MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 2:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 27, 2010 9:14 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
prosze o podpowiedz, na co szczegolnie zwracac uwage w zawieszeniu w mercedesie 124
przede wszystkim co wymienic szczegolnie w przednim zawieszeniu (kiedys czytalem, ze potrafi sie urwac kolo)

przy tylnym zawieszeniu koroduje miejsce przykrecania gumowego amortyzatora mocowania zawieszenia w przedniej czesci nadkola - to wiem z doswiadczenia

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
Post: wt lip 27, 2010 9:55 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przód -dolny przegub kulowy wahacza. Jego się nie da sprawdzić na szarpaku bo dżwiga na sobie całe koło.
Podstawiasz od spodu pod wahacz klocek opierasz na nim samochód i szarpiesz kołem góra dół za pomocą dźwigni z lagi metalowej.
Tam nie ma prawać być luzu. Nie może być widocznego rudego proszku z rdzy itd. A jak coś niepokoi - wymienić.
Z tyłu w ten sam sposób sprawdza się tuleję pływającą, reszta silnetbloków na szarpaku.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: wt lip 27, 2010 9:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
dzieki ! jak zawsze mozna liczyc na dobra porade u Ciebie

bo w sumie cos mi tam puka z przodu, moze warto to wymienic za wczasu? da sie to w prymitywnych warunkach wymienic?

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
Post: śr lip 28, 2010 12:41 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Da się i zalecany duży młot [zlosnik] było opisywane na forach wymiana sworznia dolnego zarówno w warunkach polowych jak i warsztatowych.Polecam kupić nowe sworznie lemfordera lub w aso po ok 100pln (też chyba lemf.)

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: śr lip 28, 2010 1:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
w mojej ex 190-tce własnie przy 60km/h koło wpadło pod auto na szczęście droga osiedlowa zatrzymałem sie na przeciwnym pasie w poprzek
bardzo ciekawe doświadczenie dobrze ze nie zrobił mi takiego grymasu na drodze szybkiego ruchu [zdziwiony]

u mnie nie było wtedy zadnych niepokojacych objawów nic nie pukało i nie stukało az tu nagle huk i prawy przód wisi na asfalcie

wymiana troche uciązliwa bo zaden młot nie mógł ruszyc starego przegubu
dopiero grzanie palnikiem do czerwonosci pomogło

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl