MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 8:50 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 3:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
_FAZI_ pisze:
dysgrafia

HA HA HA! :lol:
Dysgrafia powoduje, że "alt" nie możesz wcisnąć? [zlosnik]
Proponuję udać się do szkoły specjalnej a nie
mysza3tm pisze:
na salony


Też miałem dysgrafię, ale teraz piszę poprawniej niż większość społeczeństwa. No ale
Xytras pisze:
lenistwo
to
Xytras pisze:
lenistwo

_________________
ex W123 300D 83'
ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 4:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Mam tylko wrażenie czy odbiegło od tematu... Ja bym pogrzebał najpierw w zaworach, zmienił olej na nowy i zafundował remont rozrusznika. Miałem dokładnie to samo. Po usprawnieniu rozrusznika odpalał nawet przy -21 bez większych problemów. Pozdrawiam
Marcin

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 4:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 01, 2007 9:53 am
Posty: 753
Lokalizacja: Szczecin
Nie wiem co oznacza "kilka prób" ale jeśli po 3-5 przekręceniach kluczyka przestaje kręcić, to coś jest raczej nie tak z akumulatorem. Wiadomo, że w 30 letnim samochodzie nie tylko akumulator jest przyczyną, bo wszystko się nakłada (spadek kompresji, zużycie części, rozregulowanie), ale dobry aku, to podstawa i jeśli w cieple nie masz problemów, to w zimnie z nowym, mocnym aku powinien chyba też dać radę.

_________________
ex W123 300D 83'

ex Jawa 50 typ23


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 4:59 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 18, 2006 9:02 pm
Posty: 3164
Numer GG: 4094058
Lokalizacja: Warszawa--> Leoncin
No dokładnie tak
Ja w mojej w123 miałem kompresje : 24,22,22,21 i ta kompresja pozwalała na odpalenie beki w -15 od cyknięcia!! (nawet czasami swiec nie dobrzałem ;) od razu jak ją kupiłem to wyskoczyłem w nocy (podchodziło pod -20) świece troszke podgrzałem i na słabym rozruszniku (wyy) i od cykniecia zapaliła...
Aku jest straszniee ważne (zwłaszcza w dieslu zimą)... wiec jak nie pali to juz dobrze wiesz co powinieneś sprawdzić. A jak ci padł kilka razy to niemasz sie co dziwić że może być słaby ;) A co do świec... to ważne żeby były sprawne i żeby wszystkie grzały.. firma to druga kolejność ;)

_________________
Chrome N Paint Custom Shop
Lakiery House Of Kolor / Felgi Dayton Wire Wheels


Cadillac DeVille Lowrider
Chevy '64 Impala SS Lowrider
C123 280CE
S124 250D
Lincoln Town Car -ex
C124 300CE 24V -ex
W126 420SEL Cali. -ex
W123 240D '84 -ex
W123 200D -ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 6:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Ja proponuję taką kolejność.
1. Aku
2. Rozrusznik
3. Świece
4. Olej
To była wersja optymistyczna, ale najbardziej prawdopodobna ;)

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 7:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Posty: 12
1.Aku OK
2.Rozruszkik OK
3.Swiece nie wiem bo nie wiem jak sprawdzic.
Tyle piszecie o swiecach moze ktos by jakies swiece polecil jakiej firmy i np.Dlugie swiece czy krotkie ......
4.Olej swiezy pol-syntetyk

A mimo to -2 stopnie i kaplica nie odpala mozna krecic az sie aku wyczerpie.Podajcie kakiej firmy swiece sa najleprze do beczkek Bo zaczyna mnie draznic to auto.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 9:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Skąd wiesz że rozrusznik OK? Rozbierałeś go ostatnio? Też tak myślałem póki było ciepło... Jeśli rozrusznik "ma problemy" to nawet akumulator o dużej pojemności i dużym prądzie rozruchowym można zajechać po 2-3 "przekętkach". Wiem uparty jestem, ale wynika to z doświadczenia...

Świece. Jak masz szybkie to:
1. wykręcasz świecę z lewej strony silnika
2. zacisk od kabla rozruchowego zaciskasz na gwincie świecy a drugi na "-" akumulatora
3. sztabką grzejną dotykasz "+" akumulatora powinna zacząć się żarzyć na prawie całej długości, jeśli krócej lub w cale to do kosza.
Świece polecam: BOSCH

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 21, 2008 10:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Posty: 12
Wielkie dzieki za odpowiedz :) Rozrusznik jest ok byl naprawiany u fachmana 4dni temu .Ale swiece musze sprawdzic bo auto podczas krecenia tak jakby zapala ale nie do konca i po chwili gasnie W poniedzialek chyba kupie 4 nowe swiece Boscha dla swietego spokoju.Jeszcze raz dzieki:)


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 22, 2008 3:22 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 08, 2008 10:12 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cytuj:
Wiadomo, że w 30 letnim samochodzie nie tylko akumulator jest przyczyną (...)


30 latki tez potrafia odpalac zima ;) niekoniecznie nawet zadbane ;>

Moze to i oczywiste, i dlatego nikt o tym nie wspomina... ale ja pierwsze o czym pomyslalem odpalajac po raz pierwszy przy -10, to czy poprzedni wlasciciel nie dolewal wody destylowanej do chlodnicy...

i o czyszczeniu klem/masy nikt nie wspominal? ;>

_________________
Przedni napęd... jest dla dziewczynek. ;)
W123 240D 1977


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 22, 2008 8:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Cytuj:
i o czyszczeniu klem/masy nikt nie wspominal? ;>


oczywista oczywistość!!!!

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
Post: śr sty 26, 2011 6:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Witam

Mam podobny problem :/ Beczka przy temperaturze < 0 nie chce palić.
Zrobiona była regeneracja rozrusznika i sprawdzenie świec
Gdy odbierałem auto od mechanika z ciepłego garażu zapalił od razu, po nocy spędzonej pod blokiem juz nie, kręciłem aż do wyładowania akumulatora ok 6 prób.
Czy to może być wina pompy i wtryskiwaczy? (słyszałem takie plotki)
W lecie pali na dotyk. Po przejechaniu kilku km nawet w niskiej temp odpala po 3-4h stania na dotyk. Po 8 trzeba kręcić i marne szanse na odpalenie :/
Czy ktoś może coś doradzić Jestem z Lbn mile widziana jakakolwiek pomoc bo auto padło w nieciekawym miejscu parkingowym (automat)


Na górę
Post: śr sty 26, 2011 7:23 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Zajrzyj na początek tematu.
Regulacja luzu zaworowego, a później ewentualnie pomiar kompresji to powinny być następne czynności, jeśli wyeliminowałeś brak prądu i żaru.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr sty 26, 2011 7:50 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Zawory regulowane były na wiosne czyzby tylko kompresja ????


Na górę
Post: śr sty 26, 2011 10:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Może być nagar w komorach wstępnych, zużyte wtryskiwacze, zbyt niskie ciśnienie na wyjściu pompy wtryskowej, brudny filtr paliwa(główny i wstępny) woda w zbiorniku paliwa. Możesz spróbować :
-przedmuchać przewód paliwa od pompy w kierunku zbiornika
-wymienić filtr paliwa, napełniając nowy ropą z dodatkiem 10-20% benzyny 95, tak samo dolać do baku 10% benzyny +0.5 l dykty
-Dać do sprawdzenia wtryski i pompę
Jeżeli to wszystko jest w porządku, to pozostaje kompresja (nie koniecznie zużyte cylindry i pierścienie, mogą być wypalone zawory, za mały luz albo uszkodzona uszczelka głowicy)


Na górę
Post: śr sty 26, 2011 10:50 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
desperado pisze:
Może być nagar w komorach wstępnych, zużyte wtryskiwacze, zbyt niskie ciśnienie na wyjściu pompy wtryskowej, brudny filtr paliwa(główny i wstępny) woda w zbiorniku paliwa. Możesz spróbować :
-przedmuchać przewód paliwa od pompy w kierunku zbiornika
-wymienić filtr paliwa, napełniając nowy ropą z dodatkiem 10-20% benzyny 95, tak samo dolać do baku 10% benzyny +0.5 l dykty
-Dać do sprawdzenia wtryski i pompę
Jeżeli to wszystko jest w porządku, to pozostaje kompresja (nie koniecznie zużyte cylindry i pierścienie, mogą być wypalone zawory, za mały luz albo uszkodzona uszczelka głowicy)


Można wszystko, tylko część z tych rzeczy nie ma wpływu na odpał w temp. poniżej 0 st.




Qudlaty pisze:
Zawory regulowane były na wiosne czyzby tylko kompresja ????


Jest taka szkoła, która każe chyba po tysiącu skorygować raz jeszcze.

Żeby się nie chrzanić, należałoby dobrze pomierzyć. Z naciskiem na słowo "dobrze". Wtedy wiadomo przynajmniej, czy jest sens szukać dalej. Jeszcze przez kilka tygodni jest sprzyjający okres na postawienie diagnozy. Później człowiek znowu przekula się do października i budzi się z ręką w nocniku przy pierwszym mrozie.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl