MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:52 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 07, 2011 10:37 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
To takie prawie 220CDI ;)

Ciekawe, ciekawe. Pisz dalej co sie dzieje (lub ze nic sie nie dzieje).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: czw kwie 07, 2011 8:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
W zasadzie to jedna rzecz jest zastanawiająca- silnik z doładowaniem powinien mieć wyższą sprawność, a więc nie powinno wzrosnąć zużycie paliwa. Może należało zostawić końcówki wtrysków takie jak w silniku 2200 ccm ?
Czy wymieniłeś prowadnice zaworów? Pamiętam, że Etzold pisze, że nie można zamienić wału rozrządu bo miseczka sprężyny będzie uderzać w uszczelniacz. Czyżby się mylił?
P.S. Różne rzeczy są możliwe, ja mam w silniku 2000ccm głowicę od 2400 i chodzi dobrze, nawet trochę mu przybyło mocy (240 ma trochę większą średnicę zaworów więc pewno dostaje więcej powietrza i dokładniej usuwa spaliny)


Na górę
Post: czw kwie 07, 2011 10:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Prowadnic nie wymieniałem , a na wałku zrobiłem więcej kilometrów ,ponieważ najpierw zmieniłem wałek , później doszło turbo :) I luzy zaworowe ustawiłem na nowow po zmianie wałka .

Tylko pompe musze wsadzić mechaniczną (z palonego z kluczyka ) , bo jak sie w kręci i ma już doładowanie to po puszczeniu gazu nie schodzi odrazu z obrotów ,po zamknieciu przestnicy ,ponieważ jest przez chwile wyższe pociśnienie w kolektorze i membrana w pompie sie nie wraca odrazu :) ale przy normalnym rozpędzaniu bez żyłowania wszystko ok :)

A co do spalania to wg mnie jest tak: wiecej powietrza = wiecej paliwa = więcej KM i Nm :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: czw kwie 07, 2011 11:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
kamikadze pisze:

A co do spalania to wg mnie jest tak: wiecej powietrza = wiecej paliwa = więcej KM i Nm :)

Tak jest w silniku gaźnikowym- im więcej silnik bierze powietrza, tym więcej ciągnie paliwa.
No ale jeżeli masz pompę ze sterowaniem podciśnieniowym, to może być podobny efekt. Po wymianie pompy na sterowaną mechanicznie spalanie powinno się zmniejszyć.
P.S. W silnikach MB produkowanych po 1979 roku zwiększono moc poprzez zmianę rozrządu- większy skok zaworów=dłuższy czas otwarcia=więcej powietrza w silniku i lepsze usuwanie spalin. W ten sposób nowsze silniki mają zwiększoną moc (10%) przy nawet nieco mniejszym zużyciu paliwa.
W silniku doładowanym zwiększenie mocy następuje dzięki polepszeniu warunków spalania (większe ciśnienie w cylindrach=wyższa temperatura, dokładniejsze spalanie i większa energia wybuchu).


Na górę
Post: pn kwie 18, 2011 8:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
Pokaż jakis filmik jak to jezdzi z ta turbina. Ciekawy jestem.

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
Post: ndz kwie 24, 2011 8:29 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
na hamownie z nim...masz jakiś pomiar mocy?

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Post: pn kwie 25, 2011 8:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Filmik postaram sie zgrać i wrzucić w tym tygodniu :)
Co do pomiaru mocy to najbliżej na hamownie mam do wrocka ale narazie nie wybieram sie w tamte strony .

Problem schodzenia z obrotów rozwiązałem zakładając blow off-a i teraz schodzi normalnie z obrotów

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pn kwie 25, 2011 9:57 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
kamikadze pisze:
blow off-a

to teraz mód na moje uszy, pięknie blow pracuje ;)

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl