MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 02, 2004 1:59 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Witam po dłuższym niebywaniu!

Inwokacja:Mam krótka interpelacje dotyczącą zacisków w 123. Mianowicie w moim paździerzu przyszło mi pruć zapieczone przednie zaciski hamulcowe. Przy okazji oględzin okazało sie, że sa to zaciski Bendix (dotychczas miałem do czynienia jedynie z Ate). Ponieważ rzeczone zaciski dawno pieszczot nie zaznały, co wyszło już przy pobieżnych oględzinach (zero gumek, mało klocków), czem predzej udałem sie po reparaturę do nich. W zestawie są gumki przeciwkurzowe i z nimi mam problem. Są one miękkie tzn nie mają żadnego trzymania, czy stelarza a'la simmering, który pozwoliłby im trzymać się na rancie dla nich przewidzianym.

Pytanie 1: czy występuje jakiś element mocujący (w ate gumki maja metalowy pierścień z takimi sprytnymi występami i same siedzą po lekkiej perswazji udarowej), bo obsługa sklepu twierdziła, że wszystko co trzeba jest w zestawie, a to cholerstwo samo nie siedzi.

Pytanie 2: czy ktoś próbował wtłoczyć gumki od Ate na Bendiksa [chodzi głównie o szerokość rantu (z racji samotrzymania odpadnie problem ewentualnego trzymacza, który to zatrzymał mój zwycięzki pochód)].

Uwaga końcowa: wyższość Ate nad Bendiksem jest bezdyskusyjna. Nie dość, że gumka sama siedzi to jeszcze tłoczek ma innaczej ukształtowane mocowanie gumki przeciwkurzowej, tak że w razie potrzeby moża się o to mocowanie solidnie zaprzeć śrubokręt i wywalić go z cylinderka, a nie rzeźbić (cholera jasna!).
Pozdrawiam

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 10:56 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
A czy mysmy w zeszle wakacje nie sztukowali klockow w pazdzierzu? Juz wtedy chyba byl Bendix, nie pamietam tylko czy po obu stronach [zlosniki] , ale pamietam zawleczki w kolkach.

No a jesli chodzi o kurzajki, to jesli mnie pamiec nie myli to w Bendixie chyba sa dwa zwoje drutu sprezynowego, ale pewny nie jestem, dowiem sie.
Pozdro!

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2004 11:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lut 01, 2004 6:40 pm
Posty: 133
Lokalizacja: autoszopa 888 768 134
na 100% nie pamiętam ale jeśli porównasz średnice zew. kołnieży to wydaje mi się żę różnica powinna nie wielka .


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz kwie 04, 2004 3:39 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Posty: 584
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Ocet pisze:
A czy mysmy w zeszle wakacje nie sztukowali klockow w pazdzierzu? Juz wtedy chyba byl Bendix, nie pamietam tylko czy po obu stronach [zlosniki] , ale pamietam zawleczki w kolkach.

No przecież nie przyznam się publicznie, że nie chciało mi się przez półtora roku tego zrobić i wziąłem się za to jak już piętą hamowałem. Dobra to było tak: trzy miesiącej temu i jeden z tłoczków stał, a nie chciało mi się tego zrobić więc pogluciłem tylko i teraz się za to biore bo się już odblokował, a klocki skończyły się ostatecznie. W każdym razie pierwszy raz zdjąłem zaciski z auta i chciałem już zamknąć temat doprowadzając je do stanu kwitnącej używalności. Nic to w poniedziałek będę eksperymentował to się dowiem.

_________________
komin


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 07, 2004 7:50 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Ja mam u siebie zaciski Bendix. Otoz gumki te trzymaja sie jakims sposobem w takich cienkich, prostokatnych blaszkach. Nie wiem jak je nazwac. Prostokatne z otworem w srodku okalaja cylinderek i trzymaja te nieszczesne gumki (maja jakies podgiecia). Kupno gumek nie jest problemem, do 15 PLN zestaw naprawczy na jeden zacisk, ale nie ma w nim tych cholernych blaszek!! I w sklepach nie wiedza o co chodzi, twierdzac z uporem maniaka ze niemozliwe! Tym "blaszkom" urdzewialy podgiecia trzymajace gumke i mi sie zapiekaja cylinderki czasem. Czyzby pozostawalo ASO? :-?


Na górę
Post: wt mar 01, 2011 1:20 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 08, 2007 9:46 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdynia
Odkopię bo dzisiaj użyłem podczas w/w czynności wszystkich brzydkich wyrazów jakie znam. Zwykła, przyjemna, można powiedzieć banalna czynność jakę jest regeneracja zacisku przez te nieszczęsne gumki trwała 6 godzin i nie została doprowadzona do końca sukcesem ponieważ gumki się zsuwały milion razy. W końcu odciąłem od nich połowę i takie założyłem, zsuwają się mniej chętnie ale ochrona tłoczka jest również o wiele gorsza.
Tak więc czy ktoś już poradził sobie z nieszczęsnymi zaciskami Bendixa i założył z sukcesem osłonki przeciw kurzowe tak, że zostają na swoim miejscu ? :evil:

_________________
_________________
W115 1975 2.0D :)
W201 1989 2.0E :)


Na górę
Post: pt mar 04, 2011 7:23 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn cze 01, 2009 12:49 pm
Posty: 350
Lokalizacja: Gdynia
Ja również przyłączam sie do prośby pociągnięcia tematu ponieważ mam zamiar regenerować wszystkie zaciski na wiosnę. U mnie też jest jakaś mieszanina bo z tyłu mam ATE a z przodu Bendix...

_________________
W124 Kombi ASB 2,8 93r
ex:
W123 3,0D ASB 84r.
W123 2,4D
W124 Coupe ASB 3,0 91r

(Oo(=l=)oO) Piękno tkwi w szczegółach. Mercedes-Benz.
"Gwoli informacji, nie o kasę tu chodzi; ja po prostu kocham tego Merca.”


Na górę
Post: pt mar 04, 2011 7:52 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 08, 2007 9:46 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdynia
To masz przeje%$%$
Ja jak znajdę to kupię na przód ATE bo do BENDIXA nie ma kompletnych zestawów tylko same gumki a te jak wyżej napisano nie trzymają się ...
Do Tevesa zestaw jest ok i w tej samej cenie.

Pozdro

_________________
_________________
W115 1975 2.0D :)
W201 1989 2.0E :)


Na górę
Post: pt mar 04, 2011 8:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Cześć! Bardzo niedawno temu przerabiałem temat zacisków bendixa.
airkomin pisze:
wyższość Ate nad Bendiksem jest bezdyskusyjna. Nie dość, że gumka sama siedzi to jeszcze tłoczek ma innaczej ukształtowane mocowanie gumki przeciwkurzowej, tak że w razie potrzeby moża się o to mocowanie solidnie zaprzeć śrubokręt i wywalić go z cylinderka, a nie rzeźbić (cholera jasna!)
Tak, lepiej bym tego nie ujął ;)

Do rzeczy: gumka przeciwkurzowa jest bez typowego dla ATE zalanego gumą pierścienia. Zamiast niej zacisk jest zaopatrzony w pierścień z rantem wygiętym o 90 stopni względem kołnierza. Owy pierścień wciska się na zacisk, konkretnie na kołnierz przy rowku ( patrz foto poglądowe )

Najczęściej jednak po tym pierscieniu ślad nie został, a nawet jesli jest,to po demontażu juz nie pasuje ciasno na swoje miejsce z powodu korozji. Szukałem tych pierścionków w zamienniku, ale nie znalazłem - dupa blada. Na szczęście miałem jakieś inne zaciski bendixa i z nich wydłubałem brakujące cześci.

Sam system montażu jest dość prosty:
1. w gumkę wkłada się ten zasrany pierścionek( jak, to sie nawet ostatni dysmechanik domyśli)
2. gumkę nakałda się na te zasane tłoczki bez kołnierza,tak żeby zewnętrzna warga była podwnięta do środka ( ekwilibrystyka)
3. wciska się całość w połówkę zacisku i po wciśnięciu tłoczka do oporu nabija się ten zasrany pierścionek na swoje miejsce, z uprzednio zamontowaną gumką... tyle teoria ;) Jeśli pierśionek nie pasuje ciasno,to nie jest to prosta sprawa, co więcej trzeba go nabić równomiernie - inaczej się bydle skrzywi i będzie wyskakiwało z jednej strony.

Życzę anielskiej cierpliwości i powodzenia.

P.S. rozsądną metodą na wyjęcie zapieczonych tłoczków z bendixa jest podłączenie zacisku do auta i wypchnięcie pedałem hamulca ;)


EDIT: Znalazłem panaceum w EPC. Pierścień (ten zasrany) ukrywa się pod numerem A 000 421 02 56

Pozdro!


Załączniki:
Komentarz: zacisk ATE (poglądowo)
zacisk ate.jpg
zacisk ate.jpg [ 30.89 KiB | Przejrzano 1503 razy ]

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe
Na górę
Post: pn mar 07, 2011 1:57 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 08, 2007 9:46 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdynia
Aaa no jest :)
Heh, widziałem ten obrazek
Obrazek

ostatnio w ASO ale nie zwróciłem uwagi, że to jest element poza zestawem naprawczym oznaczonym po prostu kluczykiem (cena zestawu naprawczego to około 270zł)
Zadzwonię do nich i zapytam za ile i na kiedy ten "ring" :)
Komuś jeszcze zamówić ? :)

_________________
_________________
W115 1975 2.0D :)
W201 1989 2.0E :)


Na górę
Post: pn mar 07, 2011 8:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
A więc jakiś czas temu przerabiałem ten temat na swoich zaciskach Bendix z tym ,że jeszcze tłoczki wymieniałem. Te gumki co przychodzą jakby na tłoczek to trzeba zaczepić końcem o tą krawedź na zacisku i ułożyć do tłoczka. Mi zajęło jakieś 20 min założenie jednej gumkia ile się naklołem :lol:

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn mar 07, 2011 9:45 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
adamol pisze:
do BENDIXA nie ma kompletnych zestawów tylko same gumki

W ASO są takie - te akurat są na tył, zdjęcia przednich nie zrobiłem:
Załącznik:
PICT2001a.JPG
PICT2001a.JPG [ 26.93 KiB | Przejrzano 1398 razy ]



Blaszki widoczne na zdjęciu są bardzo ważne w zaciskach Bendixa - to one poniekąd utrzymują osłonke gumową na tłoczku i zabezpieczają przed syfem.

kaczmar52 pisze:
U mnie też jest jakaś mieszanina bo z tyłu mam ATE a z przodu Bendix...

U mnie jest tak samo. Ale to nie żadna kombinacja, fabrycznie tak było.


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 12:13 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 08, 2007 9:46 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Gdynia
Element 11 czyli ten ring do zacisku pod gumkę kosztuje 33 zł brutto/szt.

_________________
_________________
W115 1975 2.0D :)
W201 1989 2.0E :)


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 7:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
adamol pisze:
Element 11 czyli ten ring do zacisku pod gumkę kosztuje 33 zł brutto/szt.


Powariowali... :o :o :o (kto wezmie tę część do ręki, domyśli sie czemu...)

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 7:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ja płaciłem za ten komplet jakiejś niemieckiej firmy około 14 zł. Wszystko pasowało więc nie wiem po co przepłacać w ASO.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl