MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:02 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 13, 2010 8:22 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
Witam ! Kto wie niech podpowie gdzie szukać? Mam silnik świeżo po remoncie "prawie generalnym" nierówno chodził.Okazało się że jeden zawór krzywy i jeden tłok lekko uszkodzony.Wszystko zrobione na tip top praca silnika teraz rewelacyjna, ale zawsze jest jakies ale? Nadal trzęsie silnikiem na wolnych co przy zapiętym D jest bardzo dokuczliwe i odbiera radość z remontu.Jak się zagrzeje może delikatnie mniej się trzesie, ale nadal trzęsie.Gdzie szukać przyczyny ? K-Jetronic ? Szczelność? Jeśli tak to gdzie szukać nieszczelności ? Czujniki ? Regulatory ? Pomóżta chłopy bo to tak jakby wisienki na torcie nie było silniczek rewela, ale roztrzęsiony :roll:

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 9:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 15, 2008 2:53 pm
Posty: 561
Lokalizacja: mazowiecka wieś (WPI)
u mnie to samo po przekladce silnika :( tez nie wiem, co mu jest.

_________________
Bartek Rybak
W126 420 SEL 1986 315 kkm


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 9:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
Mi ostatnio trzęsło silnikiem gdy jeden z przewodów zapłonowych dokończył żywota. Może to jakiś trop.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 10:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
Wszystko jest nowe bo jest to jeden z etapów renowacji auta, więc sporo częsci niewymagających wymiany zostało wymienione na nowe póki jeszcze są dostępne. Raczej licze na wiedzę z zakresu dowcipów K-Jetronica. Regulator termiczny ciśnienia itp?

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 10:42 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
1. Posprawdzaj dokładnie dolot powietrza (czy nie łapie lewego).
2. Co z wałkiem rozrządu? U mnie przyczyną jest ustawienie zaworów max co 7000km musze ustawiac.

Czy w aucie masz LPG ?

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 10:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
Zawory i głowica po remocie.
Dolot szczelny.
Żółte blachy - gaz zakazany ustawowo [krzyk]

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 1:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
sprawdź rurkę od odmy pod kolektorem ssącym , miałem taki problem w kumpla w W124 po jej wymianie pomogło :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 3:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
a może to wina poduszek pod łapami albo nie założyłeś dodatkowej poduszki silnika, na środku. Taka występuje w M102 + ASB

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 3:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Jak widzę nie jestem osamotniony z takim samym problemem.
Ogólnie, to telepało mi strasznie silnikiem - wibracje w czasie jazdy.
Do tego jeszcze stuki o karoserię przy wrzuceniu wstecznego.
Okazało się, że po wymianie poduszek pod silnikiem silnik uniósł się do góry i rura wydechowa obijała się o karoserię. Spawacz-tłumikowiec rozwiazał ten problem.
I muszę przyznać, że ogólnie wibracje znacznie się zmniejszyły. Ale nadal występują. U mnie brakuje podpory rury wydechowej na wysokości skrzyni biegów i przypuszczam, że jak ją zamontuję ją to powinno również pomóc.
Wygląda mi to na drżenie mechaniczne. Jakiś pieprzony rezonans mechaniczny.
No bo rura przykręcona jest do kolektora, później trzymana jest podporą przy skrzyni biegów (której u mnie nie ma), dalej podwieszona jest za drugim tłumikiem i na końcu pod bagażnikiem. Jeśli któregoś podwieszenie brakuje to może się wszystko trząść - tak sobie kombinuję.
Ponadto, gdzieś tu na forum, czytalem, że docisk sprzęgła jest wyważany razem na silniku. U mnie był wymieniany i to mnie niepokoi, że może w tym jest jeszcze problem.
Wymieniałem też poduszki pod silnkiem, skrzynią i podporę wału - może to?
Może któraś poduszka jest z niewłaściwiej mieszanki gumy i nie tłumi drgań?
Na allegro widziałem tłumik drgań wału do w123. U mnie chyba tego nie ma na wale - muszę sprawdzić.
No i zastanawiam się czy nie podjechać na wyważenie wału na samochodzie (takie wyważenie beż demontażu).
Sam już nie wiem...
Może któreś z tych moich przemyśleń pomoże Tobie? Powodzenia.
Jak zlikwidujesz drżenie daj znać co zrobileś, co było przyczyną.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 5:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
Właśnie wylazłem z warsztatu. Nawet zderzak wyciszałem, żeby się nie trząsł, co mogło potęgować wrażenie "telepania"
Cały dzień na to poświęciliśmy i nic mądrego nienamierzyliśmy.Mechanicznie wygląda Ok pozostaje wymieniać wszystko to o czym piszecie drogą eliminacji, ale troche się boje, że to i tak nie będzie przyczyną.Jedyne pocieszenie ,że znowu wpadnie kilka nowych częsci które wymiany nie wymagały.Jak się pozbędę telepania to dam znać bo widze, że jest sporo osób które chętnie by się tego pozbyły tak jak ja. Nadal czekam na konstruktywne rozkminki,każdy trop dobry.

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 5:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
założyliście wspomnianą przeze mnie poduszkę środkową silnika?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 5:41 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 19, 2009 7:27 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Pruszków
Mój też się podobnie zachowuje z tym że wibracje są mniejsze przy nierozgrzanym silniku. Wymieniłem przewody, palec, kopułkę, świece i ustawiłem zawory ale praca silnika praktycznie się nie zmieniła, w wolnej chwili pojadę na przegląd Jetronica żeby wyeliminować kolejną rzecz. Niedawno słyszałem że winowajcą może być zużyty wałek a wtedy regulacja zaworów nie pomoże

_________________
W123 230E


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 5:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
bary123ce pisze:
założyliście wspomnianą przeze mnie poduszkę środkową silnika?

Kurde, nie wiem nic o dodatkowej poduszce. Gdzie ona powinna siedzieć i jak wygląda?
Może ktoś wrzuci fotkę?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 6:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Mocuje się motor od spodu, okolice miski olejowej do poprzecznej belki. Niestety nie posiadam foto :(

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr paź 13, 2010 6:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Eeeeee, ale w manualu to chyba taka poduszka nie występuje, co?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl