MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 8:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz mar 20, 2011 4:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam wszystkich forumowiczów! Mam 2 pytania odnośnie przegubu w beczce. Wziąłem się za wymianę gumowej osłony od strony mostu. Mam zdemontowaną już półoś i teraz mam 2 patania:
1. Co to za pierścień na załączonym obrazku (tam gdzie jest napisane "co to" :) ) i gdzie on powinien być włożony? Był on pod starą osłoną przegubu.
2. Półoś ma luz na oko 5cm. Można ją jakby wyciągnąć z "kielicha" (choć do końca nie wyjdzie) i włożyć spowrotem tak jak strzałka na rysynku. Z drugiej strony luzu nie ma. Czy tak powinno byc? Po zamocowaniu półosi do mostu i piasty wprawdzie by tego luzu nie było, ale nie wiem czy tak być powinno. Pozdrawiam.
Kurcze jak dodać zdjęcie bo coś mi nie wychodzi?
Podaję link do zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc9 ... a9971.html

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 7:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
magic23 pisze:
Kurcze jak dodać zdjęcie bo coś mi nie wychodzi?


Jako załącznik do postu, lub jeśli przez np. Fotosik-a to [img]"adres%20zdjęcia"[/img], czyli tak jak poniżej:

Obrazek

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 7:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Przez załącznik do postu właśnie nie działało, no ale na przyszłość będę używał tej drugiej opcji [zlosnikz] . No a wracając do pytań ktoś coś wie? Bo może przegub jest uszkodzony i sam nie wiem czy warto się męczyć z zalożeniem gumy, czy kupić nową półoś.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 8:17 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
pierścień wyleciał z gumy- to jej wzmocnienie, a półosie powinny obie się wysuwać.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 8:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ale jeśli ten pierścień rzeczywiście byłby w gumie to by nie było opcji żeby przeszedł on przez "kielich" przegubu bo jest on dużo węższy. Mówię tutaj o metodzie założenia gumy za pomocą tego stożka, o którym wczoraj rozmawialiśmy.
P.S. Acha w nowej osłonie nie ma tego pierścienia

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: ndz mar 20, 2011 9:18 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
od strony koła guma ma większą średnicę i ja właśnie stawiam, że tam była wzmocniona tym pierścieniem.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw mar 24, 2011 6:41 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
No niestety, ale musiałem się poddać z nałożeniem nowej gumy. Wczoraj zawiozłem całą półoś do mechanika, który wziął 30zł i jeszcze wczoraj założył nową osłonę. Dzisiaj wszystko złożyłem (poszło łatwiej i szybciej niż demontaż). Dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 9:45 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Hej!
Żeby założyć gumową osłonę przegubu trzeba zbić przegub z półosi. Nie wiem czy operacja zbicia i nabicia jest możliwa bez rozłączenia metalowej puszki (na zawinięciu), z tego co pamiętam to raczej nie.
Luz osiowy powinny mieć oba przeguby, jeśli przegub go nie ma to znaczy że jest znacznie zużyty i kulki wyrobiły sobie stałą bieżnie
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 10:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
można zbić bez rozwijania puszki.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: sob mar 26, 2011 10:21 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Są teraz silikonowe osłony przegubów ( silikonowe z nazwy).
Są tak elastyczne, że zakłada się je bez rozkładania przegubu, wystarczy specjalny rozpierak, coś jak wziernik hehe.

Trzeba wyjąć półoś z piasty przeciąć starą osłonę i nałożyć nową rozpartą na urządzeniu.
Mam to u siebie w warsztacie, i czarni mechanicy nie chcą patrzeć na inne.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz mar 27, 2011 8:14 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
pisałem już kiedyś właśnie o takich gumach co na maxa się rozciągają, Wymieniałem to w W124 4-matic i było świetne. Autor tematu pytał o to mnie na PW, ale nie udało mu się tego znaleźć w sklepie na czas ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz mar 27, 2011 11:42 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Taka osłona wychodzi w detalu około 30zł, razem z saszetką smaru .
Na upartego można ją założyć bez rozpieraka na cztery ręce i cztery wkrętaki dość duże.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: ndz mar 27, 2011 2:20 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Maniek pisze:
Hej!
Żeby założyć gumową osłonę przegubu trzeba zbić przegub z półosi. Nie wiem czy operacja zbicia i nabicia jest możliwa bez rozłączenia metalowej puszki (na zawinięciu), z tego co pamiętam to raczej nie.
Luz osiowy powinny mieć oba przeguby, jeśli przegub go nie ma to znaczy że jest znacznie zużyty i kulki wyrobiły sobie stałą bieżnie
Pozdrawiam

No właśnie wolałem uniknąć tego zbijania przegubu i szczerze mówiąc cieszę się, że dałem do mechanika. 30 zł to nic, a satysfakcja z samodzielnej naprawy i tak jest bo montaż i demontaż półosi był wykonany przeze mnie 8) . Sam mechanik założył tylko gumę rozpierakiem, nałożył smaru i zacisnął opaski co zajęło mu pewnie z 5 minut.
Co do tego luzu na przegubie od strony piasty to jest, po prostu nie wyczułem go wcześniej bo nie szło to tak lekko jak na przegubie od strony mostu gdy była już ściągnięta guma. Jeszcze raz dzięki za pomoc i zainteresowanie tematem. Pozdrawiam.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl