MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:16 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 08, 2010 2:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
Witam
proszę o pomoc szukam schematu chłodzenia do silnika 2,5l (m123 na solexe)

interesują mnie głównie podłączenia i kierunki rozprowadzania płynu z węzła termostatu i pompy wody

na obudowie pompy wody jest otwór (na tym pierścieniu co jest przykręcony do bloku) co to za otwór ja mam zalepiony jakąś masą
zaraz nad tym otworem już w bloku też mam jakiś kruciec i nie wiem co na nim powinno być

jeśli macie taki silnik pod maską poproszę o foto najlepiej spore zbliżenia żebym się połapał co gdzie idzie

dziękuję za pomoc montuję ten silnik od podstaw (blok i głowice miałem resztę odtwarzam więc czasem nie wiem kompletnie co do czego

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: pn lis 08, 2010 3:11 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Załącznik:
7.JPG
7.JPG [ 44.51 KiB | Przejrzano 1035 razy ]


Ten wężyk, jak widzisz prowadzi do gażnika.


Na górę
Post: pn lis 08, 2010 8:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
dzięki za szybka odpowiedź foto się przyda natomiast mi chodziło o pompę wody jej wirnik (na tym samym wałku co wentylator) jest (powiedzmy) w bloku i jest przykręcony do takiego pierścienia-obudowy i to na nim jest ten otwór a nad nim bezpośrednio w bloku ten kruciec

to co pokazałeś to obudowa termostatu (tam jeszcze nie zaglądałem)

miejsce o którym pisze jest właśnie za obudową termostatu na jakby przedniej ścianie bloku

czyli foto powinno być zrobione od przodu silnika

dokładniej jak popatrzysz na tym foto na koło pasowe wałka wentylatora i idąc w kierunku silnika widać korpus pompy wodnej (zardzewiały) i dalej za nim to jest to co bym chciał zobaczyć w zbliżeniu

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: pn lis 08, 2010 8:58 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Jak wymieniałem przedni uszczelniacz wału, to miałem wyjętą chłodnicę i zrobiłem kilka zdjęć. Są chyba w komputerze w firmie. Rano sprawdzę.


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 8:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
To zdjęcie chyba Ci wszystko wyjaśni.
Załącznik:
DSC_0026.JPG
DSC_0026.JPG [ 29.63 KiB | Przejrzano 986 razy ]


Jak coś jeszcze, to pytaj


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 9:14 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
oooo dzięki wielkie o to chodziło właśnie to chyba jakieś odpowietrzenie jest
a ta rurka to metalowa pewnie ?

jak masz pod ręka inne foto to zapodaj mi się przyda innym a ty będziesz maił online

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 11:26 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Ta rurka, oczywiście metalowa - jak widać - łączy głowicę z pompą. Do odpowietrzania chyba nie służy, ale w jakiś sposób ułatwia przepływ cieczy. Tak nawiasem mówiąc - wykonanie tego zdjęcia było możliwe tylko bez chłodnicy, wentylatora i całej reszty.
Zdjęcie od przodu wygląda tak:
Załącznik:
MB-silnik.JPG
MB-silnik.JPG [ 48.08 KiB | Przejrzano 976 razy ]


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 12:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
a to co widzę na zdjęciu z rurką na dole po prawej kabel taki z czujnikiem to czujnik położenia wału (chyba za stara konstrukcja na to) czy jakiś olejowy czujnik

olejowy ciśnienie mam (powinienem mieć) w tym odlewie do filtra oleju (powinien być elektryczny czy na rurkę)

i jakbyś wiedział do czego są elektro zawory w solexie

dwa w podstawie to chyba poprostu odcinają paliwo

ale ten nad nimi jeden po środku to do czego jest i co nim steruje?

I w ogóle to ja mam gaźnik obrócony elektrozaworami do przodu (do chłodnicy)

dzięki za wskazówki

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: wt lis 09, 2010 10:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Metalowy przewód jest do odpowietrzania głowicy (tak samo mam w dieslu) a otwór w kołnierzu pompy służy do kontroli szczelności łożyska. Jeżeli został zaślepiony, znaczy że wyciekał płyn, a więc łożysko i i uszczelniacz są do wymiany.


Na górę
Post: śr lis 10, 2010 12:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
nie nie otwór zaslepiony u mnie to własnie otwór z którego powinien wychodzić węźyk do głowicy

tamten w samej pompie mam drożny

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: czw lis 11, 2010 5:56 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Czujnik położenia wału wykorzystywany do sprawdzenia zapłonu przez ASO.Jest to indukcyjny czujnik podłączony tylko do gniazda diagnostycznego, do działania silnika zbędny.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob lis 13, 2010 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
ciekawa sprawa z tym czujnikiem

a jak myślicie jak tą rurkę o której wyżej była mowa zastąpię rurką elastyczna nie metalową (jakiś wężyk zbrojony oplotem)
wytrzyma?

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Post: ndz lis 14, 2010 7:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
może coś takiego?
http://www.sklep-grene.pl/product_info. ... s_id/18845
Pewnie trochę dłuższy ale powinien się nadać


Na górę
Post: ndz lis 14, 2010 9:19 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Ten pomysł mi się za bardzo nie podoba. Sam wężyk może wytrzyma, a jego połączenie z końcówkami, które trzeba wkręcić w gwintowane otwory ? Mam głowicę dodatkową i trochę drobiazgów. W poniedziałek wieczorem sprawdzę, czy nie ma tam rurki, którą potrzebujesz.


Na górę
Post: pn lis 15, 2010 1:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sie 28, 2006 2:09 pm
Posty: 151
Lokalizacja: Warszawa
dobra sprawdź bo ja mam dodatkowe dwie głowice ale patrzyłem tego nie mam
zastanawia mnie fakt że ta śruba w głowicy co ja mam ma wyprowadzony kruciec jakby był tam jednak założony wężyk a nie taki metalowy jak na zdjęciach ten otwór przy pompie mam zaklejony jakąś masą więc tu nie wiem co było
i na dodatek nie wiem co będzie jak ten otwór oczyszczę

niestety w ten weekend nic nie porobię czyli dopiero następny zabiorę się

jednak powinienem juz wtedy odpalić silnik zalany płynem

nadal nie wiem do czego jest elektro-zawór w górnej części solexa ten nad tymi dwoma co są w podstawie

_________________
w116 podobno 1976 280SE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl