MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 2:17 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 22, 2011 8:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
Witam
Chciałbym odświeżyć elementy drewniane w mojej beczce. Mam pytanie czym pokrywa się drewno- czy to jest jakiś lakier czy np. politura. Jak usunąć pęknięcia tej powłoki i jak nakładać tą zewnętrzną warstwę (lakieru czy politury..)?

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 9:09 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ja mam kawałek oryginalnego Wurzel'a bez lakieru. Normalnie kładłem klar i wygląda świetnie ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 9:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
masz jakieś foty? i jaki to był lakier bo już różne opinie słyszałem

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 9:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
fotek nie mam, ale wyglądało zacnie. Jaki lakier? No przezroczysty klar / lakier bezbarwny chyba Standox'a.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 10:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
ok dzięki. odpuszczę sobie tą politure bo jest z tym trochę zabawy

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 10:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
poczekaj na kogoś kto to robi zawodowo może. Ja to zrobiłem amatorsko na próbę, ale wynik wyszedł pozytywny ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 11:22 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 10, 2003 7:55 pm
Posty: 3388
Lokalizacja: Warszawa
bary123ce pisze:
poczekaj na kogoś kto to robi zawodowo może.

Mówię Ci - poczekaj do zlotu, zrobimy to przy flaszce, wyjdzie na pewno zawodowo [hihi]

_________________
Nerwowa Niemra


Na górę
Post: wt mar 22, 2011 11:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
Na zlot to musi być już gotowe jeżeli już to trzeba się wcześniej umówić. I lepiej myśl nad kierowcą bo jak razem usiądziemy z tyłu to beczka sama nie pojedzie :). Taki mały offtopic

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 6:47 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:31 am
Posty: 49
Lokalizacja: Przeworsk
zależy co rozumiesz przez odświeżenie . Jeżeli lakier jest spękany, matowy odłazi to należy go usunąć i położyć nowy . Moim zdaniem politura odpada ( przez politurę rozumiem rozpuszczony szelak - ale tym wykańcza się zabytkowe meble) Moim zdaniem trzeba położyć lakier jak najbardziej odporny na różne temperatury i słońce. Ja użyłem lakieru jachtowego.

_________________
MB W115 200D - sprzedany
MB W108 250SE, Fiat 124 spider , Jaguar x300,


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 6:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw cze 05, 2008 6:42 pm
Posty: 292
Lokalizacja: Kolno
Stary lakier jest w kiepskim stanie dlatego jest szlifowany czy zdzierany (nie wiem jak to się fachowo nazywa) dzięki za info o tej politurze to ją wyklucza :)

_________________
Lexus LS460 Fsport
W126 SE500 1980
C123 280 CE I seria :)
W 123 300D Automat 82 Ex
Vito 112CDI 02


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 8:20 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:31 am
Posty: 49
Lokalizacja: Przeworsk
Tylko przy usuwaniu starego lakieru trzeba bardzo uważać żeby nie przetrzeć forniru. Ja robiłem to opalarką i dobrze schodził a w miejscach gdzie było cienko lakieru i był mocno wyschnięty papierem ściernym o gradacji chyba 150. Przed lakierem warto pobejcować drewno bo kolor na pewno też wyblakł. No i cierpliwości przy lakierowaniu bo trzeba nałożyć go grubo. No i po każdym lakierowaniu przecierałem lakier wełną stalową o grubości 000.

_________________
MB W115 200D - sprzedany
MB W108 250SE, Fiat 124 spider , Jaguar x300,


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 8:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
koniu666 pisze:
Przed lakierem warto pobejcować drewno bo kolor na pewno też wyblakł..



I tu jest pies pogrzebany, a dokładnie jaki kolor bejcy dobrać, żeby wyglądało to jak z fabryki.

Mam u siebie wurzholtz, strasznie zmatowiały od słońca, wymieniłem roletkę schowka i różnica kolosalna.
Mam tez stara roletke w 10 elementach na których będe testował kolor bejcy, chyba że ktos ma typ i model:) bejcy która da bardzo ciemny odcień.
Samo lakierowanie to już z górki.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr mar 23, 2011 10:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2010 1:22 am
Posty: 82
Lokalizacja: Lublin
drobna podpowiedź "stolarska". przed bejcowaniem należy wydobyć oryginalny kolor i rysunek drewna poprzez nasączenie forniru "chudym" olejem. ja do mebli używam oleju wrzecionowego lub maszynowego pól na pół z benzyną ekstrakcyjną. oleju niedużo i bardzo starannie wytrzeć papierowymi ręcznikami. bejca wodna z kropelką wody amoniakalnej (ze względu na olej) - koniecznie dobrze wysuszyć! przed lakierem końcowym powinno się dać jedną warstwę szelaku lub caponu - unikniemy ryzyka odspajania się klaru. reszta to już techniki lakiernicze

_________________
w123 230C/78 Silbergrün
w123 280CE/77 Silbergrün-rozebrany
s210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK- był
s211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
LR Discovery I/96- rozbity
passerati 2,8syncro - rezerwa ;)
civic 4gen 1,3/140hP


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 2:46 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Gdzieś był opis odnawiania drewna w beczce z wykorzystaniem płynu do usuwania powłok lakierniczych w celu usunięcia starego lakieru--porażka!.Najlepiej lakier ten usuwa się opalarką tylko bardzo ostrożnie.Po podgrzaniu ładnie pęka i odstaje daje się wtedy podważyć nożykiem i po kawałku usunąć.Listewki na deskę po podgrzaniu od spodu wracają do pierwotnej linii.Po dokładnym usunięciu lakieru i przeszlifowaniu drobnym papierem wzdłuż słoja nakładamy bejcę 1-2 razy(bejcę wcześniej testujemy na starym nie potrzebnym elemencie,na nowym kawałku forniru wyjdzie inny kolor!)Później suszymy,zbieramy włókniną stalową drobiny podniesionego słoja ,kładziemy pierwszy lakier podkładowy -kapon,suszymy, zmatowany bardzo drobnym papierem element malujemy kilka lub kilkanaście razy lakierem bezbarwnym.Przed każdym następnym lakierowaniem element musi zostać zmatowany i odpylony.Największy problem to zalanie porów drewna -tworzą się takie dołki jakby odpychające lakier na boki.Po dokładnym wyschnięciu lakieru należy całą powierzchnię malowanego elementu dokładnie wyrównać tzw.zciąc nierówności i zalewać lakierem do skutku.Na koniec pracy pozostaje jeszcze poprawić dremelem otwory na przełączniki i pokrętła,wypolerować i koniec.Taka przyjemna i wdzięczna praca na wieczory.Średnio aby taki cały zestaw drewna beczkowego odnowić trzeba się pobawić ok 2 tygodni.Jeśli ktoś chce skrócić czas wykonania tzn.mniej razy malować musi się liczyć z tym że będą mu wystawały przełączniki.Bejcę sam dorabiałem kolor dominujący palisander w dużym stężeniu.


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 9:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 06, 2010 1:22 am
Posty: 82
Lokalizacja: Lublin
z tym szlifowaniem podniesionych włókienek drewna za pomocą wełny stalowej to bym uważał - istnieje ryzyko zahaczenia i uszkodzenia forniru. lepiej użyć drobnego papieru. i, jak napisałem wyżej, warto drewno "olejować" przed bejcowaniem - ładniej wygląda a i kolor dobrać łatwiej

_________________
w123 230C/78 Silbergrün
w123 280CE/77 Silbergrün-rozebrany
s210 430 4MATIC/2002 OBSIDIAN BLACK- był
s211 500 4MATIC/2004 OBSIDIAN BLACK
LR Discovery I/96- rozbity
passerati 2,8syncro - rezerwa ;)
civic 4gen 1,3/140hP


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl