MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 22, 2025 10:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 15, 2010 10:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Parę pytań:
1.Jaki termostat wybrac do silnika 2.2 95KM na 79 czy 87 stopni??
2.Jakim momentem dokrecic korbowody?
3.Jakim momentem dokrecic głowice??
4Jak ustawić zapłon i rozrząd w silniku M180?? prosiłbym o jakieś wskazówki,albo schemat


Na górę
Post: ndz lis 28, 2010 6:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Odpowiem na parę pytań może się to komuś przyda.
Ad.1 Termostat ma być na 87 stopni
Ad.2 Po rozmowach z mechanikami korbowody dokręciłem momentem 60 Nm a wał momentem 80 Nm
Ad.4 W ustawieniu rozrządu i zapłonu pomógł mi barpaweł zacytuje jego wypowiedz na ten temat

"Na kole pasowym od wału masz znaki -20 -10 0 10 20 a na bloku silnika bedziesz miał taki metalowy palec
ustawiasz na zero
na wałku rozrzadu z przodu masz naciecie ono musi sie pokrywac z nacieciem które jest na obudowie wałka
i tak samo masz naciecie na aparacie zapłonowym jak zdejmiesz kopułke to na samym rancie kopułki ono musi sie pokrywac ze srodkiem palca tak dla podpowiedzi palec bedzie skierowany w strone akumulatora czyli w prawy bok auta patrząc z przodu to jest własnie pierwszy cylinder

bym zapomniał aby to ustawic sprawdz czy w tej pozycji pierwszy tłok jest GMP i zawory na pierwszym są zamkniete
bo 2 obroty wału to jeden obrót wałka mimo ze znaki bedą sie zgadzac to moze sie okazac ze pierwszy tłok masz gdzies w połowie cylindra i moze dojsc do kolizji"


Na górę
Post: wt gru 07, 2010 10:06 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Jakim olejem zalać silnik M180 2,2 benzyna po kapitalnym remoncie ?? mineralnym? czy półsyntetycznym??


Na górę
Post: śr gru 29, 2010 11:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Silnik zalałem olejem mineralnym CASTROL 15w/40

Zabrałem sie za remont licznika.. i mam pare pytań:
1.Czy prędkościomierz pokazuje tylko wtedy gdy jest włączony zapłon??W moim liczniku podczas kręcenia linką poruszają się tylko kilometry,a predkosciomierz stoi w miejscu.
2.Prosze podanie kolorów tych zaznaczonych okienek (nr1 i 2) ,bo niechcący rozsypały mi sie wkładki.
3.Od czego są te kontrolki w zaznaczonym na zielono kółku??

Obrazek


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 8:07 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
od góry czerwony - włączony zapłon
biały - hamulec pomocniczy/dławik
niebieski - światła "długie"

_________________
Dunkelheit !


Na górę
Post: czw gru 30, 2010 12:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
t.king pisze:
od góry czerwony - włączony zapłon
biały - hamulec pomocniczy/dławik
niebieski - światła "długie"


Nie włączony zapłon tylko kontrolka ładowania
Nie biały -raczej żółty

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: wt sty 04, 2011 4:15 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
t.king pisze:
od góry czerwony - włączony zapłon
biały - hamulec pomocniczy/dławik
niebieski - światła "długie"


marcin280e pisze:
Nie biały -raczej żółty


Systematyzując to:

czerwona - ładowanie
(1.) biała - hamulec ręczny (naprawdę ręczny [zlosnikz] ) i włączone ssanie
(2.) niebieska - światła drogowe, czyli tzw."długie"

Co do pytania 1. to prędkościomierz działa niezależnie od prądu, a tak naprawdę to jedynie poziom paliwa, wspomniane kontrolki i kierunkowskazy oraz podświetlenie jest na prąd. Reszta, czyli licznik dzienny, całkowity, prędkościomierz i ciśnienie oleju oraz temperatura silnika prądu nie wymagają.
Pamiętaj, że prędkościomierz to taki obracjący się wałek, który zmienia kolory od żółtego przez żółto-czerwony po czerwony (były legendy, że na końcu jest ikonka trumny, ale to oczywiście bzdura). Trząchnij licznikiem, a wałek powinien się poruszyć, jeśli nie to może go nie masz. Za czasów świetności tych aut te instrumenty były mocno krytykowane, głównie za nieczytelność, ale z drugiej strony to ciężko o bardziej urokliwe i niepowtarzalne. Obejrzyj dokładnie napęd czy nic tam się nie rozleciało.

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
Post: wt sty 04, 2011 10:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Jest dokładnie tak jak piszesz.Licznik niedziałał poniewaz auto stało nieruszane 20 lat i licznik sie zastał.Przeczysciłem wszystko i działa idealnie.
Podczas szukania informacji o gaźnikach znalazłem ciekawą strone.
http://www.mbzponton.org/valueadded/mai ... rkshop.htm


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 6:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Silnik mam juz po remoncie.Było tak
Obrazek

Jest tak
Obrazek


Obrazek




Obrazek

Licznik tez już zrobiony

Obrazek

Teraz biorę się za odnowienie drewna deski rozdzielczej i jej tapicerki. Tapicerka deski jest dosc mocno popękana ,czym to pokleić żeby się trzymało?? samo obciągniecie skórą nie rozwiarze poroblemu.


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 7:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Stopy korbowodów dokręciłeś 60 Nm i koniec?
Zwykle to jest 60 Nm + jakiś kąt - to samo z zamachowym. Bo 60 - jak dla mnie w tym miejscu to jest znikoma wartość.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 8:11 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Pytałem o te wartosci na forum i nikt sie nie odzywał. Sprawdziłem sam w paru ksiazkach i były podane nizsze niz dokreciłem. 60Nm korbowody i 80 Nm wał
Czy w serwo z hamulcy znajduje sie płyn chamulcowy rozkrecał to ktos juz??Bo wylał mi sie z tmtąd płyn niewym czy to pompa przepuszcza do serwa płyn hamulcowy czy on tam ma byc.


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 8:28 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Hej
Fajna robota. Widzę że poważnie do tematu podszedłeś. Tak trzymaj [zlosnikok]

1) Czym malowałeś/lakierowałeś blok silnika? Trzeba jakoś powierzchnię przygotowywać?
2) Czym zabezpieczałeś aluminium po szkiełkowaniu?
3) Te przewody paliwowe (chyba) na przedostatnim zdjęciu od gaźnika to kupowane oryginał czy ktoś coś takiego zakuwa? Jeżeli to można gdzieś zamówić to podaj namiar proszę.

Powodzenia

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 10:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 26, 2009 7:55 pm
Posty: 58
Silnik lakierowałem na 3 razy podkładem reaktywnym,podkładem pod akryl ,i czarnym akrylem.Aluminium było szkiełkowane,zostawiłem tak jak jest.W motorze mam silnik po szkiełkowaniu jest tak juz 3 lata i wszystko ok.Przewody są orginalne takie jak były.


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 11:23 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Tak sprawdziłem i też wychodzi niewielka wartość tej siły dokręcającej stopę.
W Serwo płyn zbiera się przez nieszczelności pompy. Jak jest go niewiele nie ma problemu - jak dużo i poziom dochodzi do zaworków podciśnienia od zewnątrz to jest kłopot bo one nie sa odporne na płyn.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sty 09, 2011 11:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
franc pisze:
Obrazek
o, Tauschaggregat ;)
franc pisze:
Czy w serwo z hamulcy znajduje sie płyn chamulcowy rozkrecał to ktos juz??Bo wylał mi sie z tmtąd płyn niewym czy to pompa przepuszcza do serwa płyn hamulcowy czy on tam ma byc.
W serwo z hamulcy ni mo prawa byc plynu, jak jest to pitnol z pompy chamulcowej, co w sumie nie powinno dziwic (dziwne byloby gdyby pompa po tylu latach stania i nacisnieciu hamulca pozostala szczelna)

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl