MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 5:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 18, 2010 2:02 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 02, 2010 5:02 pm
Posty: 8
Witam serdecznie klubowiczów:)Kilka dni temu doszło do uszkodzenia silnika w moim Mercedesie:/ i teraz poszukuje drugiego silnika bo remont jest najprawdopodobniej nie opłacalny:/(potwierdzi to mechanik dopiero jutro) Ale już teraz byłbym wdzięczny za pomoc w znalezieniu silnika do mojego samochodu.Mam również pytanie, czy możliwe by było zamontowanie silnika o większej mocy i jakiegoś o nowszej konstrukcji? Czy lepiej się w to nie bawić i zamontować taki sam czyli 2.3 136KM? Bardzo proszę o pomoc.Pozdrawiam:)


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 4:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Nieopłacalny hehe, jeżeli robisz auto dla siebie i chcesz nim jeździć to babranie sie w wymianę zajeżdżonych silników jest nieopłacalne. Remont na dobrych częściach kosztuje, poskładanie i ustawienie tego również, ale silnik bedzie jak nowy. Moim zdaniem przekładka jest uzasadniona wtedy, kiedy masz pewny silnik w dobrej kondycji, który najlepiej można sprawdzic na aucie. W wiekszości przypadków jest to jednak kupowanie kota w worku i zazwyczaj kot już dogorywa.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 5:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
W odpowiedzi na drugą część twojego pytania. Tak można wrzucić tanio coś większego ! Z anglika wrzucił mój koleżka cały zestaw od W124 3.0 skrzynia+most+silnik.

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 7:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 11, 2010 9:14 am
Posty: 63
Lokalizacja: Stryków
nie baw się w przekładki, koszt najczęściej jest porównywalny z remontem bo zawsze czegoś brakuje przy takich akcjach i trzeba dokupić to, tamto, sramto
zaciśnij zęby i pięści, co możesz sam zrobić to zrób (pomoc na forum na pewno się znajdzie) a resztę oddaj specjalistom
jeszcze będziesz zadowolony z tego(!) silnika

_________________
'86 W126 260SE
'83 W123 300D


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 7:39 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
102 980 raczej trudno znaleźć nie zjechane, a sam pomiar kompresji aż tak wiele Ci nie powie.
Sam tak się zrobiłem i wyciagałem na drugi dzień silnik, na szczęscie żadnych dodatkowych kosztów, a stary oddałem do naprawy.

Poszukaj od 124 lub 190E, sam słupek pasuje, a osprzęt przełożysz.
jedyna róznica to bedziesz miał zawory regulowane na hydro, a nie ręcznie.

M-103 pasuje, i nie ma z tym tyle roboty, jednak jest trochę rzeźbiarstwa.
Spokojnie na M-103 możesz zebrac 5 tysięcy, na zakup i montaż, gdzie zakup z ASB i dyfrem to nie jest nawet połowa tej kwoty.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 10:10 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 02, 2010 5:02 pm
Posty: 8
Bardzo dziękuje za odpowiedz, i teraz mam bardzo duży mętlik w głowie co zrobić;/ bo z jednej strony chciałbym inna ciekawa jednostkę w swoim w123 a z drugiej strony chce ja zostawić w oryginalnym stanie.Wiec możne jednak remont.Tylko czy ktoś z was orientuje się jaki jest koszt remontu takiego silnika?


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 10:19 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Pokaż auto, to ci powiemy co robić. Od tego trzeba zacząć.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 8:20 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
THC pisze:
M-103 pasuje, i nie ma z tym tyle roboty, jednak jest trochę rzeźbiarstwa.
Spokojnie na M-103 możesz zebrac 5 tysięcy, na zakup i montaż, gdzie zakup z ASB i dyfrem to nie jest nawet połowa tej kwoty.

Jeśli auto jest warte zabawy przy nim i nie zależy Ci strasznie na jego orginalności to wg. mnie jest to najtańszy sposób na naprawde cos fajnego bo auto zaczyna jeżdzić i daje frajde z golenia golfów III :)
Poszukaj od angola mają niewielkie przebiegi bo pojemnośc duża, a paliwo u nich drogie i gazu nie mają ,dlatego jest szansa kupic tanio i dobrze.A uwierz mi widziałem swoje byłe QP jak teraz lata fajnie bokiem, nie jest to co prawda 5.0 czy 5.6 L ale frajdy co niemiara. Jestem świeżo po remoncie M102 pomimo, że tego nie wymagał, czyli wymian i napraw o połowę mniej, a już poszło 3 tys. pln ! Zostało to co jest w stanie wyżej niż b.dobrym bo gdybym chciał zmienić wszystko na nowe to drugie tyle też by poszło, a nadal masz tylko 2.3L. Ja mam w 100 % orginalne auto bez braków więc nawet o tym nie myśle, ale do innego auta bez zastanowienia 3.0 M103.

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 10:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Aby powiedzieć, że dobrze zrobiło się remont silnika należy wydać ok 6 tys. zł.
Słupek ze 190-tki i 124-ki pasuje a wydasz na niego ok. 1,5 tyzł + 500,-zł przekładka.
Tak więc wychodzi, że możesz 3 razy podjąć ryzyko zakupu używki.
Ja właśnie tak zrobiłem. Mam na stanie 2 silniki z osprzętem i 1 słupek nie nadające się do założenia. Kosztowało mnie to wszystko 1,9 tys.zł.
Za trzecim razem trafiłem 190-tkę bez prawa rejestracji z przebiegiem 114 tys.
Kupiłem silnik za 1,2tys.zł.
Więc, wydałem ok. 4 tys.zł i mam kupę części... i złomu. Ale mam też silniczek, który chodzi jak zegareczek.
Żałuję, że nie kupiłem skrzyni ale gość chciał za nią 800zł. Nie miałem już wolnych środków płatniczych. A szkoda.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 7:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
PanKot pisze:
Słupek ze 190-tki i 124-ki pasuje a wydasz na niego ok. 1,5 tyzł + 500,-zł przekładka.


Półtora to o 50% za drogo, ja taka przekładkę zrobie w 8 godzin, i spokojnie nie za 500zł.
Ale co kraj to inne ceny.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 10:37 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
THC pisze:
Półtora to o 50% za drogo, ja taka przekładkę zrobie w 8 godzin, i spokojnie nie za 500zł.
Ale co kraj to inne ceny.


A masz może taki silnik w naprawdę świetnym stanie? Sam zastanawiam się nad wymianą silnika, ostatnio z mojego leci olej spod głowicy, już raz to robiłem i wytrzymała 65.000km, kupiłbym taki silnik z W201/W124 do mojej S123.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 11:10 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Nie mam, nie handluje już częściami.
980 dało rade kupić jeszcze z gelandy jakieś demobilowej, i nawet ktoś na forum kupił od kogoś z forum taki silnik za niemało prawie 2 koła.
ewentualnie z uk, ale odległość i inne koszta wykluczają taką operację.

Na Twoim miejscu naprawiłbym to, szkoda prądu na poszukiwania i nerwy po odpaleniu ewentualnej igły lub złomu.
Mi w przełożonym przeskoczył łańcuch po 150km, a silnik ładnie pracował, więc dałem do szlifu stary i jeszcze nim nakręciłem troche kilometrów.

Te silniki już będą padały, jedno po drugim.
102 nie były takie jak diesle, po 300 tysiącach można spodziewać się wszystkiego, a jedyny pewnik to remont własnego.Ustawianie zaworów o których pisałeś , że bywa męczące co 10 tysięcy to raczej urok tych silników.Teraz kiedy mam 103 to nuda jakas taka:)

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 8:17 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
THC pisze:
Te silniki już będą padały, jedno po drugim.
102 nie były takie jak diesle, po 300 tysiącach można spodziewać się wszystkiego, a jedyny pewnik to remont własnego.Ustawianie zaworów o których pisałeś , że bywa męczące co 10 tysięcy to raczej urok tych silników.Teraz kiedy mam 103 to nuda jakas taka:)


No moja beka ma 335 kkm na liczniku, czyli jest w moich rękach już ponad 100 kkm, jeszcze nigdy tak dużo/długo nie jeździłem żadnym autem. Remont bardzo chętnie, ale to trwa kika dni conajmniej i musiałbym kupić/pożyczyć auto na ten czas bo nie będę SLem jeździł w terenie. Zastanawiam się czy nie kupić tego silnika bo mam go pod nosem:

http://allegro.pl/silnik-mercedes-190-w ... 88873.html

Tak jak pisałeś, przekładka to 1 dzień a nie kilka. Zawsze swój silnik mogę dać do remontu, ale będę mobilny w tym czasie.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 11:15 am 
Offline
nowy

Rejestracja: wt mar 02, 2010 5:02 pm
Posty: 8
Zdjęcia wrzucę tylko obecnie mieszkam w warszawie a samochód i zdjęcia są w Zamościu.No to faktycznie remont silnika to kosztowna rzecz;/najlepiej by było dla mnie kupić jakiś pewny silnik za mniejsze pieniądze niż remont obecnego.Ale obawiam się ze to nie będzie łatwe i szybkie:/a samochód jest potrzebny:)a mój mechanik jeszcze nie postawił diagnozy bo nie ma czasu jej rozebrac:/ a ja wiem tylko ze w silniku coś ostro stuka:/


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 9:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Stuka zazwyczaj panewka.
U mnie przynajmniej tak było.
Oddałem do mechanika tylko sam słupek bez miski nawet.
Szlif i wymiana panewki chyba na trzech cylindrach i jednej z podparcia wyszło 600zł w tym stówa za robote.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl