MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr wrz 10, 2025 4:27 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 21, 2011 12:30 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Witam.
Zmieniłem most w swoim 126. Przy wymianie mostu musialem zmienic połowke wału z przegubem (bo orginalnie mialem na mały przegub, a teraz mam na duzy). Most mam ze szperą. Złozylem wszystko do kupy na najtanszej podporze (to zaznaczam) dostepnej na rynku (40pln) - to bylo po to by sprawdzic czy wogole most jest ok. Śrub orginalnych do przegubu tez nie mialem, wiec kupilem w srubolandzie zwykle drobnozwojne. Efekt? auto idzie poprawnie, ale wystepuja drgania budy (nie czuc na kierownicy) przy mocnym przyspieszaniu w zakresie predkosci 50-70,80. Drgania nie sa odczuwalne na calej budzie w senie jakby zaraz mialo sie cos rozleciec, tylko sa duzej czestotliwosci, i raczej czuc od odparcia fotela w strone tyłu (nie jest to efekt niewazonych kol gdzie cala buda tak telepie jakby mialo cos zaraz odpasc). O mam dobre porownanie - drgania sa takie jakbym mial 400KM i auto zaczynalo tracic przyczepnosc na sliskiej nawierzchni przy butowaniu..

Wstpna diagnoza: sruby ze sklepu (skrocone boschem) maja rozna wage, 2 polowki walu niewywazone wzgledem siebie. - Dzis wywazylem wał w specjalistycznym zakladzie, dorwalem orginalne sruby do przegubu, zalozylem(o dziwo wazylem te przycinane i kazda miala identyczna wage).

Efekt? praktycznie zaden,.. moze minimalnie lepiej ale wciaz drgania są. Jak wspomnaielm wystepuja w zakresie 50-80 przy gwałtownym przyspieszaniu (podczas jazdy zwyklej nie czuc), albo jadac pod górkę w tych prędkosciach zaczynaja sie pojawiac, im mocniej wciskam gaz tym bardizej odczuwalne.

Co w takim razie jest powodem tych drgan przy przyspieszaniu? podpora wału ktora jest z fatalnego materialu i nie wiem, guma jest za twarda albo zle tlumi drgania walu? a moze tez nie jest idealnie przerz nia wal w osi? (bo takie mam wrazenie, ale tego pewny nie jestem)? A moze to wina nie wiem, poduszek mostu? albo przeguby? qrde panowie nienadazam z tyymi drganiami.. auto plynie po drodze nawet przy 130, a we wspomnainym zakresie są jaja :o

A moze to wina samego mostu? nigdy nie mialem mostu ze szperą wiec nie wiem? Moze cos tam mimo iz most pracuje cicho sie powoli konczy i takie sa objawy?

Wał złozony na cechy.. i tak tez wywazony. Kolega mial podobny przypadek i po wywazeniu na cechy wciaz mial drgania, dopiero jak wal zlozyl w taki sposob by pokrywaly sie krzyzaki przegubow to drgania zniknely.. ? to w koncu jak to skladac i wywazac... ?;/

Sruby w tylnim krzyzaku sa wszystkie w jedna strone, nakretka jest poprzedzona podkladka, od strony glowki sruby podkladki nie ma. W przednim przegubie sruby byly tak samo, ale na proby obrocilem 3 w przeciwnym kier - nic to nie dalo.

Sklaniam sie ku tej podporzei temu ze wal moze nie isc centrycznie.. tylko dlaczego zatem drgania nie sa zawsze? :roll:


Na górę
Post: czw kwie 21, 2011 8:05 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 11, 2004 10:27 pm
Posty: 1053
Lokalizacja: SOPOT (GAS) i (GSP)
Nie wiem czy czytałeś na Forum podobne tematy. Moje walki z wałem są opisane miedzy innymi
T U T A J

_________________
Andrzej
W126 300SE '90 - chyba nikt nie ma większego wypasu VIN
W126 300SEL '86 - oryginalny lakier i bez rdzy
W126 300SE '86 - LPG od 1995r
W124 200D '86 - został dawcą dla wielu
W115 240D 3.0 - był ze mną 20 lat... sprzedany :(


Na górę
Post: pt kwie 22, 2011 1:35 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Heheh wiem wiem, wypowiadalem sie tam nawet :P hehe ale w sumie na czym stanelo? ze jezdzisz dalej z drganiami czy juz sie z nimi uporales? ile juz km zrobiles z drganiami? cos Ci sie rozwalilo w aucie od nich?


Na górę
Post: pt kwie 22, 2011 9:51 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
Aha AndyS kolega w 126 poradzil sobie w "dziwny" sposob z takimi wibracjami. Jezeli u mnie po wymianie podpory wciaz bedzie problem wystepowal to sprobuje tak jak on zrobic :

Wywazyl wal i mial to samo ale mniej, tez mial ochote tak jak Ty spalic auto. Pojechal do jakiiegos zakrecnego mechanika, ktory powiedzial ze zlozony wal na cechy w MB jest o kant tylka, bo krzyzaki przegubów sie nie pokrywaja, a wg starej szkoly - musza sie pokrywac, wiec obrocili polowki tak by krzyzaki byly symetryczne i problem zniknał... :O co dziwne, moj wal jak kupilem auto tez nie byl na cechy zlozony, tylko o kilka zebów przesuniety - niestety nie mialem wtedy pojecia o krzyzakach, wiec nie jestem w stanie powiedziec ze byly symetryczne, natomiast jestem w stanie stwierdzic ze ani drgnal przy ponad 170, a pozniej po rozlozeniu i zlozeniu na cechy drgal.

Co do wypowiedzi ukaniu i tego dokrecania nakretki 30-40Nm. Od 2 gosci ktorzy wywazaja wały (2 roznych firm) uslyszalem ze wlasnei dlatego po latach te waly nadaja sie do kosza. W mercedesie ma byc ta nakretka zakrecona na tyle by wał nie pracowal. W kazdym innym aucie wał ma pracowac, a w MB jest to tak zrobione ze nie ma prawa, bo most jest na sztywno w ramie i sie nie przesuwa. Niedokrecenie poprawne nakretki wyrabia frez i pojawia sie na nim luz, ktorego nie da sie potem skasowac.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl