MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 7:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lut 15, 2011 11:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:18 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Jarosław
Witam.
Demontował ktoś deskę rozdzielczą?
Zabrałem się za renowację drzewa i nie mogę sobie poradzić z demontażem drewna pod zegarami.
Reszt już zdemontowana...

_________________
-=Mercedes W108 280SE 1971--Chevrolet Corvette C4 1990--Simson Suhl SR2 1958--Triumph Bonneville SE Red Frame 2013--Honda CB 500 Four 1971--Yamaha MTX 125R 1984=-


Na górę
Post: śr lut 16, 2011 6:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
Pewnie dlatego ze licznik trzeba odkręcić. Chrom od nawiewów też jest zamontowany na dwie śruby i zapalniczkę. Ring od stacyjki jest na wcisk. Jeśli masz wersje z klimą to musisz odkręcić przewód od ogrzewania. Jeśli masz duże ręce to życzę powodzenia i kilka słów na k i ch się przyda [zlosnikz] Licznik jest przykręcony plastikową nakrętką lub motylkiem. Nie pamiętam czy górnej części deski też nie trzeba było zdjąć.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
Post: śr lut 16, 2011 6:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Z tego co pamiętam przy renowacji drewna w swojej 108 to właśnie górny plastik trzeba było zdjąć. Wiem, że potem jeździłem bez drewna i góry deski, ale z zegarami :)

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: śr lut 16, 2011 10:28 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Po zdjęciu drewna wokół szyby wyciągamy podszybie tapicerskie, które jest mocowane na wsówki. Wsówki znaczy na kawałki blachy wystające 45 stopni góra tył z krawędzi karoserii nad rzeczonym drewnem. Działać ostrożnie, co by go nie pęknąc, z wiadomych względów.. zegary mogą zostać, stacyjka takoż. Suwaki od nawiewów wykręcić.
Powodzenia

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 12:35 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:18 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Jarosław
Dzięki za rady.
Całe drewno zdemontowane.
Zegary zostały.
Cała góra zdemontowana.
Dół poluzowany i opuszczony.
Chromowana listwa odkręcona.
Drewno zeszło na dół.

Kto to teraz skręci po lakierowaniu;)

M100 pisze:
kilka słów na k i ch się przyda [zlosnikz]

Nie obeszło się bez;)

Nadal nie wiem jak się zabrać za ten licznik:) Ale w sumie już nie muszę go odkręcać.
W liczniku mam zaślepiony pasek na identyfikator biegów P R N D S L.
Czy to normalne jeżeli dźwignie automatu mam w podłodze?
Czy ten identyfikator był tylko w modelach z biegami przy kierownicy?

_________________
-=Mercedes W108 280SE 1971--Chevrolet Corvette C4 1990--Simson Suhl SR2 1958--Triumph Bonneville SE Red Frame 2013--Honda CB 500 Four 1971--Yamaha MTX 125R 1984=-


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 10:06 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MZR pisze:
Czy ten identyfikator był tylko w modelach z biegami przy kierownicy?


Dokladnie tak - tylko przy wybieraku w kierownicy byl wskaznik na zegarach.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw lut 17, 2011 10:58 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:18 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Jarosław
Szkoda. Dziwnie to wygląda takie zaślepione "NIC". Pożałowali, a za drogie to zapewne nie było:)

_________________
-=Mercedes W108 280SE 1971--Chevrolet Corvette C4 1990--Simson Suhl SR2 1958--Triumph Bonneville SE Red Frame 2013--Honda CB 500 Four 1971--Yamaha MTX 125R 1984=-


Na górę
Post: pt lut 18, 2011 12:47 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Ale strzałka była sterowana linką. Cienką. Ciągnąć ją do podłogi?

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
Post: sob lut 19, 2011 1:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:18 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Jarosław
M100 pisze:
Licznik jest przykręcony plastikową nakrętką lub motylkiem

Gdzie jest ta śruba?
Jednak muszę zdjąć licznik, żeby wyczyścić szybki.
Jedna lata luźno też z nią trzeba będzie coś zrobić...

_________________
-=Mercedes W108 280SE 1971--Chevrolet Corvette C4 1990--Simson Suhl SR2 1958--Triumph Bonneville SE Red Frame 2013--Honda CB 500 Four 1971--Yamaha MTX 125R 1984=-


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 5:46 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:31 am
Posty: 49
Lokalizacja: Przeworsk
żeby dostać się do tej nakrętki plastikowej trzeba trochę się nagimnastykować , najlepiej weź do tego jakąś laskę z chudymi ręcami :). nakrętka jest na środku licznika Jak masz chwile możesz do mnie zajrzeć bo akurat mam rozkręcony licznik - a widzę że mieszkasz niedaleko.

_________________
MB W115 200D - sprzedany
MB W108 250SE, Fiat 124 spider , Jaguar x300,


Na górę
Post: ndz lut 20, 2011 10:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:18 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Jarosław
Przejazdem bym zachaczył...
Ta śrubka jest po drewnem?
Którędy się do niej dostać?

_________________
-=Mercedes W108 280SE 1971--Chevrolet Corvette C4 1990--Simson Suhl SR2 1958--Triumph Bonneville SE Red Frame 2013--Honda CB 500 Four 1971--Yamaha MTX 125R 1984=-


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 7:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:18 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Jarosław
Deska zdemontowana.
Na fotce wszystkie elementy drewniane przygotowane pod malowanie: podkład, politura i 2,3 warstwy bezbarwnego...
Przetarte, i zabejcowane. Kolor orzech. W tym tygodniu odbieram od lakiernika. Zobaczymy co z tego wyjdzie...


Załączniki:
IMG_5864.jpg
IMG_5864.jpg [ 165.43 KiB | Przejrzano 1114 razy ]

_________________
-=Mercedes W108 280SE 1971--Chevrolet Corvette C4 1990--Simson Suhl SR2 1958--Triumph Bonneville SE Red Frame 2013--Honda CB 500 Four 1971--Yamaha MTX 125R 1984=-
Na górę
Post: śr lut 23, 2011 9:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 04, 2010 6:39 pm
Posty: 315
Lokalizacja: wrocław
MZR pisze:
Deska zdemontowana.
Na fotce wszystkie elementy drewniane przygotowane pod malowanie: podkład, politura i 2,3 warstwy bezbarwnego...
Przetarte, i zabejcowane. Kolor orzech. W tym tygodniu odbieram od lakiernika. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
też jestem ciekawy efektu, bo czaka mnie taka sama czynność do wykonania :roll:

_________________
MB W109 300SEL 4.5 '72
GAZ M 21 Wołga '64
Jawa 250 '59 (czeka na remont)
Honda CX500 '82
Honda Civic 1.5 VTEC '98 mój ulubiony plastik
Honda Accord 2.0 i-VTEC Sport '06


Wszystko inne mamy w nosie, gdy pod maską jest V8.


Na górę
Post: śr lut 23, 2011 5:10 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 22, 2011 7:15 pm
Posty: 124
Numer GG: 9553836
MZR pisze:
Deska zdemontowana.
Na fotce wszystkie elementy drewniane przygotowane pod malowanie: podkład, politura i 2,3 warstwy bezbarwnego...
Przetarte, i zabejcowane. Kolor orzech. W tym tygodniu odbieram od lakiernika. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
[/quote]

Możesz coś wiecej napisać o naprawie drewna ? Starą politurę całkowicie usunąłeś ?

_________________
W109 300SEL 2.8l 1968r.
W123 2.0l 1985r.
W126 260SE 1987r.
VW Garbus 2.0l 1968r.
VW 1600TL 1.6l 1971r.


Na górę
Post: czw lut 24, 2011 8:28 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sty 17, 2011 11:18 pm
Posty: 183
Lokalizacja: Jarosław
Prawie tak.
Do gołego drzewa ( do okleiny naklejonej na drzewo).
Zostało troszkę starej spękanej ale nie da się jej do końca usunąć podczas czyszczenia,
bo okładzina jest bardzo cieniutka i łatwo ją przetrzeć.
Teraz lakiernik ma nanieść delikatną mgiełkę bejcy żeby wyrównać przetarcia i ujednolicić kolor i lakierowanie.
Najłatwiej schodzi z listewek drzwiowych, można delikatnie przetrzeć papierkiem i schodzi stary lakier bez przetarcia okleiny,
więc chyba one wyjdą najładniej...
Gorsza sytuacja jest z deską rozdzielczą:)
Do końca tego tygodnia ma to zrobić, także zamieszczę jakieś foto...

_________________
-=Mercedes W108 280SE 1971--Chevrolet Corvette C4 1990--Simson Suhl SR2 1958--Triumph Bonneville SE Red Frame 2013--Honda CB 500 Four 1971--Yamaha MTX 125R 1984=-


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl