MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 12:12 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 09, 2011 2:41 am 
Pomysł mam taki: kupujemy
IR 58mm FILTR PODCZERWIENI 760nm INFRARED wawa
http://allegro.pl/show_item.php?item=1536729236&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.
montujemy na fotoaparacie 450D
przy wyłączonej od dłuższego czau stacyjce otwieramy skrzynkę z bezpiecznikami
i robimy fotkę.
Na fotce widać, który bezpiecznik mimo wyłaczonej stacyjki się grzeje i już wiemy dlaczego po dłuższym postoju nie zapalimy.
Jeśli pomysł jest dobry to koszt operacji 60 + 7 i jesteśmy najszybszą stacją diagnostyczną od elektryki.
W ten sam sposób można bez dotykania zweryfikować prawidłowo dobrane kable lub te co wymagają wymiany bo cóś...


Ostatnio zmieniony sob kwie 09, 2011 2:56 am przez Bodzio, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
   
Post: sob kwie 09, 2011 2:49 am 
Powiedzmy, że jeden z cylindrów ma problemy ze sobą, myślę, że blok silnika będzie miał lokalnie temperaturę o kilka stopni wyższą niż dookoła, jeśli na termofotce będzie to widać, albo że jedna ze świec żarowych nie grzeje to wystaczy włączyć na zimnym silniku zapłon i termofotka świec i widać, że 3 się grzeją, a 2 nie...

Dmuchamy na podszybie zimnym powietrzem, robimy fotkę wnętrza i widać, że zimne powietrze lub woda się dostaje, i gdzie...

Kupiłem taki filtr i będę się spowiadał z doświadczeń...


Na górę
   
Post: sob kwie 09, 2011 12:42 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
bardzo ciekawe, pochwal się na forum jak najszybciej ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: ndz kwie 10, 2011 6:03 pm 
Poczytałem i powinienem najpierw,
ale filtr już kupiony, czekam na przesyłkę,
ale pierwsza próba to test czy:
- matryca umie zarejestrować podczerwień
- obiektyw umie przepuścić podczerwień
Obrazek
wcisłem wcisk w pilocie i pstryk
i pierwszy test wyszedł pozytywnie !

To od jutra będę mógł się skupić na technice,
trzeba zrobić ramkę z 4 takimi diodami + bateria,
na przykład 20 x 10 cm aby dokładnie znać
położenie fotografowanych elementów
bo w podczerwieni nie widać tła tylko to co ciepłe
i byłoby widać , że jeden bezpiecznik pracuje (grzeje się)
a inne zimne więc na zdjęciu nie byłoby widać który
chyba, że na tle ramki położonej wokoło skrzynki.


Na górę
   
Post: ndz kwie 10, 2011 6:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Miałem kiedyś w rękach lornetkę termowizyjną i z ciekawości spojrzałem sobie na pracujący silnik u ojca w samochodzie, przypominał białą plamę i raczej niemożliwe żeby można było zaobserwować jakieś różnice temperatur, oprócz okolic kolektora. Może i to wynikało z tego, że maksymalny zakres temperatury, którą lornetka "mierzy" było bodajże 100 stopni. Wątpliwe żeby taki filtr był w stanie to pokazać lepiej, wtedy sprzęt za kilkanaście i kilkadziesiąt tysięcy PLN byłby zbędny, ale trzymam kciuki, że coś zobaczysz ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: ndz kwie 10, 2011 6:54 pm 
Lornetka ma wzmacniać słabe sygnały, może zapomniałeś zmiejszyć czułość,
aparatowi damy krótki czas, a jak będzie za długi to jeszcze go skrócimy.
Albo ustawimy mniejszą czułość (DIN 4000) albo jeszcze coś i damy radę.
Bo my zawsze dajemy radę.


Na górę
   
Post: ndz kwie 10, 2011 10:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz cze 29, 2008 7:06 pm
Posty: 114
Lokalizacja: Lublin
Bardzo interesująca zabawka, Bodziu czekamy na szczegóły z niecierpliwością, i koniecznie fotki

_________________
W124 230 '87 - na co dzień

Rover 218 SDe - sprzedam.


Na górę
Post: ndz kwie 10, 2011 10:39 pm 
Typowy Canon 450D (ale podobno można używać większości zwykłych kompaktów pod warunkiem, że mają możliwość założenia filtra)
robimy test z pilotem do telewizora (dowolny pilot na podczerwień) i jak na wprost nie widać a na fotce jest plamka
to kupujemy filtr IR (infrared) czyli czarny filtr i dalej już zabawa.

W internacie piszą, że długie czasy naświetlania, ale to dla zimnych powierzchni o temperaturze rzędu 20 stopni (do 15 sekund)
dla człowieka (36 stopni) podają 10 sekund (więc laskę najlepiej dobrze wcześniej przywiązać do rury, kaloryfera lub krzesła),
dla silnika czy bezpieczników powinno wystarczyć czas rzędu sekundy, nawet z ręki powinno wyjść rozsądnie
tym bardziej, że nie chcemy robić zdjęć artystycznych tylko techniczne, jednak wydaje mi się, że statyw byłby wskazany.

Jutro dostanę filtr i zapodam dalsze fotki (silnik, bezpieczniki, rura, wydech, laska antywłamaniowa na kierownicę).


Na górę
   
Post: ndz kwie 10, 2011 10:50 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Przydałby się i statyw, i możliwość szybkiej zmiany na "normalny tryb" w celu zrobienia identycznego zdjęcia które umożliwi zlokalizowanie ciepłych elementów...

Też trzymam kciuki bo to lepsze niż jakieś nieudane pokazy lotnicze nadawane w TV...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: ndz kwie 10, 2011 11:14 pm 
Ale jak okaże się, że automat głupieje i trzeba robić ręcznie przesłonę i czas
to robimy ustawienia własne na IR i zaraz po fotce zdejmujemy filtr i przełączamy na auto i druga fotka.
I to jest słuszna koncepcja i oszczędza nam na robieniu jakichś głupich diodek na ramce.
I kompakty mogą się okazać lepsze bo widać przez wizjer a nie przez obiektyw gdzie wtedy nic nie widać.
Spróbuję uruchomić Optio S4 i dokładać filtr ręką na moment, na drugą fotkę, ale to dopiero jak filtr pocztą dojdzie.


Na górę
   
Post: pn kwie 11, 2011 1:24 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
Bodzio pisze:
Lornetka ma wzmacniać słabe sygnały, może zapomniałeś zmiejszyć czułość,


Nie zapomniałem, tylko się do tego w ogóle nie dotykałem, nie mój sprzęt i tylko sobie podziwiałem widoki. Ptaszki na drzewie było widać jak na patelni, a bez niej nawet bym się nie domyślił, że tam siedzą. No ale fakt, to na pewno nie sprzęt do takich zastosowań jakie Ty sobie upatrzyłeś. Trochę sceptycznie jestem nastawiony do Twojego projektu, ale tylko dlatego, że gdyby takie coś działało, to co do ugrania miałyby specjalistyczne firmy zajmujące się tym tematem. Procedura w sumie podobna, kamerowanie bądź fotografowanie i późniejsze kwiatki w stylu gdzie ile ciepła ucieka w budynku, który element się przegrzewa w silniku, a nawet który element w maszynie ma jakieś wewnętrzne uszkodzenie. Tego nie robią filtry za kilkadziesiąt złotych. Ale nie zniechęcaj się, miło będzie przeczytać, że coś z tego wyszło ;)

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
Post: pn kwie 11, 2011 9:32 am 
Kiedyś liczyłem ile ludzi potrzeba i ile kosztowałby program liczący składki w ZUSie na emeryturę, wyszło mi jedna osoba na jedno stare województwo plus jedna centralnie czyli razem 50 osób, i zatem jakieś 50 komputerów, i za program chciałbym dostać tak z 10 tys, no teraz to dopisałbym zero na końcu, czyli 100 tys.

Robię takie rzeczy od 25 lat więc wiem jak to zrobić. Więc czy uważasz, że 300 mln to nie jest jedna wielka ściema ? Tak jak te całe audyty finansowe, budowlane i wogóle wszystko ? Robi się ludzi w jajo, koszty rzeczywiste są na poziomie 1% całej imprezy, klient płaci za niewiedzę. Dlatego wiedza jest poukrywana, nie znajdziesz jej w internecie, bo jest cenna, zobaczysz co się będzie działo, jak nam się uda. Szybko dostaniemy niewielką dotację dla Klubu, żeby z serwera usunąć ten temat.

Niech się to nazywa sponsorowanie zlotu i niech wyjdzie 5 tys. podzielone na tylu sponsorów ilu się zgłosi. Czyli jak zadzwoni do mnie pięciu na +48 501 166 120.
To podam im numer konta:
Stowarzyszenie MB/8 Club Poland
ul. Jagiełły 14, 55-100 Trzebnica
25 1500 1285 1212 8003 6092 0000
i kwotę 1000 zł


Na górę
   
Post: sob kwie 16, 2011 12:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
beet pisze:
Bodzio pisze:
Lornetka ma wzmacniać słabe sygnały, może zapomniałeś zmiejszyć czułość,


Nie zapomniałem, tylko się do tego w ogóle nie dotykałem, nie mój sprzęt i tylko sobie podziwiałem widoki.


Ale chyba mieszacie dwie technologie - co innego różnej maści wzmacniacze światła (np. wojskowe noktowizory itp.)
a co innego kamery termowizyjne. Te drugie kosztują ciężkie pieniądze, ale i możliwości mają zupełnie inne (i do czego innego służą). Znajomy robi badania termowizyjne i trochę widziałem, jak to działa. Może go poproszę, żeby
mi silnik pooglądał :) Oczywiście - często do prostego obejrzenia, gdzie masz nieszczelne okna w domu nie potrzeba
aż takiej czułości, ale innego sprzętu w zasadzie nie ma.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: sob kwie 16, 2011 9:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
nie zagłębiając sie w zagadnienia fizyki, optyki itp. Nowe silniki maja pełno osprzętu, zasłon i pierdół, bloku nie sposób dojrzeć. Nawet w W 124 ciężko by robic rentgen bloku, bo w takim OM z lewej strony jest kolektor ssący, pompa i filtr, a z prawe kolektry wydechowe.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: ndz kwie 17, 2011 12:49 am 
O.K. Wykrakaliście, pierwsze próby nieudane, ale liczę na mocną naukę ustawiania ręcznego, statyw i inne takie. Się zobaczy.


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl