MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 9:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 03, 2010 8:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Witam!
Dziś mnie mój dieselek wiecznotrwały nieco zaskoczył. Jadąc do pracy zauważyłem przy wyższych prędkościach/obrotach jakby dostawał momentami czkawki, dławił się, spadała mu moc. Ponieważ stare porzekadło mówi, że 123 diesel to może tylko nie chcieć jechać jak paliwo nie dochodzi uznałem że to jednak mnie wskaźnik oszukał (ostatnio potrafi świrować w dolnych wskazaniach) i w baku jest pustka. Na stacji dopadło mnie zdziwienie, zmieściło się 52,5 litra ON!!! Auto przestało się dławić. To w takim razie te pozostałe 12,5 litra to gluty, szlam i inny syf?? :o Przyznaje że baku nigdy ja ani ojciec nie czyściliśmy, a nigdy to 150 tys km i 15 lat! Auto ostatnie 2 zimy stało w garażu, może mu się nieco tego nazbierało, ale aż tyle!!! Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 8:48 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt paź 22, 2010 10:00 pm
Posty: 1
Tak, mamy.... Na pewno nie tylko ja... :lol:
1. Zapchany filtr wstępny w zbiorniku - zakupić jedna opaskę zaciskową (bo stare są a zawsze nowa pewniejsza), klucz taki większy i pod niunie. Odkręcasz, ze zbiornika wylewa się reszta paliwa (lepiej robić na prawie pustym, choć ja miedniczkę podstawiłem i nałapałem dobrych parę litrów :P) a i śrubę z filtrem owym masz w ręce i nie wierzysz ile to mazidła w tą siateczkę się przylepiło. Mi pomógł kompresor i wszystko wydmuchałem, potem trochę przepłukać w ropie i jak talala
2. Zapchany filterek, ten mały przy silniku, raz tak miałem to w ogóle odpalić nie chciał.

Ja obstawiam wariant numer 1, też tak miałem i niestety u mnie nigdy to nie było robione i tak to się właśnie skończyło...

Jak u Ciebie też robione nie było to od tego zacznij...

Pozdrawiam


Na górę
Post: śr lis 03, 2010 9:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: sob lip 23, 2005 7:43 pm
Posty: 852
12,5 litra sufy to raczej nie ale jak już masz mało paliwa to ciągnie trochę tego dziadostwa z dna i się dławi. U mnie się dławił jak jeździłem na bio z Bliskiej [zlosnikok]


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 3:02 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
No to moze ktos mi wytłumaczy jakim to sposobem jak jest mało paliwa to ciągnie ten syf z dna a jak jest duzo paliwa to nie ciągnie tego syfu z dna.
To z skąd niby ciągnie paliwo- z góry?
A moze ja mało jestem bystry....

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 5:14 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ewentualnie można sobie wyobrazić taką sytuację: dużo paliwa- fale na powierzchni rozbijają się o górne (czyste ) powierzchnie baku. Mało paliwa- resztka paliwa kołysząc się zarzuca syf do odpływu z baku [zlosnikok]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw lis 04, 2010 11:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Sprawa jest prosta-jak w baku jest mało paliwa (niezależnie od tego, czy jest szlam albo woda) to podczas jazdy może zaciągać powietrze i wtedy silnik będzie się dławił


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 5:09 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Jak bedziesz mial malo paliwa to wykrec korek z baku, oczysc filt, ktory tam jest i bedziesz mogl jezdzic do konca rezerwy [zlosnikok]

_________________
w123


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 9:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Akurat bak mam czysty bo niedawno wymieniałem przewody paliwa [jezyk3] Eksperymentów z jazdą do sucha lepiej nie robić-kiedyś z kolegą odpowietrzaliśmy beczkę po takim zajściu i zajęło to chyba z godzinę+rozładowany akumulator- w końcu odpalił na zaciąg


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 9:33 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Witam!
Auto po wiosennej wizycie u mechanika no i przyczyna stanu rzeczy już jest znana. Sitko wstępnie filtrujące w zbiorniku jest od wersji benzynowej. Znaczy to że siateczka filtrująca jest drobniejsza i sitko się całe zasyfiło. Przy małej ilości paliwa nie cała wysokość tego sitka była w paliwie więc przy przytkanym sicie wydolność była już minimalna. Zbiornik wyczyszczony, sitko też na kilka lat powinno starczyć, przy najbliższej okazji trzeba kupić sitko od diesla.
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: ndz mar 27, 2011 10:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 08, 2009 5:34 pm
Posty: 56
Numer GG: 9139224
Lokalizacja: Pomorsko
Miałem to samo. Po prostu w wolny dzień wykręciłem zbiornik i go wyczyściłem, specjalnych środków nie używałem, czysta woda, dwie kulki i sprężarka. W pływaku był sam muł. Zaczęło się od Letniego paliwa w zbiorniku, a jako że używałem auta w największe mrozy, było to koniecznością....


Na górę
Post: ndz mar 27, 2011 11:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Ja kiedyś (jeszcze w poprzednim aucie) wyciągnąłem zbiornik i wylałem z niego (przy wsparciu rozpuszczalnika do produktów ropopochodnych) "gluta" o objętości ok 5 litrów.

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl