MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sie 12, 2010 7:36 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:54 pm
Posty: 24
Numer GG: 729622
Lokalizacja: Nowa Sól
Witam,

Silnik 617.951, ciekł uszczelniacz na wale korbowym, kupiłem nowy sznur w serwisie, wymieniłem 2 połówki wg instrukcji, poskładałem silnik, cieknie dalej. Równo wciśnięte w rowek, przycięte na 1mm ponad krawędź. Co mogłem zrobić źle? :-?

Ręczna pompka paliwa czasami nie zasysała paliwa, a jak się udało to lało się paliwo z między tłoczka a obudowy tłoczka. Kupiłem zamiennik febi, paliwo zasysa pięknie, ale dalej wycieka między tłoczkiem a obudową, jak w poprzedniej. Co to może być? Jakieś uszczelnienia w pompie mechanicznej?

pozadrawiam

_________________
UAZ 469B 300 Turbodiesel - OM617A
W124 300 Turbodiesel
W220 S 55 AMG


Na górę
Post: pt sie 13, 2010 12:21 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:32 am
Posty: 39
Lokalizacja: Szczecin
Witam w miałem okazję wymieniać ostatnio ten sznur 4 razy z rzędu z różnych powodów ale jeden mnie zaskoczył i mogło ci się stać tak samo. Kiedy(jeśli) dawałeś silikon na karter i zaszło minimalnie na sznurek to po sprasowaniu się dwóch połówek na połączeniu ich końców gdzie naszedł silikon będzie ciekło gdyż sznurek jest czymś impregnowany i silikon do tego nie łapie.


Na górę
Post: pt sie 13, 2010 3:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:54 pm
Posty: 24
Numer GG: 729622
Lokalizacja: Nowa Sól
Dawałem silkon na miskę, mógł się wycisnąć albo co przy skręcaniu... cieknie mniej niż kiedyś, ale cieknie, pasowałoby to do tego co mówisz :) Dzięki za informacje, zwrócę na to uwagę przy wymianie :)

_________________
UAZ 469B 300 Turbodiesel - OM617A
W124 300 Turbodiesel
W220 S 55 AMG


Na górę
Post: pt sie 13, 2010 5:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz paź 23, 2005 10:32 am
Posty: 39
Lokalizacja: Szczecin
Współczuje bo wiem ile to roboty jest a przy skręcaniu raczej nie bo wpierw łączą się kawałki sznurka bo wystają najwyżej ponad krawędź a jak się zetkną to silikon już nie wchodzi między. I nie bój się zostawiać 2mm nawet bo spokojnie się sprasowuję. Ja brałem nowy i owinąłem nitką żeby określić miejsce przecięcia i te dwie połówki wkładałem już bez przycinania nadmiaru.


Na górę
Post: pt sie 13, 2010 7:04 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Nie wymieniajcie sznura bo szkoda czasu i roboty.
Tego typu uszczelnienie jest wymieniane podczas naprawy głównej silnika.
Jeżeli jest wyciek z tylnego uszczelnienia wału znaczy to że panewki główne są stosunkowo lużne.
Oczywiście nie jest to widoczne na manometrze i nie ma wpływu na pracę silnika.
Zasada jest taka:
-szlif wału
-nowe panewki i sznur
Wielu już próbowało zmieniać tylko sznur i zawsze ciekło.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: pt sie 13, 2010 7:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:54 pm
Posty: 24
Numer GG: 729622
Lokalizacja: Nowa Sól
Czyli spod ostatniej panewki głównej leje się za dużo oleju na ten pierścień zgarniający i potem sznurek?
Silnik ma licznikowo 310 tys mil, realnie nie wiadomo ile, czyli też by przyczyna pasowała :)
W takim razie jeżdżę jak jest i zbieram grubszą kasę na remont... jak już robić to porządnie, a nie tylko nowe panewki i po roku powtórka z rozbiórki bo pierścienie albo coś innego padnie...

_________________
UAZ 469B 300 Turbodiesel - OM617A
W124 300 Turbodiesel
W220 S 55 AMG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl