MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lis 23, 2025 6:38 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 24, 2010 11:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 09, 2010 6:37 pm
Posty: 86
Lokalizacja: Szczecin/Warszawa
jareks pisze:
Ja mam sec-a 500 w140. Spalanie paliwa 99 vpower w mieście wynosi nie mniej niż 20l na 100km

Jak myślicie, czy jest sens wlewania paliwka o większej liczbie oktanów, niż ta, o której mówi instrukcja?

_________________
W140 S500 '96 - ex
R170 SLK200 EVO Lorinser '01 - ex
W220 S320 '99 - ex
W210 E220 CDI Avantgarde '01 - ex
Ford Mondeo 2.0 Ghia '98 - ex
Opel Senator 3.0 CD '88 - ex


Na górę
Post: pn sie 30, 2010 7:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
trocin pisze:
Ok, jak bedziesz mial wrzuc fotke albo nazwe, bo wiem o 3 reduktorach, ktore dadza rade przy tym piecu pojedynczo... Inaczej albo bedzie siadal przy bucie albo sie Pb podpieral... [oczko] Mam na mysli Magic III Big, IG1 SM Landirenzo i Prinsa...


Sorki, że tak późno... Ogromne braki w wolnym czasie

Obrazek

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97
Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex
Opel Astra GSI '92 - ex

Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
Post: pn sie 30, 2010 9:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ja poprzednio - KME Gold - wg danych producenta do ponad 300KM, w praktyce do 200-220. Przy bucie moze ci sie podpierac Pb a w zimie potrafi zamarznac przy ostrej jezdzie, slaby termicznie, cisnieniowo tez po sporym przebiegu nie daje rady... Zwroc uwage czy nie wciaga ci beny przy okazji [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: pn sie 30, 2010 9:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 28, 2010 8:39 am
Posty: 68
trocin pisze:
Ja poprzednio - KME Gold - wg danych producenta do ponad 300KM, w praktyce do 200-220. Przy bucie moze ci sie podpierac Pb a w zimie potrafi zamarznac przy ostrej jezdzie, slaby termicznie, cisnieniowo tez po sporym przebiegu nie daje rady... Zwroc uwage czy nie wciaga ci beny przy okazji [oczko]


Kurcze nie zauważyłem powyższych dolegliwości... Wskaźnik benzyny jak stoi tak stoi, może dlatego, że jeżdżę bez deptania (czasem się zdarza - jak każdemu).
Ale widzę, że oblatany jesteś w temacie więc chętnie dowiedziałbym się na co ewentualnie wymienić w przyszłości

_________________
Mercedes w140 S500 Lang '97

Mercedes w124 E300 TurboDiesel '94 - ex

Opel Astra GSI '92 - ex



Honda AfricaTwin RD03 - ginący gatunek :)


Na górę
Post: pn sie 30, 2010 9:48 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Jak jezdzisz bez deptania to bedzie ok [oczko]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Post: wt sie 31, 2010 9:00 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lut 25, 2008 6:46 pm
Posty: 857
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza-Chruszczobród
Mam 126 560 ,instalka najzwyczajniejsza -palnikowa :lol: ,1 reduktor-lowato major -super,spalanie miasto-ok 20 l,trasa ok.15 l, z przyczepą (1400-1700 kg ) spalił 24 litry,jak dla mnie spalanie-rewelacja [palacz]

_________________
MB 124 300 24V CE-1991 EX
MB 126 560 SEL- 1988-LPG
AUDI A3 1.6-----1997-PB
DAEWO TICO----1997-LPG
MB 126 420 SE-- 1988 EX
IVECO 3510-----1995 EX
MB 124 300 E ---1989 EX
MB 201 230 E ---1987 EX
AUDI 80 1,8E----1989 EX
SEICENTO 900---2002 - LPG


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 8:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
sailor pisze:
Jak myślicie, czy jest sens wlewania paliwka o większej liczbie oktanów, niż ta, o której mówi instrukcja?


Żaden, musiałbyś jednocześnie zmodyfikować mapę zapłonu aby osiągnąć większą moc.

_________________
Piotr

W140 500 SEL
W126 420 SE
Nissan 240sx


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 9:07 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zapłon to tylko część, trzeba by podnieść stopień sprężania.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 9:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
ukaniu pisze:
Zapłon to tylko część, trzeba by podnieść stopień sprężania.


Wiesz można zrobić wiele rzeczy chcąc uzyskać większą moc w silniku, ja podałem najprostszą modyfikację która doprowadzi do znacznego wzrostu mocy.

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 10:01 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
pszamrej pisze:
do znacznego wzrostu mocy.

Hmm, co to znaczy znaczny?
W samochodach z czujnikami spalania stukowego - zapłon sam się sam ustawi odpowiednio do możliwości oktanowych paliwa. I to ma miejsce w M119.
W samochodach z regulacją ręczną coś tam da, ale pojedyncze procenty IMHO.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 10:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
Tak masz całkowita rację, ja mówię bardziej teoretycznie, im większa liczba oktanowa paliwa tym większa odporność na spalanie stukowe oraz możliwość przyśpieszenia zapłonu a co za tym idzie wzrost mocy.
Tu nic nie da reczne ustawianie zapłonu, musisz zrobić nową mapę zapłonu i przeprogramować komputer, ale jak pisałem w przypadku naszych mercedesów to tylko teoria bo nie spotkałem nigdzie oprogramowania do takich modyfikacji, ja akurat bawie się w to w moim nissanie.

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 1:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
pszamrej pisze:
Tak masz całkowita rację, ja mówię bardziej teoretycznie, im większa liczba oktanowa paliwa tym większa odporność na spalanie stukowe oraz możliwość przyśpieszenia zapłonu a co za tym idzie wzrost mocy.


To nie do końca prawda. Jeśli chodzi o przyspieszenie zapłonu, to bywa, że największa moc nie występuje najbliżej punktu spalania stukowego, tylko wcześniej.
Dlatego zapłonu lepiej nie stroić na słuch w ten sposób, że przyspieszasz zapłon aż nie wystąpi stukowe i później cofasz(choć większość tak właśnie to robi :)), tylko na obciążeniówce. Bywa, że maks moc występuje 10 stopni przed wystąpieniem spalania stukowego, a później spada.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 3:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:42 pm
Posty: 313
Lokalizacja: Białystok
To jest do końca prawda, ja nigdzie nie napisałem że zapłon należy przyśpieszyć aż do spalania stukowego, a to co ty piszesz to także prawda :).

_________________
Piotr



W140 500 SEL

W126 420 SE

Nissan 240sx


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 5:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
pszamrej pisze:
To jest do końca prawda, ja nigdzie nie napisałem że zapłon należy przyśpieszyć aż do spalania stukowego, a to co ty piszesz to także prawda :).


Nie, napisałeś, że przyspieszenie zapłonu daje wzrost mocy, co jak widać jest nie do końca prawdą :)

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: pn wrz 06, 2010 6:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Kupiłem sobie lampę stroboskopową i ustawiłem przy jej pomocy (w moim se500) zapłon bardzo dokładnie w/g danych producenta. Następnie w ASO na urządzeniu "Herrmann" ustawili tak samo zawartość CO. Teraz auto fruwa bez żadnej kombinacji i filozofii. Legendarny pan "Edzio" wcześniej ustawił mi na słuch (swój) i auto paliło 1 litr na minutę na biegu jałowym rozgrzewając przy okazji kolektor prawej strony do czerwoności!!! Silnik ośmio-cylindrowy różni się zasadniczo od silnika jednocylindrowego motocykla [zlosnikz] i należy mieć zaufanie do zaleceń konstruktorów. Każde odstępstwo od tego daje w konsekwencji nieprawidłowości w pracy motoru. Po prawidłowej regulacji auto teraz spala w jeździe poza miastem szybkość około 100/h w granicach 11,7-12 litrów. W mieście około 12-14 litrów (paliwo 98 oktan bezsiarkowe) przy "lekkiej" nodze.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl