MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 9:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sie 11, 2010 8:09 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Muszę wymienić: czujnik temperatury silnika, który jest odpowiedzialny za sterowanie wtryskiem na zimno.

Który to z nich:

Załącznik:
Zdjęcie0032.jpg
Zdjęcie0032.jpg [ 32.85 KiB | Przejrzano 683 razy ]


A tu z EPC:

Załącznik:
czujnik.JPG
czujnik.JPG [ 27.21 KiB | Przejrzano 683 razy ]


Jeżeli to nie będzie któryś z nich to gdzie go szukać?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: śr sie 11, 2010 11:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 05, 2009 9:43 pm
Posty: 130
2 to chyba czujnik temp. wskazywanej na zegarach


Na górę
Post: czw sie 12, 2010 7:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
A ten pierwszy to ten którego szukałem [zlosnikz]

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: czw sie 12, 2010 11:06 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 14, 2007 7:22 am
Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
Simon jakie były objawy, że wymieniałeś ten czujnik ? bo oczywiście jak to w M111 mam problem z obrotami i ostatnio odpiąłem te czujniki/wtyczki przeczyściłem i nie wiem czy to przypadek ale przez pare dni jakby obroty się uspokoiły ;/

pozdr

_________________
W124 coupe 220 "93
W126p coupe :) 650 "87


Na górę
Post: pt sie 13, 2010 8:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 15, 2005 10:51 am
Posty: 898
Numer GG: 5048999
Lokalizacja: Dębno [ZMY]
Wymieniłem, ale niestety problem pozostał, a jest taki:

Rano jak odpalam:
- odpali bez problemu i trzyma obroty tak na 1200/min.
- po około 3s. spadają poniżej 900/min. i kuleje
- po następnych 3s. obroty zaczynają powoli wzrastać do powyżej 1000/min. i nagle zwiększają się do 2500/min., trzyma tak przez 2s. potem spadają do 900/min i silnik pracuje idealnie.

Serwis: zrobiłem pełną diagnostykę i nic nie stwierdzono, absolutny brak błędów. Zakupiłem nawet błyskowy tester diagnostyczny, ale wybłyskuje tylko jeden kod - brak błędów.

Wymieniłem przewody i świece, ale nic to nie dało.

Przepływomierz jest OK - Mercedes przyśpiesza idealnie bez jakiegokolwiek dławienia, zadyszki.

Soda lambda OK - spalanie idealne.

Mechanicy: jeden nie ma pojęcia co to może być, inny twierdzi, że "ten typ tak ma". Inny z kolei stwierdził, że to może być czujnik temperatury silnika odpowiedzialny za sterowanie wtryskiem na zimno, o którego pytałem w poprzednim poście, bo wg niego za wcześnie wyłącza ssanie. Wymieniłem go wczoraj, ale nic to nie dało, problem pozostał.

Chciałem sprawdzić jak zachowa się silnik, gdy odłączę wtyczkę od tego czujnika, ale po odłączeniu i włączeniu zapłonu załącza się wiatrak - czy tak ma być?

_________________
VW PASSAT B4 1.9TDI

CHRYSLER SEBRING 2.7 V6 2004r. - ex
JEEP GRAND CHEROKEE LTD 4.7 V8 1999r. - ex

BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY!!!

W124 E220 1995r. - ex
W124 250D 1992r. - ex
W124 200E 1991r. / E220 1994r. - SZCZEPAN - ex


Na górę
Post: pt sie 13, 2010 11:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 14, 2007 7:22 am
Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
inny twierdzi, że "ten typ tak ma"

to jest najlepszy tekst, albo musi się pan przyzwyczaić :x

Dokładnie tak, u mnie też jak odpiąłem to się włączał wiatrak.

_________________
W124 coupe 220 "93
W126p coupe :) 650 "87


Na górę
Post: sob sie 14, 2010 1:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 14, 2007 7:22 am
Posty: 101
Lokalizacja: Warszawa
aaaa i jeszcze mam jedno pytanie, bo nie wiem czy to norma:

na luzie w manualu lub na P/N w automacie czy możecie wkręcić silnik powyżej 4 tyś/obr ? bo ja mniej więcej przy tych obrotach mam tak odcięcie, później podczas jazdy mogę kręcić pod czerwone pole.

_________________
W124 coupe 220 "93
W126p coupe :) 650 "87


Na górę
Post: pn sie 16, 2010 8:16 pm 
Offline

Rejestracja: ndz maja 23, 2010 1:23 pm
Posty: 0
Witam Panowie,

na luzie można "zakręcić" silnik do 4 tys. obr. jeśli auto stoi w miejscu, natomiast jeśli się toczy wskazówka idzie wyżej (przynajmniej u mnie tak jest).
Chodzi o to, żeby bez obciążenia silnik nie rozwijał zbyt dużych prędkości obrotowych.

PZDR

_________________
W124 220E Bj. 1992 blau-schwarz metallic
W126 500 SEC Bj. 1988 blau-schwarz metallic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl