MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 1:44 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 17, 2010 10:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Ile oleju wchodzi do skrzyni biegów?? i jaki najlepiej olej kupic??


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 10:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
oleju do skrzyni wlej tyle ile wyznacza korek wlewu (zapewne okolo 1,5 litra bo to standardowa objętość w MB)
ja w moich W123, W107 i W124 leję/lałem dextron III - czerwony do automatu
firma jaką polecam to Elf G3
profile zamknięte ostatnio psikałem ustrojstwem na bazie wosku BOLL'a
dawniej mając W123 używałem Fluidolu i przez 5 lat póki nie sprzedałem auta nie było problemów z jakąkolwiek korozją (psikałem na wszelki wypadek raz do roku :) )
na rdzę w miejsca trudnodostępne brunox lub cortanin - także w profile zamknięte gdzie rdza, a po wyschnięciu poprawić woskiem

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: wt paź 19, 2010 9:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
franc pisze:
roszę was o opinie i porady, na co zwracać uwagę przed w trakcie jak i na koncu remontu..


Jedna podstawowa, ale najważniejsza ode mnie [zlosnik] :

"Jeżeli się za coś bierzesz (silnik, skrzynia, blacha, elektryka, zawieszenie) to załatwiaj sprawę całościowo, tak aby do niej już nigdy nie wracać"

Pozornie takie rozwiązanie wydaje się drogie (jak zrobisz odwrotnie, to zauważysz po kilku latach, że tylko pozornie), jednak tylko tak da się remontować samochód tak stary. Inaczej utoniesz w masie nawracających tematów i nigdy nie osiągniesz celu. Wydasz kupę kasy, poświęcisz pół zycia a auto nie będzie wiele bliższe fabryki niż teraz.

Taka moja opinia ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 9:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Moze ktos podpowiedziec jak wymontowac z głowicy te dwa zaznaczone elementy?..
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Na górę
Post: wt paź 26, 2010 10:24 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Prawdopodobnie trzeba wkręcić śrubkę w odpowiedni otworek i wyciągnąć trzpień na którym osadzone są te elementy.
Najlepiej do tego celu użyć ściągacza udarowego (chyba) [zlosnik]

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 10:26 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
żadnych udarów w tym przypadku
przerabiałem to przy remoncie swojej głowicy
bierzesz śrubę chyba 6-tka taka aby wkręcić w trzpień a nie w głowice
jakąś większa i grubszą podkładkę tak aby zaparła się o głowice i wkręcasz delikatnie i stopniowo wychodzi ten trzepień od ślizgu i od napinacza
jak już braknie ci obrotu wykręcasz śrubę dajesz kolejne podkładki i dalej wkręcasz i znowu ci wychodzi dalej trzpien

aha
śrubę to weź taką mocniejszą 8.8

jestem ciekaw jak wykręciłeś śrubę imbusową która trzyma głowicę a jest pod napinaczem(chyba ze użyłeś jakiegoś wygiętusa)

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: śr paź 27, 2010 9:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Dokładnie zrobiłem tak jak napisaliscie, wyszło bez problemu tak ze moge teraz oddac głowice do szkiełkowania a później na warsztat do remontu.Tą srubke o którą pytałeś otkręciłem takim długim imbusem bo zwyklym kluczem na grzechotke nie ma dojscia gdy jest napinacz .


Na górę
Post: sob lis 06, 2010 2:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
lysy2 pisze:
ja w moich W123, W107 i W124 leję/lałem dextron III
Nie rob zamieszania lysy. Do mechanicznych skrzyn Mercedesa nalezy stosowac pyny ATF Type A Suffix A, zgodne ze specyfikacja DB 236.2. Np Mobil ATF 200 (nie 220, nie 320 tylko 200!), Shell Donax TM badz olej sprzedawany przez DB, numer katalogowy A000 989 26 03. W sumie specyfikacja 236.2 zawiera 30 pozycji.

To sa oleje stosowane od ok. 1968 roku do skrzyn typu 717 i pozniejszych. Watpie jednak zeby juz w W111 uzywano ATF do skrzyn mechanicznych.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 12:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Rozkreciłem ostatnio silnik i sprawdzam wszystkie czesci.Pare pytan
Jak sprawdzic czy pompa oleju jest sprawna?przed rozbiórką silnik na wolych obrotach pokazywał cisnienie na liczniku 1-1,5 po dodaniu gazu cisnienie dochodziło do 3. Czy cisnienie oleju nie jest za niskie??
Dałem blok silnika do szlifu,jest w srodku pełno opiłków .Jak to dokładnie oczyscic wszystko z opiłków?? chodzi mi głownie o układ olejowy i chłodniczy w bloku.


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 12:49 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
franc pisze:
przed rozbiórką silnik na wolych obrotach pokazywał cisnienie na liczniku 1-1,5 po dodaniu gazu cisnienie dochodziło do 3. Czy cisnienie oleju nie jest za niskie?
Nie jest za niskie. Ciekawe po co w ogole rozbierales ten silnik skoro byl sprawny? To samo dotyczy zreszta skrzyni :o

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 1:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
kolego zkad wiesz ze byl sprawny? Po rozkreceniu okazalo sie ze sa zapieczone pierscienie i trzeba zrobic szlif,dół silnika był wporzadku.Skrzynia była sprawna ale dla pewnosci wymienilem wszystkie uszczelniacze i łożyska.Robie te auto dla siebie i chce tym jezdzic.


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 5:43 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
franc pisze:
zkad

skąd
franc pisze:
te auto

to auto
:-?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz lis 07, 2010 7:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
franc pisze:
kolego zkad wiesz ze byl sprawny? Po rozkreceniu okazalo sie ze sa zapieczone pierscienie i trzeba zrobic szlif,dół silnika był wporzadku.
Na zapieczone pierscienie zwykle pomaga (w przypadku tego silnika) ok. 2 litry nafty. To kwestia filozofii, Sebi np. remontuje silniki bez opamietania i wymienia wszystkie listwy, uszczelki i gumy jak leci. Ja natomiast staram sie nie rozbierac niczego co naprawde nie jest konieczne.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz lis 14, 2010 2:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
skrzynia biegów skończona, przesyłam fotki [zlosnikz]

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Na górę
Post: ndz lis 14, 2010 7:29 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
franc pisze:
skrzynia biegów skończona

aż się boję pomyśleć ,co zrobisz z nadwoziem i wnętrzem ;)

_________________
Dunkelheit !


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl