MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 8:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: wt mar 08, 2011 4:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Powracam do tematu:
Objawy jak wyżej (odpowietrzanie się układu) dodatkowo auto nie odpala w niskich temperaturach
Zauwazylem ze gdy podpąpuje kilka razy reczną pompką silnik zalapuje przez chwile, potem gasnie, i po po kilku takich cyklach udaje sie go odpalic
Gdy jest cieplej po podpompowaniu odpala od razu ale kilka minut mocno sie odpowietrza.
Podejrzewam ze to moze byc pompa tylko zastanawiam sie czy to ta wstepna czy wtryskowa bo chyba z czasem spada na niej cisnienie i po 4 godz odpala jeszcze bez problemu po 8 z trudem a po 12 ciężko i niezawsze (wniskich temp)
Gdy jest powyzej zera odpala ale sie odpowierza.

Zastanawiam sie nad wymianą pompy, ale to automat i są tam dodatkowe alementy sterujące, Czy odkrecenie ich moze rozlegulowac układ sterowania skrzynią? czy mozna odkrecić wstępną pompkę i przykrecić bez komplikacji? Czy może ktos miał podobny problem?
Proszę o pomoc


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 5:22 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ja bym wymienił zaworki zwrotne w pompie zasilającej. Odpięcie podcisnień sterowania skrzyni napewno nic nie rozreguluje, przy montażu pompki wstępnej najlepiej zaopatrzyć sie lub dorobić sobie papierową uszczelke, bo stara najprawdopodobniej nie przeżyje.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 6:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
BamBam pisze:
stanleym126 pisze:
są środki do oleju



ja stosuje dynksa... tani i dziala :)


Myślę jednak,że benzynka jest lepsza ,MB też zalecał aż do modelu 124 ,
Teraz w nowszych modelach to już tylko się modlić, że paliwo na stacji jest OK plus środek "SKY-coś tam".
A wymiana filtra przed sezonem zimowym także zalecana.tak dla spokojności :)

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 6:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 27, 2009 12:00 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Jeżeli chodzi o elementy ASB to nie mialem na mysli tylko wezykow ale tez to serwo ktore jest podlaczone do dzwigni gazu bo widzialem ze w zwyklych pompach tego niema (pytam dlatego ze w ostatecznosci mam mozliwosc kupna pompy od MB manual a tam niema tych dodatków)

Pompa zasilająca tj ten fragmęt ukladu paliwowego ktory ma w sobie pomkę reczną? Jezeli ją odkrece (chyba 2 srobki) i wymienie zaworki to po ponownym przykreceniu nie trzeba jej odpowiednio ustawiac tak jak to sie robi z pompą wtryskową?
Gdzie moge kupic takie zaworki Jestem z okolic LUBLINA


Na górę
Post: wt mar 08, 2011 7:19 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Pompa paliwa nie wymaga regulacji. Może się zapowietrzać przez tłok ręcznej pompy, jeżeli ten jest nieszczelny (na dole tłoczka jest gumowa uszczelka, która może być sparciała. Można też łatwo wymienić całą ręczną pompkę (taka sama jest w Ursusie 330 i 360 , kosztuje ok 10 zł). Po demontażu pompy paliwa powinno się wymienić uszczelkę, można ją wyciąć z grubszego kartonu.
Na początek proponował bym wymienić filtr paliwa i przedmuchać główny przewód paliwa (między bakiem a pompą bo może być zatkane sitko w baku) a pompę paliwa umyć dokładnie benzyną. Jak będziesz wymieniał filtr paliwa to napełnij go przed montażem ropą , wtedy nie ma potrzeby odpowietrzania układu.


Na górę
Post: czw mar 10, 2011 2:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 10, 2010 12:22 pm
Posty: 19
miałem to samo wszystko wymieniałem ale i tak dobrze.
Co sie okazało to był filtr ktory jest od dolu baku wykręcany albo kluczem 24 albo imbus nie pamietam. wyczysciłem sprężonym powietrzem i problem zniknal wkoncu wraca przez ten filtr paliwo auto spali co w przewodach itp i po 10 min gasnie proste

_________________
wojteksend
MERCEDES W123 200D 1976
MERCEDES W123 240D 1977
VW PASSAT B5 FL 1,9TDI
PEUGEOT BOXER 2,5D
MERCEDES SPRINTER 318 CDI
AUDI A6 C6 2,OTDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl