MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 7:01 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 21, 2011 4:51 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 11, 2008 10:17 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam wszystkich serdecznie...mam problem ze swoim pięknym klasykiem,a ponieważ należę do grany posiadaczy wspaniałych samochodów,toteż muszę się z wami tym problemem podzielić:(. wracając do tematu: za każdym razem kiedy wymienię olej w moim 230CE, nasila się odgłos i to tylko na zimnym oraz na lekko ciepłym silniku klepania panewek(stuki o średnim tonie w dolnej części silnika), jest to słyszalne zwłaszcza na wolnych obrotach,a pod każdym obciążeniem cichnie całkowicie. Ciśnienie oleju na gorącym silniku 2-2,2 bar po załączeniu Drive ok 1,2-1,5. Więc jednak nie wszystko wskazuje na panewki...może ktoś ma jakiś pomysł lub przerabiał coś takiego niekoniecznie w tym modelu:);(..z góry dzięki za odzew..


Na górę
Post: czw kwie 21, 2011 4:58 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ja to przerabiałem, szlif i wymiana panewek 500zł.
Oddałem sam słupek mechanikowi.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw kwie 21, 2011 6:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 11, 2008 10:17 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Problem był identyczny,czy też klepało?? a wymieniałeś wszystkie panewki,czy spróbowałeś zacząć od korbowych?


Na górę
Post: czw kwie 21, 2011 9:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kiedyś kupiłem silnik z wyjechanymi panewkami, ale tam klepało bardziej przy wyższych obrotach i nasilało się przy dodawaniu gazu.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt kwie 22, 2011 8:35 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Przerabiane jak wyzej. Klepal na zimnym, na cieplym nie. Wkrotce przestal dobijac cisnienie oleju do 3 (ale jeszcze nie klepal pod obciazeniem). Szlif + nowe panewki. Przypadlosc szczegolnie czesta dla 230e/ce z automatem, zwlaszcza jak cieglo od automatu jest przestawione, ze 4 wbija w miare szybko ( u mnie 45km/h na lekkim gazie)- silnik przaciazany momentem. U mnie w ten sposob padly 2 po okolo 200tys.km

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: pt kwie 22, 2011 8:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Stomek pisze:
U mnie w ten sposob padly 2 po okolo 200tys.km



U mnie szybko po 10 tysiącach.
Wynika z tego, że po mieście lepiej jeździć na S.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob kwie 23, 2011 11:58 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
THC pisze:
Stomek pisze:
U mnie w ten sposob padly 2 po okolo 200tys.km



U mnie szybko po 10 tysiącach.
Wynika z tego, że po mieście lepiej jeździć na S.


Nie trzeba, wystarczy odkrecic srubke m6 i przestawic dwa ciegla wzgledem siebie, wtedy skrzynia pozniej zmienia. Tak mialem mam w 230e '81.

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 6:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 11, 2008 10:17 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dziękuję wszystkim bardzo...po tej dłuższej diagnozie dochodzę do tego samego stwierdzenia, a silnik okazuje się, na obrotach generuje hałas zużytych panewek i to mocno,tylko że ja myślałem że taki dźwięk poprostu ma!! silnik zawsze trzymał ciśnienie, dlatego nie dochodziło to do mnie.
sprawę potwierdza fakt że jeździłem kiedyś takim silnikiem i tam chodził cichutko jak odkurzacz;)
a u mnie można powiedzieć że silnik ma taki dźwięk,jak by miał z połowę więcej koni:) takie sie odnosi wrażenie...
a przy okazji wały korbowe od silnika z automatem i manualem się nie różnią, prawda???


Na górę
Post: śr kwie 27, 2011 7:13 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
blazej pisze:
a przy okazji wały korbowe od silnika z automatem i manualem się nie różnią, prawda???


Nie roznia sie

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: wt maja 17, 2011 6:31 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt lis 11, 2008 10:17 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Powrót do sprawy panewek!!!.. ponieważ nikomu z mechaników nie dawało to spokoju, rozebrałem silnik i co? Panewki razem z wałem w stanie idealnym!!! wszystko przemierzone i sprawdzone..dałem się wprowadzić w niezłe maliny!! ten silnik w środku wygląda jak nowy zastanawiam się jak w ogóle mogło się to komuś przydarzyć??


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl