MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:42 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 06, 2011 11:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
Witam
Sprawa moze nie jakas pilna, ale czy ktos rozwiazywal ten problem w swoim W123.
Mysle, zeby to zrobic na koniec sezonu razem z lancuchem rozrzadu, napinaczem i slizagami jak bedzie jakas luzniejsza kasa, bo troche mnie to jednak denerwuje.

Czy wymiana dzwigienek, uszczelniaczy trzonkow rozwiaze problem ?

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Ostatnio zmieniony ndz mar 06, 2011 8:43 pm przez 300D, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: ndz mar 06, 2011 12:13 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Silnik z regulacją ręczną nigdy w szczególności na zimno nie będzie tak cichy jak z hydrauliczną - więc nie zawsze jest tu problem a jedynie kwestia naszego przyzwyczajenia i porównywania do nowszych jednostek.
Wszelakie luzy włącznie z luzem trzonka zaworu w prowadnicy mogą powodować dodatkowe hałasy. Ważna jest drożność rurki olejowej (dziurek) natrysku na krzywki i sam stan wałka. Ważne aby luz był wyregulowany prawidłowo i pomiar nie zniekształcony przez wyrobione elementy.
Często bywa tak, że pieniędzy w klawiaturę napcha się sporo a jak klekotało tak klekocze ;-).

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz mar 06, 2011 2:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
ukaniu pisze:
Silnik z regulacją ręczną nigdy w szczególności na zimno nie będzie tak cichy jak z hydrauliczną - więc nie zawsze jest tu problem a jedynie kwestia naszego przyzwyczajenia i porównywania do nowszych jednostek.
Wszelakie luzy włącznie z luzem trzonka zaworu w prowadnicy mogą powodować dodatkowe hałasy. Ważna jest drożność rurki olejowej (dziurek) natrysku na krzywki i sam stan wałka. Ważne aby luz był wyregulowany prawidłowo i pomiar nie zniekształcony przez wyrobione elementy.
Często bywa tak, że pieniędzy w klawiaturę napcha się sporo a jak klekotało tak klekocze ;-).


Mi mechanik tez powiedzial, zebym sobie dal spokoj, a jedynie wymienil lancuch rozrzadu, napinacz, slizgi jak juz.

Koszt nowego walka nie jest jakis przerazajacy, jesli bedzie dostepny. Z Febi cos kolo 900 pln w detalu brutto.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: ndz mar 06, 2011 5:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ja mam taki sam silnik (m102 :) ) i też na zimnym mi klepią ale jak już się nagrzeje to chodzi pięknie jak zegarek. Fizyki nie oszukasz jak zlikwidujesz ten luz zaworowy to bedziesz miał popodpalane końcówki.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz mar 06, 2011 8:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
300D, a ja po przeczytaniu tytułu już się podjarałem, ze masz Beczkę z V12 [zlosnikhihi]

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: ndz mar 06, 2011 8:41 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
DJ MAKU pisze:
300D, a ja po przeczytaniu tytułu już się podjarałem, ze masz Beczkę z V12 [zlosnikhihi]


Ale zawsze podpis ratowal, temat poprawiony [zlosnik]

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: ndz mar 06, 2011 9:42 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Na jakim oleju kolega jezdzi?

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: pn mar 07, 2011 8:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
howser pisze:
Na jakim oleju kolega jezdzi?


Polsyntetyk.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: pn mar 07, 2011 3:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ja tam śmigam na mineralnym 15W40, a co do firmy to nie zdradze bo będzie śmiech na sali :)

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn mar 07, 2011 5:48 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
300D pisze:
Polsyntetyk.


no ok.
Pozostaje Ci wyregulowac zawory i ciszyc sie jazdą , albo j.w.

Dziwi mnie tylko fakt, ze Twoje M102 klepie, z reguły te silnik chodza bardzo cicho.

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: pn mar 07, 2011 6:29 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob paź 13, 2007 11:20 am
Posty: 346
Lokalizacja: Śląsk
howser pisze:
300D pisze:
Polsyntetyk.


no ok.
Pozostaje Ci wyregulowac zawory i ciszyc sie jazdą , albo j.w.

Dziwi mnie tylko fakt, ze Twoje M102 klepie, z reguły te silnik chodza bardzo cicho.


Jak jest zimny jakas chwile, po rozgrzaniu wycisza sie i chodzi calkiem cicho.

_________________
W123 280CE
Porsche Cayenne Diesel S
Mercedes CLA


Na górę
Post: pn mar 07, 2011 8:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
No bo te silniki tak właśnie mają już słyszałem dwa takie w W123 i klepały na zimnym.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl