MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:45 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kratka
Post: czw mar 11, 2004 9:05 am 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Nie mam firmy i nie podobaja mi sie kratki przed tylna szyba np. pojazdu 500CL...
Ale przyszlo mi do glowy takie pytanie. Jezeli kratka jest po to, zeby na stale oddzielic przestrzen bagazowa od pasazerskiej, to czy w 123 sedan jest takowa potrzebana, zeby auto uznac za towarowe?

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł: Re: Kratka
Post: czw mar 11, 2004 10:47 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Ocet pisze:
Nie mam firmy i nie podobaja mi sie kratki przed tylna szyba np. pojazdu 500CL...
Ale przyszlo mi do glowy takie pytanie. Jezeli kratka jest po to, zeby na stale oddzielic przestrzen bagazowa od pasazerskiej, to czy w 123 sedan jest takowa potrzebana, zeby auto uznac za towarowe?


Hehe... Te kratki u nas w kraju to jest jeden wielki kant [oczko] Co do W123 - teoretycznie nie powinno być problemu z rejestracją jako ciężarowy - w końcu bak i kawał blachy załatwiają sprawę lepiej niż kratka i do tego nie psują image'u auta [zlosnik] Niestety nasze prawo wyklucza przerejestrowanie auta (nawet przy zmianie właściciela) z osobowego na ciężarowy [szalone] W sumie byłby to kolejny kant [oczko]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2004 3:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Nsze prawo dopuszcza rejestrację jako ciężarowe tylko aut z nadwoziami typu: kombi, van, hatchback, terenowy - nadwozia sedan i coupe obecnie nie dostaną homolagacji na ciężarowe, chyba że 2 miejsca + ładunek (warunek konieczny to ładowność min 500kg). Widziałem u Zasady tak przygotowanego do sprzedaży C - Sportcoupe (2 miejsca, kratka i bagażnik - ohyda). Mój Scenic mając nadwozie van jest zarejestrowany jako ciężarowy, ale już na 4 osoby (piąty fotel dostałem luzem) - w autach które mają z tyłu kanapę blokuje się na stałe podłokietnik. Kratka obowiązkowa - musi być stała przegroda oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Aha - większość dużych sedanów nie spełnia nawet normy łądowności - nawet niejednokrotnie nie zbliżają się do wymaganych 500kg.

Pozdrawiam z kratką

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2004 4:20 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Bukol pisze:
Kratka obowiązkowa - musi być stała przegroda oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej.


No wlasnie stad sie wziely moje przemyslenia - 123 sedan nawet nie ma mozliwosci przeciagniecia nart z bagaznika do kierowcy... [zlosnik]

_________________
W108 - 250 S 1967

S123 - 300TD 1982 Rudolf

S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2004 5:29 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ocet pisze:
Bukol pisze:
Kratka obowiązkowa - musi być stała przegroda oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej.


No wlasnie stad sie wziely moje przemyslenia - 123 sedan nawet nie ma mozliwosci przeciagniecia nart z bagaznika do kierowcy... [zlosnik]


Jeżeli samochód ma stałą przegrodę "z fabryki" (np. Mitsubishi L200, NIssan Pick-up itp) to kratki być nie musi. Mój znajomy ma w firmie Ducato w wersji ciężarowo-osobowej - 3 miejsca z przodu i 3 z tyłu + przestrzeń ładunkowa. Pomiędzy tylnym rzędem siedzeń a bagażnikiem musi być kratka, która oczywiście uniemożliwia przewożenie dłuższych przedmiotów, więc jeździ ona z boku, a jak jakiś sierżanicina się przyczepi to na miejscu montują - tak właśnie działają durne przepisy i co gorsza nic się nie zanosi na zmiany

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2004 5:45 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 09, 2003 11:06 am
Posty: 1156
Lokalizacja: Płochocin
Bukol pisze:

. Pomiędzy tylnym rzędem siedzeń a bagażnikiem musi być kratka, która oczywiście uniemożliwia przewożenie dłuższych przedmiotów, więc jeździ ona z boku, a jak jakiś sierżanicina się przyczepi to na miejscu montują - tak właśnie działają durne przepisy i co gorsza nic się nie zanosi na zmiany


Kolega w identycznej sytuacji zapłacił kilkuset złotowy mandat, więc uwaga z odkręcaniem kratek.

_________________
[color=blue]K.O.-wiec z pokoju 704 [zlosnik] [/color]


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2004 10:06 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Stawros pisze:
Kolega w identycznej sytuacji zapłacił kilkuset złotowy mandat, więc uwaga z odkręcaniem kratek.


Jak wiecie miałem kiedyś DU Nubirę [zlosnik] [cool] Była to właśnie ciężaróweczka... Ta cholerna kratka przeszkadzała cholernie w biznesie... Często przewoziliśmy nią długie przedmioty, o obecność kratki skutecznie to umożliwiała... Klatka często była demontowywana... Jak się zaczęły dziać te wszytskie akcje z kontrlolami itp. To wrzuciliśmy kratkę z powrotem, ale wykombinowaliśmy patencik... Po prostu odpiłowaliśmy dolną część tego ustrojstwa, tak więć kratka na górze była, ale tej blachy juz nie... Nikt nigdy nie zwrócił na to uwagi [zlosnik] [oczko]

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw mar 11, 2004 10:30 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Bukol pisze:
(...)Aha - większość dużych sedanów nie spełnia nawet normy łądowności - nawet niejednokrotnie nie zbliżają się do wymaganych 500kg.(...)

:-)
U mojego ojca w firmie maja parę Cinqueciento jako ciężarowki z kratkami, to jest dobre ;-)

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl