MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 8:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 02, 2011 11:48 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:54 pm
Posty: 24
Numer GG: 729622
Lokalizacja: Nowa Sól
Witam,

Uszczelka włożona ok 10 tys km temu, po ostatniej dłuższej trasie - kilkanaście godzin, pojawiło się takie coś, wygląda jak osad po wodzie/płynie, kruszy się w palcach. Układ zalany cały czas płynem.

Obrazek

Silnik nie grzeje się, wody w oleju nie ma, innych objawów jak przy uszkodzeniu uszczelki/głowicy nie ma. Ktoś wie co to jest i czy jest źle? Dzięki za każdą pomoc.

_________________
UAZ 469B 300 Turbodiesel - OM617A
W124 300 Turbodiesel
W220 S 55 AMG


Na górę
Post: śr mar 02, 2011 5:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Delikatny wyciek płynu. Albo coś nie tak z uszczelką albo z dokręceniem albo z płaszczyzną kadłuba/głowicy.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: śr mar 02, 2011 8:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jak to bywa w OM617A- zaczynają się kłopoty ;) Nie chcę straszyć, ale sprawdzałeś głowicę przy wymianie uszczelki?

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr mar 02, 2011 9:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Możliwe jest jeszcze drobne pęknięcie albo korozja międzykrystaliczna żeliwa. Na wszelki wypadek poszukałbym nowej głowicy i trzymałbym gotową do zamontowania.


Na górę
Post: czw mar 03, 2011 12:23 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
desperado pisze:
Na wszelki wypadek poszukałbym nowej głowicy i trzymałbym gotową do zamontowania.

i tutaj jest właśnie problem, bo taka głowica jest nie do dostania...

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw mar 03, 2011 11:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:54 pm
Posty: 24
Numer GG: 729622
Lokalizacja: Nowa Sól
Właśnie nie sprawdzałem głowicy... teraz będę musiał. Uszczelka to jakiś zamiennik, trzeba wierzyć, że to jej wina :-? W starej dziwnie wyglądał metalowy pierścień na 5 cylindrze w 1 miejscu... poza tym była OK. Wszystko wokoło zasyfione było olejem, nie wiem czy ciekło wtedy. Silnik ma najechane licznikowo 310 tysięcy mil, a realnie nie wiadomo... ma prawo się zepsuć :)
OM671A pojawiają się co parę miesięcy w ogłoszeniach, ale używka to loteria więc nie wiem czy jest sens płacić 2-3k za 'sprawny nie cieknie'... skoro u mnie to wyszło dopiero po kilkunastogodzinnej przejażdżce to nawet odpalając w samochodzie kupujemy kota w worku.
Mówi się czasem o spawaniu głowic, jest to w tym wypadku wykonalne?
I zakładając, że głowica gdzieś pęknięta... taki wyciek powinno być widać miejscowo czy na większej długości? U mnie się rozłazi od 2 do 4 cylindra, na 3 najmocniej te osady widoczne.

_________________
UAZ 469B 300 Turbodiesel - OM617A
W124 300 Turbodiesel
W220 S 55 AMG


Na górę
Post: czw mar 03, 2011 3:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Przy takim silniku nie ma sensu zakładanie głowicy jeśli się nie wykona:
- pomiaru zwichrowania głowicy i albo docierania albo planowania
- pomiaru zwichrowania płaszczyny przylegania bloku (bo silnik mógł przejść najróżniejsze przygody)
- chemiczne czyszczenie głowicy w celu wizualnej inspekcji czy nie widać pęknięć
- ciśnieniowej próby głowicy
Każde zdjęcie i założenie głowicy może powodować pęknięcia - to jest bardzo duży stres mechaniczny.
Wtedy wiadomo, że jeśli sie położy głowice i nie zniszczy przy tym uszczelki to będzie szczelnie.
Jeszcze kwestia nowych śrub mocujących.

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: czw mar 03, 2011 3:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
U mnie była pęknięta głowica i na zewnątrz nic nie było widać. Za to po nagrzaniu dymiło z rury jak z parowozu [zlosnikhihi] (tylko na jałowych obrotach)


Na górę
Post: czw mar 03, 2011 4:53 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
przy dieslach to warto dać głowicę do planowania i sprawdzenia to może być wina krzywej płaszczyzny głowicy a nie uszczelki, znajomy 3 razy zmieniał uszczelkę w ciągu miesiąca bo twierdził że głowica jest dobra.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Post: czw mar 03, 2011 5:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:54 pm
Posty: 24
Numer GG: 729622
Lokalizacja: Nowa Sól
Przy zakładaniu mierzyłem rozciągnięcie śrub, mieściły się w górnym zakresie tolerancji podanej w instrukcji [nie pamiętam wartości... podane było w mm od...do i akurat miały długość 'do']. Dokręcenie też wg instrukcji, porządnym kluczem dynamometrycznym. Jak teraz zrzucę głowicę oczywiście pójdzie do zakładu który ją pomierzy, sprawdzi szczelność i ew. doprowadzi do porządku. I nie będę żałować na oryginalną uszczelkę w ASO :oops: Z rury nie dymi jak z parowozu ;)

_________________
UAZ 469B 300 Turbodiesel - OM617A
W124 300 Turbodiesel
W220 S 55 AMG


Na górę
Post: czw mar 03, 2011 8:52 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Takayuki pisze:
podane było w mm od...do i akurat miały długość 'do']. Dokręcenie też wg instrukcji, porządnym kluczem dynamometrycznym. Jak teraz zrzucę głowicę oczywiście pójdzie do zakładu który ją pomierzy, sprawdzi szczelność i ew. doprowadzi do porządku. I nie będę żałować na oryginalną uszczelkę w ASO :oops: Z rury nie dymi jak z parowozu ;)

W tej długości śrub może tkwić sęk, zwłaszcza jeżeli głowica była wcześniej obrabiana. W zasadzie powinno się używać za każdym razem nowych śrub- wydatek nie jest wielki a bezpieczniej.


Na górę
Post: pt mar 04, 2011 4:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Takayuki pisze:
Witam,
(...)Silnik nie grzeje się, wody w oleju nie ma, innych objawów jak przy uszkodzeniu uszczelki/głowicy nie ma. Ktoś wie co to jest i czy jest źle? Dzięki za każdą pomoc.

Sprawdź jeszcze czy nie masz oleju w wodzie - w chłodnicy.
Ojawia sie to tzw "majonezem".

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pt mar 04, 2011 4:15 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz kwie 26, 2009 12:54 pm
Posty: 24
Numer GG: 729622
Lokalizacja: Nowa Sól
W wodzie nic nie ma, ani 'majonezu/masła' na korku ani w samej wodzie. Akurat wymieniałem chłodnicę na nową z tydzień temu i spuszczałem płyn - czyściutki. Pokulam się tak jak jest do końca kwietnia - mam zaplanowany wyjazd w góry a nie wiem czy poskładałbym głowicę/silnik do kupy... jeśli będzie większa robota może być problem z częściami i czasem. Po powrocie zrzut głowicy, dam do porządnego zakładu i zobaczymy co będzie - podzielę się informacjami :)

Wielkie dzięki wszystkim za rzeczowe i pomocne rady!

_________________
UAZ 469B 300 Turbodiesel - OM617A
W124 300 Turbodiesel
W220 S 55 AMG


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl