MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lis 23, 2025 9:45 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 15, 2010 8:50 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Mam następujące pytanie (auto jak w podpisie): czy na ustawieniu E jadąc na IV biegu przy gwałtownym dodaniu gazu (bez kickdown) przy prędkości ok 60-70-80km/h skrzynia ma zmienić bieg z IV na III ?
Dodam, że skrzynia właśnie po niewielkim remoncie za 1000zł (początek ślizgania się wstecznego-nie było na co czekać, tarczki starte do gołego metalu) i o ile wcześniej tak zmieniała (tylko trzeba było mocniej depnąć niż na S) to teraz nie chce. Mechanik tłumaczy to wcześniejszymi nieszczelnościami wewnątrz i że teraz tak ma być. Na ustawieniu S chodzi idealnie: zmienia przy wciśnięciu do połowy, zrzuca biegi przy właściwych prędkościach (na III ciągnie do ok. 147km/h), zmiany przy depnięciu są prawie nieodczuwalne.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Ostatnio zmieniony śr wrz 15, 2010 1:33 pm przez Wit, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 8:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
powinna bez problemu zmienic. zanim zaczely sie u mnie problemy z silnikiem, przy 70 km/h moglem wbic pedalem gazu dowolny bieg z wyjątkiem pierwszego.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 1:39 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
sneer pisze:
moglem wbic pedalem gazu dowolny bieg z wyjątkiem pierwszego


:roll: do tej pory byłem przekonany, że pedałem tylko o jeden bieg a drugi już kickdownem, albo jak trochę dłużej nacisnąć kickdown to zmiana o dwa biegi od razu. Mam teraz lekkie zamieszanie ... :roll: Na pewno miałeś 100% sprawną skrzynię?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 2:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Wit to wszystko mozna wyregulowac linką... moja skrzynia zmieniała 1 w dól i to przy kicku.. bez neigo wogole.. a teraz zmienia tak jak Ty masz i tak prawidłowo powinna zmieniac (nie mowie o ekstremalnych sytuacjach gdy masz np 40 i 4 bieg i wcisniesz prawie do oporu ale bez kicka bo wtedy wbije na 2), ale mozna ją tak ustawic by zmieniała nawet o 2 biegi bez kicka.. tylko wtedy masz czuly bardzo układ - dlatego tak sobie ja ustaw na S, a jezdzij na E i będziesz mógl sobie przepinac.


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 3:12 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
Wit pisze:
:roll: do tej pory byłem przekonany, że pedałem tylko o jeden bieg a drugi już kickdownem, albo jak trochę dłużej nacisnąć kickdown to zmiana o dwa biegi od razu. Mam teraz lekkie zamieszanie ... :roll: Na pewno miałeś 100% sprawną skrzynię?


wiesz co, ja bym sie na Twoim miejscu zastanowil, czy masz sprawna :P
722 wrzuca czworke przy ~60 km/h, jak delikatnie cisniesz.
jak troche przygazujesz, zrzuci na trojke
jak depniesz ostro (nie trzeba do kicka) - zrobi dwojke.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 3:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 07, 2008 11:45 am
Posty: 240
ja sie nie znam na szczegolach - ale kickdown zawsze kojarzy sie z tym, ze schodzi najnizej jak mozliwe przy danej predkosci.

poza tym wybrazam sobie, ze jesli te próby obnizenia biegu pedałem wykonują sie blisko predkosci max dla danego biegu, to zmiana na nizszy nie wystepuje bo trzeba by bylo wracac za sekunde na ten wyzszy. taka sytuacja dosc czesto moze miec miejsce.

no i na koniec - o zmianie powinna tez decydowac szybkosc przyciskania gazu, a nie tylko glebokosc wcisniecia. lagodne wciskanie niekoniecznie jest powodem do zmiany, natomiast gwałtowne tak - bo kierowca zamierzał przyspieszyć.

_________________
140 600 '91


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 10:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
W moim z podpisu też tak jest i jest to zgodne z fabryczną instrukcją - na tym m.in. polega różnica między trybami S i E.

_________________
MB 560SE '90


Na górę
Post: śr wrz 15, 2010 10:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Z zasady konstrukcja automatu .3 i .4 pozwala na redukcję tylko o 1 bieg - powyżej prędkości minimalnej poprzedzającego. Czyli jeśli włacza 4 przy 60 to przy 65 przy max wciśnięciu gazu włączy 3 a dopiero po uruchomieniu k-d włączy 2 czy też 1. Konkretne zachowania mogą różnić się w zależności od samego sterownika skrzyni, było wiele modyfikacji fabrycznych czy zewnętrznych. Jeśli skrzynia sie nie ślizga i jeździ poprawnie z punktu widzenia użyteczności - nie ma się czym przejmować.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 8:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
ukaniu pisze:
Czyli jeśli włacza 4 przy 60 to przy 65 przy max wciśnięciu gazu włączy 3

1. Czy ten opis dotyczy ustawienia "E"? Bo na ustawieniu "S" jest właśnie tak (czyli ładnie przerzuca przy gwałtownym wciśnięciu gazu), ale przy "E" nie chce mi redukować.
2. Czy mam naciskać na mechanika, żeby to ustawił? On na razie upiera się, że w skrzyni nic więcej nie da się zrobić, bo każdą cześć wyciągał i miał w rękach.
3. Czy jest ewentualnie możliwość, że wszystko się dopiero dociera (nowe tarczki) i za np. 500km będzie dobrze?
Dodam, że próbowałem badziej naciągnąć linkę (jeden obrót) ale zaczęło przeciągać biegi więc wróciłem do ustawień pierwotnych. Mechanik linki nie ruszał, tylko ściągał spinkę.

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 9:05 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
W tej skrzyni przełącznik E-S modyfikuje tylko naciąg linki. Nie przypuszczam aby zmieniło się zachowanie skrzyni tak by zezwolić na redukcję o 2 biegi. Zachowanie o którym piszesz (że było wcześniej) wskazywało by na uruchomiony non-stop włącznik k-d (ten pod pedałem gazu) w trybie S. Swoją drogą ciekawie się tak jeździ :-).
Oczywiście są rzeczy o których nie wiem...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Ostatnio zmieniony czw wrz 16, 2010 9:07 am przez ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 9:06 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
Może nie napisałem dokładnie - redukcja na "S" była i jest nadal tylko o jeden bieg pedałem, dalej już kickdown. Czyli podsumowując: na "E" nie ma być redukcji o 1 bieg przy gwałtownym wciśnięciu gazu? Jest dobrze i nic nie ruszać?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 9:25 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Poczekamy na opinie kierowców 126, ja rozbierałem kilka skrzyń i nie widziałem wszystkiego.
Osobiście uznał bym, że jest OK i nie ruszał.
-----
Hmm, no to śmy się nie zrozumieli - powina być redukcja o 1 na E ale przy zdecydowanie głębszym wciśnięciu.
W domu wydaje mi się, że mam wykresy prędkości i zmian - zerknę późnym wieczorem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 9:51 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz paź 28, 2007 1:39 am
Posty: 792
Lokalizacja: Jarosław, Podkarpackie
ukaniu pisze:
powina być redukcja o 1 na E ale przy zdecydowanie głębszym wciśnięciu

Było zdecydowanie głębsze wciśnięcie do samego kickdowna i brak innej reakcji oprócz normalnego przyspieszania i wskazówki ekonomizera na skrajnym czerwonym. Czy można liczyć że się "dotrze" po iluś tam kilometrach?

_________________
MB 115 200 (benzyna+LPG) rocznik 1976 - służył dzielnie ponad 10 lat - oddałem w dobre ręce
MB 126 260SE rocznik 1989 automat (benzyna+LPG) po 3 latach przegrał z młodszym
MB 126 300SEL rocznik 1991 automat (benzyna+LPG) To jest to !!! (jak na razie :P)


Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 10:41 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Skrzynia albo chodzi dobrze albo nie.
Poszukam wykresów przy jakich ma następować zmiana 3-4, 4-3 vollgas na E i S - jak znajdę - porównasz sobie.
Jeśli na S jest OK a na E nie to - o ile jest - usterka występuje w pudełku koło skrzyni zmieniającym zasprzęglenie linki.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 11:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 20, 2006 12:04 pm
Posty: 143
Lokalizacja: Gdynia
Tak jak Ukaniu pisze, dla każdego silnika są odpowiednie tabele fabryczne z prędkością przy której zmieniane są biegi na obydwu trybach przy normalnym i pełnym wciskaniu gazu i z kickdown, u mnie właśnie w/g nich był regulowany naciąg linki.
Jednak jeżeli nie odpowiadają ci nastawy fabryczne to można samemu się pobawić z linką. W 380SE ustawiłem sobie tak, że przy lekko mocniejszym wciśnięciu gazu ruszał z jedynki i później zmieniał biegi - jeździło się przyjemniej.

ukaniu pisze:
W tej skrzyni przełącznik E-S modyfikuje tylko naciąg linki.


U mnie przełącznik E/S steruje zaworem powietrza(podciśnienia?) - czy ten zawór w jakiś sposób steruje naciągiem linki?

_________________
MB 560SE '90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl