MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:38 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: 300D + Turbo
Post: ndz sty 30, 2011 12:03 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Witam, kończę odbudowę W123 i jak Beczka pójdzie do lakiernika wezmę się za silnik. Chciałbym dołożyć mu Turbo. Jest to 300 Diesel nowszy model. Tak więc potrzebuję porady jaką turbinę dobrać, kolektory i gdzie dostać te części.
Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 3:18 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Zapomnij.
Jedyna realna szansa na posiadanie silnika z turbo to zakup takiego silnika.
Te jednostki różnią się całkowicie w środku - jedynie wygląd mają podobny.
jak już będziesz miał wersję A to można zacząć zabawę w zwiększanie mocy...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 5:25 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Hmm a czym się różnią? Tłoki, cylindry i sprężanie jest takie same z tego co patrzyłem.


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 6:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Serio porównywałeś OM617 i OM617A?
Natrysk oleju na tłoki, inna głowica, korby też odrobinkę inne, pompa oleju inna, wał troszkę inny. Mercedes zaprojektował w istocie dwa prawie różne silniki. Po dokładniejsze dane trzeba grzebać w dokumentacji fabrycznej. Zwykły OM617 jest bardzo kiepską bazą do modfikacji i niezbyt wytrzymały pod zwiększonym ciśnieniem.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 6:01 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Ok dzięki za poprawienie mnie. To muszę szukac silniczka z turbo. Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 7:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lut 26, 2009 12:28 pm
Posty: 18
Sprzedalem taki silniczek komus z opola. Po kilku miesiacach dzwonilem zapytac jak ida prace z przekladka do G-klasy bo taki byl plan tego czlowieka. Powiedzial ze dal sobie spokój i silnik prawdopodobnie leży. Gdzieś mam numer do niego, może zechce sie go pozbyć..


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 7:30 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Byłbym wdzięczny.


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 8:08 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jeszcze tylko dorzuce je jest inna pompa wtryskowa :lol:

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 8:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Wiem gdzie w Gdańsku stoi kombiak z OM617A - trup nieziemski ale silnik chodził. Ostatnio był na handel za 2000pln, poszedłby dużo taniej.

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 8:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 05, 2010 9:32 pm
Posty: 414
Lokalizacja: Warszawa
ja może w trochę innym wątku - skoro go udbudowujesz to może warto włożyć mu jednak taki silnik jak miał pierwotnie?

_________________
...
911 SC Coupe '78, Mocca Black
ex. W123 230 '79, W107 280SLC '76,
W123 '78, 230 automat Coloradobeige
chyba ex. W114 '72, 280 CE


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 9:29 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 29, 2011 11:51 pm
Posty: 181
Lokalizacja: Barlinek [ZMY]
Kurcze jak widzę to większość to są Mercedesy z silnikami a mało kto sprzedaje sam silnik. Ja już mam 2( 1 dawca) beczki więc trzecia nie byłaby mi potrzebna, tak więc szukam sam silniczek za rozsądną cenę.
@Coffee
Pierwotnie też tak chciałem zrobić, jednak podjąłem inną decyzję.
Pozdrawiam


Na górę
Post: ndz sty 30, 2011 11:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Dla chętnych - ekstremalnie ciekawa lektura !!
http://www.w124performance.com/docs/mb/other/SAE_OM617.95X_Development.pdf
Mozna dowiedzieć się o różnicach w stosunki do jednostki wolnossącej.Ona potwierdza to co pisałem - To są dwa kompletni rózne silniki - np. azotowany wał, inna pompa oleju, inne tłoki...

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 8:13 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Sam zakup takiego silnika to pikuś.Kupisz powiedzmy za 1500-2000zł.Nie w stanie miodzio-(tu ktoś musiał by być naprawdę zdesperowany) lecz do przeglądu i tak turbina ok 1000zł,przegląd pompy od 1200zł--do kilku tys jak jest rozwalona itd.Ogólnie ktoś na forum G klasy opisywał swoje zmagania z takim silnikiem .Remont po kosztach własnych nie licząc pracy mechanika zamyka się pow. 10tys.zł.Czy warto? Zakup dobrego silnika z osprzętem to wydatek kilku tysięcy.Do tego dochodzi jeszcze skrzynia i dyfer dodatkowe 2-3 tys,chłodnica i pewnie inne.Mam dawcę z takim zestawieniem miałem przekładać ale jakoś do tej pory ilość pracy mnie przeraża.


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 9:50 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Properth pisze:
Ja już mam 2( 1 dawca) beczki więc trzecia nie byłaby mi potrzebna, tak więc szukam sam silniczek za rozsądną cenę.


Sam silniczek to szukasz dziś, a jak dotrze do ciebie, co jest inne, to się za głowę złapiesz.

Sam silnik, to możesz sobie kupić jak rzeźbisz z 200D na 240D. Spóźniłeś, bo był na forum kilka tygodni temu cały, jeżdżący TDT. Jak nie kupisz całego, najpelpiej jeżdżącego obszarpańca, to albo nie pojeździsz turbo albo będzie cię to tyle kosztować, że odbierze ci to radość z projektu.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn sty 31, 2011 10:29 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:54 pm
Posty: 24
Numer GG: 729622
Lokalizacja: Nowa Sól
Przerabiałem podobny temat u siebie - dobre kilka lat temu napaliłem się żeby 617A wstawić do UAZa. Kupiłem 300SD dawcę, z kosztów przy silniku to:

- uszczelki całość 500+
- przegląd i uszczelnienie pompy 400
- turbina 1200
- nowe końcówki wtrysków itp szczegóły - kilka stów
- rozrząd z 200
- nowa pompa wody + podciśnienia - nie pamiętam ile

I końca nie widać... z tylnego uszczelniacza wału cieknie chociaż nie powinno, ostatnio zrobiłem kółko do Rzeszowa 1200 km i widać osad po wodzie na uszczelce pod głowicą... więc pewnie będzie grubsza robota. Bez intensywnego pojeżdżenia samochodem-dawcą silnika zakup to mina... a nikt kto zrobi zgodnie ze sztuką remont za 10+ tysięcy silnika nie sprzeda, wiadomo. Jeździ toto pięknie, ale nie wiem czy drugi raz bym się zdecydował :)
Do tego skrzynia automat jest do roboty, będziesz miał albo stary silnik i starą skrzynię, albo przeróbkę na posiadanego manuala - następne koszty i grzebanina.

_________________
UAZ 469B 300 Turbodiesel - OM617A
W124 300 Turbodiesel
W220 S 55 AMG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl