MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 04, 2025 3:46 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 4:37 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 09, 2003 5:30 pm
Posty: 893
Lokalizacja: [DDZ] Dzierżoniów
ojej, widze że z pomocą "mojego" tematu wynikła niezła dyskusja,
prawde mówiąc to 115 którą robie będzie służyła mi do codziennego przemieszczania się więc tak jak mówili koledzy wcześniej wszelkie udogodnienia będą jak najbardziej potrzebne, wiadomo nie będe zmianiał nic na stałe w aucie i nie będe wkładał takich rzeczy,
co do centralki to myślałem o elektrycznej (na allegro kosztuje ok 70zł) jak i również o alarmie (jakieś zabezpieczenie przed klejącymi łapkami zawsze jest), o fegach 15' też myślałem i zawsze to wszystko można wyciągnąć (jak wspomniał Misiek)
aha
moje autko nie będzie napewno 100% oryginał (narazie nie mam aż tyle funduszy aby pozwolić sobie na coś takiego) ale napewno nie będzie odbiegało czymś szczególnym od tych oryginałów
o tempomacie nie słyszałem i nawet szczeże mówiąc nie pomyśłałem
dobra rzecz ten tempomat :)

_________________
Sprinter 412 Pomoc Drogowa


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 5:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Stawros pisze:
Zaliczam się do najbardziej nieprzejednanych konserwatystów w poruszonym przez Was temacie, ale muszę zgodzić się z Miśkiem:
misiek pisze:
Bez urazy Milosh, W114/115 to nie jest jeszcze auto klasy np W120/121. Owszem, nie znaczy to, ze nie nalezy mu sie szacunek.


Najwięcej jednak zależy od tego jakie przeznaczenie ma auto. Jeżeli służy tylko do pokazywania na zlotach i rajdach oldtimerów - wtedy nie ma miejsca na żadne innowacje czy współczesne zamienniki.


Po czesci sie zgadzam, ale co powiesz na wspolczesne czesci zamienne? W weekend pewnie bede zakladal nowa pompe paliwa produkcji wloskiej, co Ty na to? A koncowki drazkow kierowniczych? A amortyzatory? Gdybym mial byc zlosliwy, czepilbym sie tez lakieru. Podejrzewam, ze rowniez i w tej dziedzinie mamy do czynienia z postepem technologicznym... O olejach silnikowych i filtrach nie wspominajac [oczko]


Stawros pisze:
Jeżeli jednak- a myślę że dotyczy to przynajmniej 50% 114/115 i 99% 123 - jest to auto do codziennej jazdy i pracy, pewne współczesne udogodnienia są dopuszczalne a nawet pożądane. Lepsze światła czy koła, centralny zamek czy szyber - bardzo ułatwia życie i wpływa na bezpieczeństwo w codziennej jeździe.


OK, ale nie ten szyber. To juz uwazam za kaleczenie auta, polbiedy jeszcze jesli znajdzie sie tam szyberdach fabryczny, katasrofa jest montowanie wspolczesnych rozwiazan (vide Lukasz Stadnik i jego W114 250, poprzedni wlasciciel mial po prostu inwencje tworcza). Dlatego piszac pierwsza odpowiedz w tym watku, wypowiadajac sie nt szyberdachu umiescilem tam zlosnika.

Stawros pisze:
Czas płynie szybko i nieubłaganie, za kilka lat już 100% 115 i kilkadziesiąt procent 123 będzie użytkowane jako zabytki a wtedy ludzie świadomi ( a do takich należymy) na gwałt będą wyciągać stereofoniczne "audio-cudeńka" i inne bajery. Oby...


Oby... [ok]

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 5:53 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 07, 2002 8:23 pm
Posty: 1547
Lokalizacja: karlikowo, sopot
Ocet pisze:
Ja bym sie raczej przychylal do teorii Miska. Felgi - tak, w kazdej chwili mozna zmienic. Lakier czy dziuray pod lampy nie, bo zaspawana dziura to juz nie to samo...


Zaspawana dziura boli, mimo ze jej nie widac :cry:

_________________
Michał

[url=http://tinyurl.com/ynncqo]C wie cool[/url]
[url=http://tinyurl.com/yqlveg]T wie toll[/url]
[url=http://tinyurl.com/29p2sb]V wie volksschubkarre[/url]
[url=http://tinyurl.com/26282p]W wie... volvo[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 6:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
misiek pisze:
Stawros pisze:
Zaliczam się do najbardziej nieprzejednanych konserwatystów w poruszonym przez Was temacie, ale muszę zgodzić się z Miśkiem:
misiek pisze:
Bez urazy Milosh, W114/115 to nie jest jeszcze auto klasy np W120/121. Owszem, nie znaczy to, ze nie nalezy mu sie szacunek.


Najwięcej jednak zależy od tego jakie przeznaczenie ma auto. Jeżeli służy tylko do pokazywania na zlotach i rajdach oldtimerów - wtedy nie ma miejsca na żadne innowacje czy współczesne zamienniki.


Po czesci sie zgadzam, ale co powiesz na wspolczesne czesci zamienne? W weekend pewnie bede zakladal nowa pompe paliwa produkcji wloskiej, co Ty na to? A koncowki drazkow kierowniczych? A amortyzatory? Gdybym mial byc zlosliwy, czepilbym sie tez lakieru. Podejrzewam, ze rowniez i w tej dziedzinie mamy do czynienia z postepem technologicznym... O olejach silnikowych i filtrach nie wspominajac [oczko]


Może niezbyt fortunnie użyłem słowa "zamiennik" ale napewno nie miałem na myśli części eksploatacyjnych których nie bierze pod uwagę żaden sędzia na żadnej imprezie oldtimerowskiej. Myślałem raczej o zakładaniu np. elektrycznego sterowania tam, gdzie nie było go w oryginale. To samo dotyczy opon które nie muszą mieć wcale 30 czy 50 lat, mogą być fabrycznie nowe pod warunkiem że są o tym samym rozmiarze i tym samym bieżniku co w roku produkcji auta. Postaram się odnaleźć namiary na angolską firmę która jest w stanie wyprodukować nawet laną gumę zkońca XIXw. za odpowiednią cenę oczywiście [zlosnik]



Stawros pisze:
Jeżeli jednak- a myślę że dotyczy to przynajmniej 50% 114/115 i 99% 123 - jest to auto do codziennej jazdy i pracy, pewne współczesne udogodnienia są dopuszczalne a nawet pożądane. Lepsze światła czy koła, centralny zamek czy szyber - bardzo ułatwia życie i wpływa na bezpieczeństwo w codziennej jeździe.


OK, ale nie ten szyber. To juz uwazam za kaleczenie auta, polbiedy jeszcze jesli znajdzie sie tam szyberdach fabryczny, katasrofa jest montowanie wspolczesnych rozwiazan (vide Lukasz Stadnik i jego W114 250, poprzedni wlasciciel mial po prostu inwencje tworcza). Dlatego piszac pierwsza odpowiedz w tym watku, wypowiadajac sie nt szyberdachu umiescilem tam zlosnika.

[/quote]
Generalnie- tak, ale jeżeli samochód jest wołem roboczym a przy tym ma znikomą wartość historyczną to czemu nie?
misiek pisze:

Oby... [ok]


No to jeszcze raz OBY!

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 03, 2004 7:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 15, 2004 5:00 pm
Posty: 196
Lokalizacja: Chełm Śląski
Milosh pisze:
Misieq

Elektrytny central lock to już nie to.......... :cry:

Taki wypas namwet do maluszyna można założyć.


Z tego co wiem to można zrobić centrala pneumatycznego na pilota (zaklada sie tylko elektryczny silownik w drzwi kierowcy...). Troszke spozniony post .. :( (sorki)

_________________
-----------------
W123 300D 84'
W123 250 80'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 05, 2004 3:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
hmmm ale sie chlopaki powymieniali opiniami :) a ja tam w swoim jako jedyny dodatek mam szyberdach ktory jest napawde fajna sprawa w w115 ze wzgledu na swoje rozmiary i nie dzialajace ogrzewanie tylnej szyby :) kiedys mialem ochote ale.... nie bede zakladal centralnego bo szkoda na to kasy i elektryczne szyby.... no fajna sprawa ale moje otwieraja sie naprawde ladnie i jako ze jestem leworeczny do bolu lawiej jest mi machac korbka po lewej jak wciskac przycisk po prawej hehehe ..... no i chcialem zrobic sobie jeszcze wypas na maxa :D i zamanotowac podlokietnik ale sa okropnie drogie:(
pozdrawiam :)

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl