MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 9:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 15, 2011 1:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Mam od pewnego czasu (a w zasadzie od zawsze) problem którego nie zdążyłem jeszcze usunąć. Auto mianowicie grzeje się w korku. Sprawa niby banalna, jednak najpierw chciałbym zasiegnąć opinii zanim zacznę wymieniać wszystko bez opamiętania ;-)

Pierwsza sprawa, nigdy nie dopuściłem żeby temp. na wspaźniku skoczyła powyżej 110C czyli nie doszła do czerwonego pola. Może to normalne że tak się zachowuje. Na autostradzie i innej trasie trzyma równiutko 90C. Jak jest w innych M117? Powinno zawsze trzymać idealnie jak w nowym aucie?

-termostat z tego co pamietam był wymianiany (na 95%) zreszta jaby to był termostat to nie było by zależności między korkiem/trasą
-Visco wygląda OK. Sprawdziłem go także zgodnie z instrukcją Haynesa czyli: przytrzymać na obrotach i sukcesywnie zmniejszać. W pewnym momencie da się słyszeć bardzo wyraźna zmiana obrotów wiatraka. Więc wnioek jest taki że raczej z nim wszystko OK.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 1:35 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Czy przy zegarowej temperaturze 110 stopni Visco jest załączone, pytam by wyeliminować błędne wskazania czujnika temperatury. Wiadomo - Visco mówisz że sprawne, jeśli przy 110 się nie wyłącza to masz czujnik walnięty.
Możesz też mieć nieszczelność w układzie chłodzenia (lewe powietrze, stąd wzrost temp na postoju) to łatwo sprawdzić poprzez obserwowanie czy nie ma bąbli powietrza w zbiorniczku wyrównawczym o ile takim posiadasz.
Wywala ci płyn? Bo przy 110 *C powinien wrzeć.

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 1:49 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
mojojojo13 pisze:
Czy przy zegarowej temperaturze 110 stopni Visco jest załączone,

Nie wiem jak to sprawdzić? Przecież łapy nie wsadzę ;-)

Płynu nie wywala.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 2:04 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
W mojej wypowiedzi jest lapsus linguae - powinno być jeśli przy 110 się wiatrak nie włącza to masz czujnik temp. walnięty. Bo wg mojej wiedzy wiskoza załącza się jeśli temp. robocza silnika przekracza 90*C co odpowiada temp. powietrza ponad ~72 *C dającego "sygnał" bimetalowej sprężynie. Jeśli więc wiskoza się nie załączy przy 110 czy przy 100 *C to masz walnięty czujnik temperatury a reszta jest ok. Płynu nie wywala a stan w zbiorniczku stały czy trochę ubywa?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 2:08 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Czyli najnormalniej w świecie odpalić, poczekać aż się zagrzeje i jeżeli nie załączy się wisco tzn. że jest zepsuty czujnik, llub ew. wisco? Zawsze myślałem że wisco zasprzęgla w miarę płynnie bo olej gęstnieje i łapie coraz bardziej, czyli że nei ma przeskoku? Byłem w błędzie?

mojojojo13 pisze:
Płynu nie wywala a stan w zbiorniczku stały czy trochę ubywa?
To musze przyobserwować.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 2:13 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
to tak na szybko podrzucę linka do poczytania, gdzie wypowiadają się mądrzejsi ode mnie na temat działania Wiskozy, niestety mój techniczny język nie zawsze oddaje to co chcę powiedzieć [zlosnikhihi]
http://www.mercmania.pl/forum/topics3/1085.htm

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 5:29 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Sprawdziłem dzis po trasie a potem dojeździe przez miasto:
Wskaźnik pokazywał ponad 100C. Zgasiłem silnik. Otwarłem maskę i poruszałem wiatrakiem. Wiatrak ruszał się dość łatwo, raczej na pewno był rozsprzęglony. Czy przy takiej temp. silnika nie powinien byc zasprzęglony na stałe?

Poza tym odpaliłem na postoju zimny silnik, zgasiłem radio, otwarłem szyby, odpaliłem fajka [palacz] czekalem. Temp. przekroczyła 100C i nie usłyszałem żadnej zmiany w pracy wiatraka.

Ktoś potrafi z powyższego wnioski wciągnąć?

PS.
dzięki za linka, przeczytałem jednak nadal nie wiem czy mam dobre czy złe wisco.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 5:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witam.
W moim samochodzie jak wisko jest załączone to aż je słychac. Na postoju przy otwartej masce jak się silnik lekko wprowadzi na obroty to wiatrak dmucha naprawdę mocno - jeżeli u Ciebie nie zaobserwowałeś zmiany to prawdopodobnie będzie to wisko...

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
Post: wt mar 15, 2011 9:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
chyba w weekend zastosuję test który jest wspomniany w linku od mojojojo. Przywiążę wiatrak na szurku do nadwozia. Jak zasprzęgli to sznurek powinien się urwać. To do mnie przemawia.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 9:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 13, 2009 12:20 pm
Posty: 385
Lokalizacja: turek wlkp
na 100 masz wisko jak na rozgrzanym aucie obraca sie bez problemu to niestety element do wymiany
i tak jak wczesniej ktos pisał jak wisko jest sprzegniete to szum w mojej byłej 1.8 w201 był prawie jak fał osiem
co prawda nie mam teraz merca ale w dresowozie tez jest wisko i jak go troszke ugrzeje po miescie to słysze róznice kiedy jest sprzegniete

_________________
w120 180 1959r
w111 220Sb 1964r
w116 280S 1977r
w126 280SE 1984r
w124 200D aftomat 1993r "menczysłaf" ex
Audi A4 b7 2006 - żonowóz


Na górę
Post: śr mar 16, 2011 12:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Może zanim wymienisz sprzęgło wiskozowe obejrzyj chłodnicę. Miałem taki przypadek, że auto się grzało, wymieniłem kupę rzeczy, a okazało się, że z biegiem lat chłodnica była tak zabrudzona kurzem, owadami itp, że powetrze przez nią nie miało przepływu. Wtedy pomogło 5 min. karcherem.

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
Post: pt mar 18, 2011 12:54 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
PiotrH pisze:
Może zanim wymienisz sprzęgło wiskozowe obejrzyj chłodnicę. Miałem taki przypadek, że auto się grzało, wymieniłem kupę rzeczy, a okazało się, że z biegiem lat chłodnica była tak zabrudzona kurzem, owadami itp, że powetrze przez nią nie miało przepływu. Wtedy pomogło 5 min. karcherem.

Też miałem taki przypadek z Fordem Explorerem. Już tego próbowałem od razu. Poza tym samochód dopiero co został poskładany więc chłodnica na pewno taka uwalona nie była założona. Inna sprawa co jest w środku tej chłodnicy.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 12:04 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
A czy silnik przegrzewa się kiedy chodzi dłuższy czas na jałowych obrotach a po dodaniu gazu się studzi? Bo jeżeli tak, to raczej nie visco lecz termostat (nie otwiera się do końca) albo pompa wody (zużyty wirnik) W tym drugim przypadku nie będzie się dało ochłodzić silnika przez włączenie ogrzewania(albo zwiększenie obrotów dmuchawy). Przy niesprawnym Visco silnik przegrzeje się podczas pracy na wysokich obrotach i dużym obciążeniu (np podczas jazdy pod górę)


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 2:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
No właśnie w piatek przywiązałem wiatrak na stałe jakimś drutem. Pochodził tak ze 2 km (potem się drut urwał) i nadal się przegrzewał. Więc zakładam że nie wisco. Wymienie termostat, bo to tania sprawa i zobaczymy co dalej. A wisco może nie załączać przy zepsutym termostacie, bo w chłodnicy bedzie zimniejszy plyn. I suma summarum, silnik moze miec 110C a wisko rozpiete, co nie oznacza ze jest zepsute (chyba ;-) )

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 2:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
barpawel pisze:
i tak jak wczesniej ktos pisał jak wisko jest sprzegniete to szum w mojej byłej 1.8 w201 był prawie jak fał osiem


Jesteś pewnien, że miałeś Wisko w W201? Z moich informacji wynika, że tam jest sprzęgło elektromagnetyczne, załacza się chyba przy 105 stopniach i rozłacza poniżej 98 stopni.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl