MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 6:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lis 14, 2009 3:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Witam szanownych kolegów, nie jestem nowy na tym forum ale z racji tego, że w ubiegłym roku przesiadłem się z osobówki na busa (zresztą też gwiazdę, bo kto choć raz "się zarazi" pozostanie "skażony" do końca życia) dłuższy czas nie odwiedzałem tego forum. Ostatnimi czasy mocno zapragnełem 6-ciu cylindrów i nie dawno stałem się właścicielem W123 250 z 1981roku. Niestety mam problemy z uruchamianiem silnika, wprawdzie po zakupie autem przyjechałem do domu (prawie 180km) ale z kłopotami.
Sprawdziłem już wszystko co ma wpływ na uruchamianie i samą pracę silnika (gaźnik - zastosowałem zestaw naprawczy, czyszczenie + regulacja wszystkich nastawów, włącznie z poziomem paliwa co nie jest łatwe), nowy palec kopułka i świece (auto bez LPG) co do zapłonu - tu jest problem auto wogóle nie chce zapalić przy ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu zgodnym z danymi producenta tj. 8stopni (statycznie) zapala tylko przy 30stopniach (a przecież 34stopnie to maks. podawany jako dynamiczne wyprzedzenie bo przy 4500 rpm). Jak mi się uda silnik uruchomić nie ma mocy (wrzucenie biegu "D" powoduje zgaśnięcie silnika, przekręcenie kierownicy w skrajne położenie potrafi zgasić silnik).
Opisałem to wszystko po to by uprzedzić pytania kolegów dotyczące ww. czynności, przejdę teraz do sedna (jak w temacie).
Postanowiłem sprawdzić, czy aby poprzednik nie narozrabiał coś w ustawieniu rozrządu bo zauważyłem, że w silniku jest nowa uszczelka pod głowicą, aparat zapłonowy był źle włożony (maksymalnie przekręcony w prawo tak, że kostka od tego zielonego przewodu do modułu "siedziała" na fajce pierwszej świecy co uniemożliwiało jej wyjęcie nie mówiąc już o wykręceniu świecy.
Problem więc dotyczy ustawienia rozrządu.
Przy ustawieniu wału korbowego w pozycji znak (bolec) nad 00 (ZZ) na kole zębatym wałku rozrządu znak nie pokrywa się idealnie ze znakiem na podporze jest kilka milimetrów przed tym znakiem, ale jak zgram te znaki dalej obracając wałem (w prawo) to mijam punkt 00 o jakieś 8stopni. Pomyślałem sobie, że rozrząd podczas składania głowicy został przestawiony o jeden ząb, ale jak go przestawiam na kole zębatym rozrządu to mam taką samą sytuację jak wcześniej tyle, tylko że jeśli znak na kole rozrządu pokrywa się ze znakiem na podporze to wał stoi 8stopni przed 00 (ZZ).
Mam wrażenie, że rozrząd jest przesytawiony patrząc na koło zębate wałka rozrządu o pół zęba, porównując wielkość obu kół, tego na wałku rozrządu i tego na wale korbowym to ich stosunek jest 2 do 1 (górne kręci się dwa razy wolniej pod dolnego czyli "jeden" ząb u góry to "dwa" na dole, "pół" u góry to "jeden" na dole)
Pytanie do szanownych kolegów:
1) czy z opisanej sytuacji można wnioskować, że rozrząd został przestawiony?
a jeśli tak,
2) to gdzie został przestawiony? czy jest różnica w przestawieniu o jeden ząb na zębatce wałka rozrządu a przestawienie o jeden ząb na zębatce na wale korbowym? (bo nie jestem pewien czy jest)
3) jak go dobrze ustawić , czy muszę zdejmowaqć miskę, żeby to zrobić ?
4) a może te 8 stopni to efekt rozciągnięcia się łańcucha?
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Ostatnio zmieniony śr sie 25, 2010 4:14 pm przez brajtas, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 8:20 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Obstawiam pkt. nr.4
W M102 rozciągnięcie łańcucha pow 5 stopni kwalifikuje go do wymiany.A przecież zużywa się nie tylko sam łańcuch.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 12:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki za "głos" w mojej sprawie. Zastanawiam się czy w takim razie te 8 stopni ma na pracę silnika aż taki wpływ, że silnik tak trudno uruchomić ? a jak już się uda to mocy z tych 6-ciu cylindrów może tyle co z dwóch, silnik pracuje jak diesel (słychać mocny stuk ale to chyba bardziej dźwięk detonacji mieszanki z tak wczesnym zapłonem tzw. spalanie stukowe niż stuk mechaniczny), auto nie kopci z rury wydechowej ale dość mocno dmucha z odmy.
Biorę pod uwagę jeszcze jedną przyczynę tych problemów z uruchomieniem silnika i brakiem mocy - brak ciśnienia sprężania ale z racji tego, że taka diagnoza oznacza remont silnika, pozostawiam ją na zakończenie a właściwie na "za chwilę" bo czekam na ciśnieniomierz, który zakupiłem na allegro. <br>Dodano po 15 godzinach. 17 minutach.:<br> a może ktoś pomoże i podrzuci schemat lub rysunek jak należy ustawić prawidowo znaki przy skadaniu rozrządu? <br>Dodano po 5 minutach.:<br> choćby tak jak w M111:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... rozrz%B1du <br>Dodano po 9 minutach.:<br> czy może bardziej tak jak w przypadku M130 opisanym tutaj:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... rozrz%B1du

chodzi o położenie wału:
1) ma być w 00 (ZZ 1-go cylindra)
czy
2) 8stopni przed 00
czy może
3) 8 stopni za 00 ? (jak w M111 - przy czym tam jest 20)

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 4:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Ustaw poprawny luz zaworowy,u mnie znak na kole nie pokrywał się idealnie z znakiem na wałku rozrządu i silnik miał normalną moc.Z zapalaniem miałem kłopoty przez gaźnik.Zmierz koniecznie kompresje mam miernik i nie mieszkamy od siebie daleko.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 10:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
dzięki bmw, odpowiedź na pryw...

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 17, 2009 9:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
:( już nic nikt nie doda?

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 10:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
witam, kolega bmw zasiał ziarno niepewności co do poprawności działania aparatu zapłonowego, w zawiązku z tym mam pytanie do kolegów użytkowników M123 w wersji 123.921 czy w ich autach położenie kabla do świecy I-go cylindra jest zgodne z zamieszczonym poniżej schematem z HAYNES-a (czarna kropka) bo u mnie po ustawieniu palca nad znakiem na obudowie aparatu zapłonowego, pierwszy cylinder jest w zupełnie innym miejscu (zaznaczyłem go strzałeczką) ?
Obrazek <br>Dodano po 18 minutach.:<br> ustawienie pierwszego cylindra w ZZ tak jak na zdjęciu 5.4A
Obrazek

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 10:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Dziś będę to zobaczymy mam zdjęcia mojego m123 i tam powinniśmy zaobserwować jak ma być.Może się uda dojść do ładu z tym M123.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 18, 2009 6:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
no i jest prawdopodobna przyczyna problemów z rozruchem (tak uważam) bo ciśnienie sprężania wygląda nastąpująco:
1 - 8 bar,
2- 9,9 bar,
3- 8 bar,
4- 8,9 bar
5- 9,8 bar,
6- 10,5 bar.
mogę prosić o opinie?

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Post: pn sie 23, 2010 2:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Witam ponownie moich Szanownych Kolegów z forum, minęło trochę czasu i wracam do tematu mojego M123.921 (jestem w trakcie "remontu" a ściślej mówiąc składania jednego silnika z dwóch ale "nie co mniej sprawnych" :-? , dodatkowo z wymianą kilku zużytych elementów).
Znów proszę Was o pomoc, tym razem w zdobyciu uszczelki pod gaźnik Solex 4a1 (między przekładkę bakielitową, kolektor a gaźnik przychodzą 2 (szt.) takiej samej uszczelki papierowej - oznaczenie MB części (wg. nieco starego EPC więc nie wiem czy numer jeszcze aktualny) to: A 123 071 04 80 w oryginale jest do zdobycia ale cena powala 190PLN !!! [totalszok] (dodatkow ciekawostka dostałem informację zwrotną, że na stanie jest 243szt. i więcej nie będzie?!....... ale i po co, skoro za sztukę wychodzi z przeliczenia "z ich na nasze", że kosztuje ona coś koło 45 Euro!). Może ktoś z Was już poszukiwał takiej uszczelki lub ma je ma albo też ma wiedzę, kto i za ile, takie coś jeszcze posiada lub wytwarza? Będę ogromnie wdzięczny.... do montażu gaźnika jeszcze mam trochę czasu ale wiem, że zdobycie tej uszczelki może trochę potrwać, więc już teraz proszę o pomoc. Pozdrawiam

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Post: pn sie 23, 2010 3:16 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
oczywiście w sklepie ETER-MOT, jest taka uszczeleczka (http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... top_sklepu) tylko, że w zestawie naprawczym za 170zł i nie mam pewności czy akurat są tam 2 szt. (ale nie jest źle bo wynika z tego, że ktoś to jeszcze robi [dobra_robota] ) Niestety w zeszłym roku kupiłem zestaw naprawczy (nieco inny bo w w nim tych uszczelek nie miałem) i zastosowałem w swoim 4a1 więc teraz już 2-go nie potrzebuje.... Próbowałem się skontaktować z kimś z tego sklepu ale telefonu nikt nie odbiera a na maila też mi nie odpisali..... :cry:

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Post: pn sie 23, 2010 3:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 15, 2009 11:24 am
Posty: 352
Numer GG: 5261898
Lokalizacja: Mielec
Witam
kup materiał na uszczelkę np. ELRINGA są dostępne odpowiednie do różnego rodzaju uszczelnień, tylko są różnej grubości, trzeba sprawdzić jakie grube są stare, trochę samozaparcia i dorobisz sam nowe uszczelki. O ile się nic nie zmieniło to za 50 zł był arkusz 100cm na 50cm czyli takich uszczelek spokojnie ze 20 zrobi 8)
Pozdrawiam

_________________
W210 E240T 02' LPG
W126 280SE 82' MS


Na górę
Post: pn sie 23, 2010 3:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Regeneracja Gażników, tel. 61-8133701. Ma urządzenia do wycinania uszczelek. Myślę, że będzie tanio.


Na górę
Post: wt sie 24, 2010 8:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki Jawu, dzisiaj tam zadzwonię, możliwość własnoręcznego dorobienia takiej uszczelki też brałem pod uwagę (po odrysowaniu jej kształtu na podstawie kształtu przekładki bakielitowej) ale takie rozwiązanie zostawiam raczej jako ostateczność. Dzięki za pomoc....

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Post: wt sie 24, 2010 2:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 10:10 am
Posty: 71
Lokalizacja: Wrocław
Dzisiaj udało mi się dodzwonić do sklepu ETER-MOT i już mam wiedze, że tym u nich dostępnym zestawie naprawczym jest taka uszczeleczka jaką potrzebuje, niestety tylko jedna, więc taki zestaw mnie nie "ratuje" ale dodzwoniłem się do warsztatu, do którego telefon dostałem od kolegi Jawu gdzie regenerują gaźniki i jest szansa, że takie uszczelki zrobią dla mnie, mają takową na wzór i poprostu z niej odrysowują i wycinają.

_________________
Brajtas od zawsze miłośnik gwiazdy!
W124 260E '88 swap 280E (M104.944 engine from W140) + Getrag (717.404 Gearbox from W201 2.5 16V Cosworth)
ex:
W123 250 '81 M123, MB 100D 2.4D '91, W201 2.0D '88 OM601, W124 200TE '89 M102, W124 200E ASB '92 M111


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl