MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 10:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw wrz 16, 2010 10:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
Witam. Niebawem wybieram sie na ogledziny mercedesa w 109. Nie bede ukrywal ze strasznie mazy mi sie to autko. Jak wiadomo model 300 sel 4.5 wyposażony jest w pneumatyczne zawieszenie. I stad moje pytanie jak sprawdzic to ustrojstwo, na co zwrócic tam szczególna uwage, Jesli chodzi o pneumatyke jestem totalnym laikiem. Pozatym co jeszcze podlega bacznej kontroli w w 108/ w 109.

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 8:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
No myślę że na to czy jest szczelne [zlosnikz] Auto powinno się unosić i opadać ale nie spodziewaj się że będzie to błyskawicznie tak jak w W220 lub innym nowoczesnym aucie. W sumie bardziej martwił bym się o silnik gdyż jest to drugi co do rzadkości montowany w w109. Posiada elektroniczny wtrysk d-jet. Jeżeli auto po odpaleniu będzie falować obrotami to nic złego jak się rozgrzeje powinno przejść. Do głównego zaworu dostaniesz się bez problemu jest w komorze silnika do trzech następnych tylko kanał lub leżenie pod autem ale przy tej pogodzie tylko dla odważnych. Auto jest postawione dość wysoko moja pierwsza 109 też była wysoko postawiona, na drewnianych kołkach [zlosnikz] Gdzie znajduje się to auto? Ta naprawa w stanach to też powód do niepokoju. Jeżeli auto nie jest drogie to nie spodziewaj się czegoś w idealnym stanie.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 10:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
[quote="M100"]No myślę że na to czy jest szczelne [zlosnikz] Auto powinno się unosić i opadać ale nie spodziewaj się że będzie to błyskawicznie tak jak w W220 lub innym nowoczesnym aucie. W sumie bardziej martwił bym się o silnik gdyż jest to drugi co do rzadkości montowany w w109. Posiada elektroniczny wtrysk d-jet. Jeżeli auto po odpaleniu będzie falować obrotami to nic złego jak się rozgrzeje powinno przejść. Do głównego zaworu dostaniesz się bez problemu jest w komorze silnika do trzech następnych tylko kanał lub leżenie pod autem ale przy tej pogodzie tylko dla odważnych. Auto jest postawione dość wysoko moja pierwsza 109 też była wysoko postawiona, na drewnianych kołkach [zlosnikz] Gdzie znajduje się to auto? Ta naprawa w stanach to też powód do niepokoju. Jeżeli auto nie jest drogie to nie spodziewaj się czegoś w idealnym stanie.[/quote
Samochodzik jest w rzeszowie. cenia go 35 tys.

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 3:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
podpowie mi ktos jeszcze bo czas nagli

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 7:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
M100 pisze:
W sumie bardziej martwił bym się o silnik gdyż jest to drugi co do rzadkości montowany w w109. Posiada elektroniczny wtrysk d-jet. Jeżeli auto po odpaleniu będzie falować obrotami to nic złego jak się rozgrzeje powinno przejść.

A te silniki ne sa identyczne lub bardzo podobne do pozniejszych motorów 4.5 montowanych np. w 107?

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 9:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
danielos95 pisze:
A te silniki ne sa identyczne lub bardzo podobne do pozniejszych motorów 4.5 montowanych np. w 107?


i tak i nie z moich źródeł wynika że w 108 silnik 450 to :
typ M117 na wtrysku, 8-cylindrowy, pojemność: 4520 cm³; czas jego produkcji: 05.1971 - 11.1972

natomiast w 107 silnik 450 to :
450 SL - typ: M117 na wtrysku 8-cylindrowy, pojemność: 4520 cm³, moc: 217-225 KM, produkcja: 1971-1980

czyli pierwsze dwa lata produkcji w107 to te same silniki a później diabli wiedzą bo nie widziałem tych silników jeszcze na oczy, ale ktoś kto widział, posiadał lub rozbierał/remontował może powie czy były jakieś zmiany.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 9:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
a jak jest z moca tej M117. Zródła różnie podaja jedne 200 KM a inne 225 KM.

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: pn wrz 20, 2010 9:10 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
w M117 była m.in zmiana rodzaju wtrysku i tak
73-75 - 107 024 silnik 117 982
76-80 - 107 024 silnik 117 985
stąd i przedział mocy 217-225KM

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl