MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 3:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 18, 2010 2:40 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Witam

Moja beczka dziś nie zapaliła... :( -12st to chyba jeszcze nie powód żeby nie palić?... Akumulator mam nowy, teraz chce kupić świece. Mam dostęp do NGK za 25zł, FEBI za 30zł, BERU za 35zł i jakieś Monark za 16zł. Które kupic? Pewnie polecicie Beru, może są jakieś lepsze? Cena nie gra roli, ma palić ;) co jeszcze mozna zrobic zeby wpłynąć na palenie starego diesla w zimie?

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 6:53 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:07 pm
Posty: 115
musisz jeszcze naprawic kompresje.


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 1:04 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
apartyda26 pisze:
musisz jeszcze naprawic kompresje.


Tak, przyjacielu. Najlepiej dużym młotkiem.

Pytanie pierwsze: czy kolega kaczmar sprawdził swoje świece, czy podąża śladami tych biedaków, którzy mają problemy z benzynami i na dzień dobry wymieniają "zestaw młodego K-Jetowicza": świece+kable+kopułkę i od tego zdania zaczynają swoje następne posty na forum?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 1:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Sprawdzić czy instalacja paliwowa jest drożna. Filtry albo przewody mogły się pozatykać lodem lub parafiną


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 7:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
apartyda26 pisze:
musisz jeszcze naprawic kompresje.

Totalnie nie mam pojęcia o co Ci chodzi...

_me: how_ pisze:
czy kolega kaczmar sprawdził swoje świece

Nie sprawdzał bo nie bardzo ma jak. Akumulator mam nowy, silnik w pełni sprawny, ciśnienie na rozgrzanym 2,5. W mniejszych mrozach paliła zprzy pierwszym przekręceniu rozrusznika. Idę najprostszą i najbardziej logiczna drogą...

desperado pisze:
Sprawdzić czy instalacja paliwowa jest drożna

Wszystko jest si

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 7:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Niestety kolego idziesz nielogiczna drogą, gdyż chcesz wymieniasz świece na pałe. Trzeba srawdzić chociażby kabelkiem świece jak i to, czy dochodzi do nich prąd. Skąd wiesz, że paliwo nie przymarzło?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 8:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
darus pisze:
Trzeba srawdzić chociażby kabelkiem świece jak i to, czy dochodzi do nich prąd


A możecie mi bliżej podpowiedzieć jak to zrobić?...

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 8:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:07 pm
Posty: 115
ciśnienie na rozgrzanym 2,5 - hehe dobre sobie na rozgrzanym. tez tak sprawdzalem i była gitarka a palic niechciał ... kompresja kolego.

zajedz do mechaniora zostaw autko na noc i niech typ sprawdzi z rana kompreche. od tego bym startował po wymianie swiec i ustawieniu zaworów.


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 9:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Cisnienie oleju nie ma nic do kompresji, ani odpalania. Najprostszy sposób sprawdzenia świec, czy nie sa spalone: zdejmujesz kostke z przekaźnika, na której powinny byc ponumerowane swiece poszczególnych cylindrów, bierzesz kabelek, jednym konmcem przykładasz do plusa z przekaźniaka, ewentualnie akumulatora, a drugim końcem do poszczególnych styków w kostce. Tam gdzie nie zaiskrzy znaczy, że świeca jest spalona.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 10:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:07 pm
Posty: 115
Cisnienie oleju nie ma nic do kompresji, ani odpalania. - tak to prawda.

Ale kompresja (cisnienie sprezania) jest istotna sprawa jesli chodzi o odpalanie. u mnie na goracym była na 22, a beka nie chciala palic przy - 10. kompresje sprawdza sie na zimnym i tylko na zimnym silniku - takie moje zdanie. i mysle ze jak kolega ma zmienione swiece, rozrusznik w miare ok i ustawione zawory to problem lezy w cisnieniu sprezania. z niecierpliwoscia czekam na ogledziny fachowca i jego opinie.


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 10:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
darus pisze:
Tam gdzie nie zaiskrzy znaczy, że świeca jest spalona.

kosior!
Odłącz kable ze świec.
Weź żarówkę z kablem.
Dotykaj poszczególnych styków świec.
Jak nie ŚWIECI to znaczy, że świeca jest spalona.
I nic nie iskrzy ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: sob gru 18, 2010 11:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
apartyda26 pisze:
sprawdza sie na zimnym i tylko na zimnym silniku - takie moje zdanie.


Moim zdaniem warto zmierzyć na zimnym i ciepłym. Wyjdą nam duże rozbieżności to nie za dobrze :roll:

Sorki za OT.

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 2:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
W takim razie jutro sprawdzę te świece, to jestem w stanie przynajmniej zrobić sam... a później bedę się martwił co dalej... dziękuję wszystkim za podpowiedzi ;)

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 7:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Pamiętaj, że świeca, która przewodzi prąd może być do wywalenia bo za słabo grzeje. Sposobem z żarówką sprawdzasz tylko czy nie jest przepalona.

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz gru 19, 2010 10:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
A czemu nikt nie wspomina o aparaturze paliwowej? Jak tam wtryskiwacze się mają? Wiemy czy nie wiemy? Co i jak z pompą, dawka i ciśnienie wtrysku itp.

Oczywiście też jestem zdania, że powinno zaczynać się od elektryki ale jeśli to nie pomoże to następnym krokiem powinno być też zerknięcie na sekcję wysokiego ciśnienia, bo jak to kuleje to i dobre sprężanie niewiele pomaga...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl