MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 9:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 20, 2011 11:03 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Jest sobie w M110 z k-jetem taka rurka idąca od głowicy do pokrywy filtra.
Niemieccy konstruktorzy wykazali się przy jej projektowaniu niespotykaną jak
na siebie finezją artystyczną, i zrobili cholerstwo tak powykręcane, że można
by to wystawić w galerii sztuki współczesnej :)

Mi ta rurka się ukręciła przy wylocie. Nie da się jej zastąpić byle czym,
bo tam jeszcze dochodzi jakieś podciśnienie, a nie chciałbym
sprawdzać, czy ważne, olewając je :) Coś pokleiłem, dosztukowałem i niby się
trzymało. Ale sztukowanie to nie wytrzymuje długo i podejrzewam, że rurka ta jest głównym
powodem moich problemów ze strzelającym gazem, choć wróżono mi już padnięty parownik, podwieszone
zawory i inne cuda. No ale wiadomo, szanujący się gazownik przy obecnych
cenach paliwa zrobi wszystko, by nie tykać starego grzmota, tylko
wrócić do gazowania kolejnej Fabii.

Pytanie - czy ta rurka jest jakoś dostępna? Podejrzewam, że M110 w W123
ma taką samą. Trzeba szukać "po klubie" i szrotach, czy może jest do dostania
w MB lub gdzieś za rozsądne pieniądze? Ma ktoś nr części?
Grzebałem w necie, ale nic nie wygrzebałem.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 4:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
tak z ciekawości skąd masz podciśnienie do odmy u mnie własnie coś mam z tym zrąbane (ktoś to zle poskłądał ) i nie wiem czy mam dobrze masz jakies zdjecie ?


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 8:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
stawsz pisze:
tak z ciekawości skąd masz podciśnienie do odmy u mnie własnie coś mam z tym zrąbane (ktoś to zle poskłądał ) i nie wiem czy mam dobrze masz jakies zdjecie ?


Foty nie mam niestety a żurawia zapuścić chyba będzie okazja dopiero, jak
znowu zdejmę puszkę filtra, bo tak nic nie widać, chyba że z kanału.
Idzie gdzieś w dół w czeluście pod k-jetem, niestety nie pamiętam
dokąd, tzn. pamiętam, że gdzieś zaraz w coś włazi, ale gdzie głowy nie dam.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 9:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
mam takie coś: http://allegro.pl/odma-dolot-mercedes-w ... 23210.html

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 10:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
bary123ce pisze:


Hehe, ta Twoja aukcja to mi z 10 razy wyskoczyła, jak szukałem, ale to są bebechy z dołu -
wszystko to, co siedzi pod kolektorem. Ja potrzebuje takiej "fajki", która ma wyjście
okrągłe, później idzie spłaszczona i łączy głowicę z pokrywą filtra powietrza - widać toto
chyba na każdej focie M110 z 280E albo SE, bo "wypełza" na filtr :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: pn mar 21, 2011 12:42 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
stawsz pisze:
tak z ciekawości skąd masz podciśnienie do odmy u mnie własnie coś mam z tym zrąbane (ktoś to zle poskłądał ) i nie wiem czy mam dobrze masz jakies zdjecie ?


O, mam coś :)
Ale to po angielsku no i jakiś wariat cały ten układ OPISAŁ zamiast narysować :)

http://www.scribd.com/doc/38396928/MB-M110-Engine-Vacuum-Connects

Ten sam użytkownik ma też inne materiały dotyczące podciśnień i innych kombinacji.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: pn mar 21, 2011 8:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
dzieki bardzo to powinno mi ułatwić sprawę bo moja 116 ma serce na wierzchu i własnie robie porządki (dziś sprzątałem bałagan w komorze silnika za dwa dni bedzie z powrotem dziewica :)) a che zeby było wszystko wiadomo na 100% jak ma byc z tymi podciśnieniami jak bede składał motor - coś tam było mocno pomieszane

PS -tak na marginesie powiem szczerze ze nie chce mi sie wierzyć ze nikt nic nie wie (na forum) na temat podłączeń podciśnien m110 w naszych samochodach - dlatego poprosiłem cie o info w tej sprawie - niestety coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu, ze na tym forum pomaga sie tylko osobom które juz sie zna lub które sa długo na forum - dziwna sprawa , niestety nie jestem odosobniony w tej opinii :/


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 9:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
stawsz pisze:

PS -tak na marginesie powiem szczerze ze nie chce mi sie wierzyć ze nikt nic nie wie (na forum) na temat podłączeń podciśnien m110 w naszych samochodach - dlatego poprosiłem cie o info w tej sprawie - niestety coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu, ze na tym forum pomaga sie tylko osobom które juz sie zna lub które sa długo na forum - dziwna sprawa , niestety nie jestem odosobniony w tej opinii :/


Ja się rzadko udzielam, ale tak jak porównuje z innymi podobnymi klubami i forami, to tu się po prostu w tematach technicznych odpisuje, jak ktoś ma czas i posiada konkretną wiedzę na dany temat, a nie dla samego odpisywania.
Poza tym M110 to już trochę wykopalisko - mało kto go ma, a z tej wąskiej grupy nieliczni wiedzą, jak to cholerstwo
serwisować i regulować. A podciśnienia to już kompletna wiedza tajemna.

Jedna uwaga, która mi przyszła do głowy. W tym opisie autor ciągle coś smaruje o EGR. Wątpię, czy wersje z końca
lat 70. w W116 takie coś miewały, w każdym razie nie przypominam sobie, by u mnie
było cokolwiek w tym stylu. Tak więc ten opis może dotyczyć jakiegoś nowszego M110 z pierwszych W126
lub ostatnich W123 i tam układ może być trochę inny.
Oczywiście wywalenie EGR-a jeszcze żadnemu samochodowi nie zaszkodziło :) ale gdy stanowi
on część całego układu, trzeba to pewnie zrobić z głową.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 12:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 16, 2011 8:29 am
Posty: 35
no dzięki, ja egr-a na pewno nie mam, a jak by był to z pewnością bym go wywalił ale dziekuje - dzieki twojemu artykułowi znalazłem jeszcze coś ciekawego a mianowicie rysunki vaccum (tez po angielsku)ale zobaczymy jak to sie ma do mojego samochodu , czy nie jest to jakiś inny nowszy lub starszy model

Co do mojego odczucia odnośnie odpowiedzi forumowiczó - moze masz racje i po prostu nikt nie ma nic konstruktywnego do powiedzenia co wnosi coś nowego w sprawie podciśnień w M110 - dzieki za sprowadzenie na ziemie :)


Na górę
Post: wt mar 29, 2011 10:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
No... teraz mogę podsumować poszukiwania rurki odmy... To już coraz rzadszy fant.
Oferowano mi używaną za 65, a pewien tani sklep w Józefowie oferował mi ją nową,
oryginalną za 110, ale ja rozumiem, że z czegoś trzeba żyć :)

W necie wszędzie taka rurka Febi wisi za jakieś 20 zł, nawet w Intercarsie - ale co z tego,
jak nikt jej nie ma "na stanie".
Broler oferował, że ją sprowadzi za jakieś 50 z kawałkiem, ale musiałbym najpierw przyjechać
wpłacić zaliczkę, bo skoro dzwonie i pytam o nią pewnie jako jedyna osoba w ciągu ostatnich
dwóch lat, to wiadomo, że zamówię i później perfidnie nie odbiorę :) A że mam do Brolera godzinę
jazdy przez korki, zostawiłem go sobie jako ostateczność.
Na Odolańskiej ostatni raz widzieli taką rurkę na oczy kilka lat temu.
W sklepie na Mińskiej mogli sprowadzić za jakieś 60, ale musiałbym czekać do piątku.

W końcu stwierdziłem, że co mi tam - pooglądam sobie nowe CLS-y :) Pojechałem do
Anina do ASO Owczarek. Rurka za 61 brutto, wczoraj zamówiona, ma być dziś do odbioru.
Czyli nie takie ASO straszne, choć od czasu jak mi zaproponowali 15 tysięcy netto za
nową przekładnię kierowniczą i chyba 500 zł za klapkę przepływomierza do k-jeta, zawsze
mijałem to miejsce z uśmiechem :)

Założymy i zobaczymy co to pomoże na moje dławienie.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl