MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:03 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 09, 2010 10:28 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 11:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Gdansk, Wrocław
Cześć

Przed zimą rozpoczął się mój problem, ale pewnie z racji schyłku sezonu nikomu nie udało się odpowiedzieć. Jeśli pozwolicie to znowu zapytam, bo na razie żadem mechanik, którego pytałem mi nie pomógł.

Sprawa dotyczy zapalającej się kontrolki ładowania przy dodaniu gazu powyżej 3000 obr/min. Teoretycznie można by uznać że to szczotki od alternatora lub naciąg paska (jeszcze nie sprawdziłem i mam zamiar zrobić to jutro), ale jak dodam, że w czasie jazdy po przekroczeniu ok. 3000 obr/min. jakby spadała moc silnika - to już nie jest to takie oczywiste.

Macie jakieś sugestie - proszę pomóżcie - bo ciężko się nim jeździ od mechanika do mechanika, a w mojej okolicy nie znam uniwersalnego warsztatu, który mógłby mi pomóc - więc muszę postawić na jakiegoś specjalistę.

Z góry dziękuję

_________________
MB W221 S 350 - 2009
MB W111 280 SE Coupe - 1970
MB R107 280 SL - 1984
Ex - MB W126 300 SDL - 1986
Ex - MB C107 SLC 350 - 1971
Ex - MB W211 200 K - 2008
Ex - MB W124 300CE-24 - 1991
Ex - MB W126 560 SEL - 1988


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 12, 2010 8:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
regulator napięcia ?
(dostaje przebicie przy jakims tam napieciu, które pojawia się przy tych obrotach)
tym niemniej jest to dziwne, bo nawet na samym akku nie powinienes zauwazyc spadku mocy - iskra dalej jest. no chyba, ze przebicie, ktore sie pojawia jednoczesnie mocno rozladowuje akku (zwarcie) i wtedy masz slaba iskre
sprawdz ladowanie - czy faktycznie jest oraz uplyw pradu powyzej 3000 obr (ladowanie sam, a prad to w jakims zakladzie z akku)

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: wt sie 10, 2010 12:42 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 11:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Gdansk, Wrocław
Zrobiłem cały alternator - ładowanie działa dobrze, ale problem przerywania został.

Z kolegą sprawdzamy układ paliwowy (na razie bez wtrysków i sterowania). Wymieniliśmy filtr paliwa, wymienimy też pompę i zobaczymy co się dzieje. Sprawdziliśmy kable, kopułkę, świece - wszystko ok.

Silnik na luzie i jadąc tak do 3000-3500 obr/min pracuje normalnie (mechanicy mówią, że bardzo ładnie), ale powyżej zaczyna przerywać, zupełnie tak jakby nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa. Co o tym myślicie - żaden mechanik mi nie pomógł (byłem z tym u wszystkich, których mi polecono w 3mieście) - napiszcie coś, każdy pomysł do sprawdzenia na wagę złota

Z góry dziękuję

_________________
MB W221 S 350 - 2009
MB W111 280 SE Coupe - 1970
MB R107 280 SL - 1984
Ex - MB W126 300 SDL - 1986
Ex - MB C107 SLC 350 - 1971
Ex - MB W211 200 K - 2008
Ex - MB W124 300CE-24 - 1991
Ex - MB W126 560 SEL - 1988


Na górę
Post: wt sie 10, 2010 9:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
zdejmij pasek klinowy, odpal silnik podkręć pow3 tys. sprawdź czy przerywa, zgaś. Jeśli przestanie przerywać zwara, jeśli nie przestanie, nie ma to nic wspólnego z prądem. Stacyjka nie rozłącza?

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: śr sie 11, 2010 7:54 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 11:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Gdansk, Wrocław
Dzięki za wskazówkę, postaram się to wypróbować, ale jest mały problem, efektu przerywania nie widać na luzie, musiałbym się przejechać bez ładowania. Dzisiaj sprawdzę. Kolega z 3miasta (450 SL) twierdzi, że to jednak coś z paliwem. Jakby coś nowego wpadło Ci do głowy to daj znać, bo mentalnie boję się przyjąć do wiadomości, że coś nie tak z moim D-JET-TRONIKIEM :roll:
Pozdrawiam

_________________
MB W221 S 350 - 2009
MB W111 280 SE Coupe - 1970
MB R107 280 SL - 1984
Ex - MB W126 300 SDL - 1986
Ex - MB C107 SLC 350 - 1971
Ex - MB W211 200 K - 2008
Ex - MB W124 300CE-24 - 1991
Ex - MB W126 560 SEL - 1988


Na górę
Post: śr sie 11, 2010 3:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Tłumienie silnika może rownież występować w przypadkach:
- zbyt małej ilości powietrza na dolocie (sprawdzić bez filtra powietrza),
- stłumienia wylotu spalin.
Kiedyś pordzewiał mi tłumi wewnątrz i pordzewiałe kawałki przytkały wylot spalin.
Auto było mułowate na wyższych obrotach.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: śr sie 11, 2010 9:42 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
To co pisze PanKot może być przyczyną tym bardziej że odpada elektryka i paliwo.
Miałem taki przypadek że silnik dostawał za mało powietrza i od wyższych obrotów szarpał.

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Post: czw sie 12, 2010 9:13 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 11:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Gdansk, Wrocław
Wczoraj walczyliśmy i............. udało się !!!!
Merc Swir miał racje. Rzeczywiście po zdjęciu alternatora - jak ręką odjął. Właśnie szukamy przyczyny w elektryce, ale to juz małe piwo. Dziękuję Merc Swirowi za cenną uwagę. Choć muszę przyznać, że odłączyliśmy alternator dopiero jak skończyły nam się inne pomysły związane z układem paliwowym.
Jak mawia mój "ulubiony" nieskuteczny mechanik - "w tych samochodach wszystko może się zdarzyć" - i ma rację ;)
Auto nie tylko nie przerywa, ale zachowuje się tak jakby ktoś spuścił hamulec ręczny - petarda. Już sam zapomniałem, że kiedyś było tak dobrze.
Zabieram się za alternator i elektrykę. Jeszcze raz dzięki (trochę mi zeszło).

_________________
MB W221 S 350 - 2009
MB W111 280 SE Coupe - 1970
MB R107 280 SL - 1984
Ex - MB W126 300 SDL - 1986
Ex - MB C107 SLC 350 - 1971
Ex - MB W211 200 K - 2008
Ex - MB W124 300CE-24 - 1991
Ex - MB W126 560 SEL - 1988


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl