonczyl swoj zywot( wiecej go slychac jak klepie niz jak pracuje poprawnie). A pytanie brzmi: W sumie to dwa.
1) Z tego co doczytalem wymiana jednego mija sie z celem(przypuszczam ze z tego samego wzgledu co wymiana jednej lub tylko kilku panewek a nie wszystkich- bo bedzie pchał olej tam gdzie mu latwiej i nowy na momencie bedzie kaput?

2) Jak skomplikowana jest wymiana w moim silniczku? OM603 turbo. W sumie to sam bym ocenil ale po co ruszac pokrywe i wymieniac uszczelke pod nia tylko dla samej ciekawosci, wiec wole zapytac a nóż ktos to przerabial u siebie i wie w czym rzecz. Trzeba wałek rozrzadu ruszac? Jakies niebezpieczenstwa po drodze sa?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 6:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Wałek trzeba wyciągać i z tego co mi mówił mechanik to lubią się łamać. Ja zrobiłem błąd i wymienił mi tylko 5 popychaczy. Teraz znowu mam cykanie pod maską :(

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
Post: śr lip 21, 2010 4:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Kierowca bombowca pisze:
to lubią się łamać

Co lubi sie łamac? Chyba nie walek rozrzadu?

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 8:43 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Dokładnie tak mi powiedziano.

_________________
w123 240D

s124 300D


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 9:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
no tez to słyszałem ale tylko w przypadku benzyn nie diesli, i jesli je się zle przykreci to wtedy pękaja :D


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 8:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 572
Lokalizacja: Warlubie
Kurcze a jakies wieksze porady? nikt nic nie wie? Nie wierze. Koledzy mimo upałów ruszcie z pomoca. [zlosnikz]

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: czw lip 22, 2010 10:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zakręcać wałek systematycznie i równo.
Wycisnąć z regulatorów olej w imadle aby siadały pod naciskiem palca - wtedy jest bezpiecznie.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pt lip 23, 2010 10:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 11, 2005 3:21 pm
Posty: 245
Lokalizacja: Tychy
Witaj

Tu masz linka do mojego tematu

http://www.w114-115.org.pl/j/index.php?option=com_jfusion&Itemid=3&jfile=viewtopic.php&f=25&t=25990

Zrobiłem dokładnie z instrukcją MERCEDES 4 EVER i jest wszystko OK a mam ten sam silniczek co Ty
Ważne by się przy tym nie śpieszyć i spokojne sam dasz radę. Warto mieć na podorędziu jakąś zwykłą przyssawkę pomaga przy wyjmowaniu starych szklanek.

Pozdrawiam

_________________
obecnie w202 c220 kombi automat
ex.MB124 300TD turbo w automacie R.I.P.
ex.MB123 240TD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl