MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 20, 2010 10:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
Witam,
przedmiotem pytania jest beczka 240d, 83 rok.Co gorsza-własność kuzyna-mistrza molestacji psychicznej mojej osoby, w kwestii tejże właśnie beczki:)
Problemem jest ciśnienie oleju,na wskaźniku przy liczniku.Mianowicie przy rozgrzanym silniku, spada ono do wartości około 1, natomiast na IV wieku nie dobiega do 3,a zatrzymuje się na ok 2-przy średnich obrotach.
Normalnie, pierwsze skojarzenie w takiej sytuacji to niezbyt dobra kondycja silnika,ale w tym konkretnym przypadku-silnik jest dynamiczny, nie dymi,a co najważniejsze nie bierze oleju.DLatego też zastanawiam się nad zaworem zwrotnym, tym przy pompie oleju.Może się zawiesił i mnie wskaźniki oszukują.Pytanie jest takie:
wiem,że po 81 roku, zawór ten zmienił się-zwiększyła się długość gwintu.I teraz jak pójdę do sklepu, to muszę znać jakiś numer katalogowy, czy gość mi ładnie poda na samo hasło "zawór zwrotny do W123"?:)
Druga sprawa-uszczelki, pod miskę olejową i korek spustowy. Ta pod miskę występuje pojedyńczo, czy w kompletach z innymi uszczelkami do silnika?
Czy pod korek daje jakąś podkładkę miedzianą, czy coś innego?
Pozdrawiam serdecznie-Rysiek


Na górę
Post: śr paź 20, 2010 11:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Pod korek jest uszczelka miedziana, jest w komplecie z filtrem oleju (przynajmniej Filtron tak daje)
Uszczelkę kupisz i osobno i w komplecie
Ja mam tak samo z ciśnieniem oleju. THC twierdzi, że może być też przytkany przewód do wskaźnika ciśnienia w tablicy


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 9:34 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 06, 2005 6:04 pm
Posty: 271
Lokalizacja: Słupsk
Witam miałem podobny problem, wskaźnik nie chciał mi pokazać 3, nawet na wysokich obrotach.Przyczyna był filtr oleju
pozdrawiam


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 9:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 11, 2010 9:14 am
Posty: 63
Lokalizacja: Stryków
temat niskiego ciśnienia na tablicy był już poruszony, poszukaj i czytaj
podkładkę miedzianą dostaniesz z filtrem oleju w komplecie a uszczelkę kupisz pojedynczo

_________________
'86 W126 260SE
'83 W123 300D


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 11:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
No to przy wymianie oleju i przy okazji filtra, może się poprawi.
Ale gdyby "coś", to jak z tym zaworem zwrotnym jest? Przerabiał to ktoś?


Na górę
Post: czw paź 21, 2010 2:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
maciek-126 pisze:
Witam miałem podobny problem, wskaźnik nie chciał mi pokazać 3, nawet na wysokich obrotach.Przyczyna był filtr oleju
pozdrawiam


W sensie nieodpowiedni czy zapchany?


Na górę
Post: pt paź 22, 2010 6:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 11, 2010 9:14 am
Posty: 63
Lokalizacja: Stryków
z tym zaworem to jest tak że musisz odkręcić michę, wyciągnąć go i przeczyścić, patrząc na silnik z góry nie upewnisz się że to on nawalił
a filtr i olej kiedy zmieniał?
odkręć wężyk od ciśnienia przy zegarach i przy silniku weź sprężarkę i przedmuchaj

_________________
'86 W126 260SE
'83 W123 300D


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 4:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
Filtr i olej-jakieś 6 tys km temu:)
A co do zaworka-byłem w sklepie i tam mają tylko te, które według Edholza były stosowane do 81 roku, czyli te z długością gwintu 9mm-natomist beka jest z 82 roku więc szukałem z gwintem o długości 16mm.
Sprzedawca upiera się, że istnieje tylko jeden typ i ja sobie te 16mm wymyślam. Podziękowałem mu tymczasowo.
Pytanie-macie jakieś namiary skąd mogę ścągnąć zawór nowego typu?

PS. dzwonłem do Foty i powiedzieli mi że u nich te zawory są już nie do załatwienia:P


Na górę
Post: czw paź 28, 2010 4:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn paź 11, 2010 9:14 am
Posty: 63
Lokalizacja: Stryków
ASO

_________________
'86 W126 260SE
'83 W123 300D


Na górę
Post: pt sty 07, 2011 1:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sty 20, 2009 1:40 pm
Posty: 80
Numer GG: 5622617
Lokalizacja: Gniezno
I jak tam Panie Ryszardzie? walka wygrana? ja tak miałem zeszłej wiosny podobnie jak wyjechałem po zimie do ślubu, niby ok, ale po imprezie jak wracałem z Gniezna do garażu to ciśnienie mi strasznie poleciało,,, max 2 przy 80 na czwórce ( oj se wtedy pomyślałem) ale pomogła wymiana oleju ...i kamień z serca

_________________
Mietek mój to jest to , kocham go,,,"zmienił moje życie odkąd poskładałem go,
on wyleczył mnie z kompleksów, dał mi swoją moc... to wspaniała jest maszyna, choć stara jest jak ja... Rok 2016, rokiem powrotu mojej 230ce na drogę. Trzymajcie kciuki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl