MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:29 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn cze 13, 2011 8:18 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 10, 2004 3:52 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Wrocław
Witam Wszystkich
Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem 123-ki 230 CE z 1984 roku z silnikiem M102.
W związku z tym mam pytanie jaki olej powinienem zalać do silnika (chodzi mi raczej o rodzaj niż o markę)?
Niestety poprzedni właściciel nie wiedział jaki jest zalany olej do środka (miał auto rok czasu, w ogóle nie jeździł nim i nie zmieniał oleju).


Co do parametrów silnika, to poziom oleju jest dobry (przez ostatnie 4 lata od wymiany przejechał ponoć ok. 3000 km bez dolewania). Ale nic nie cieknie z pod spodu (sprawdziłem). Tuż po zapalenia ciśnienie oleju jest = 3 po kilkunastokilometrowej przejażdżkę po mieście, na N ciśnienie jest minimalnie mniejsze niż 2. Dodam jeszcze że auto ma 130 000 km [zlosnikz] na liczniki. Ponoć oryginalny, nie mam dokumentów na to, ale sądząc po stanie wnętrza i podwozia jestem w stanie uwierzyć że to prawda.

jaki olej polecacie do takiego auta (syntetyk, pół syntetyk czy mineralny) ?
Dodam jeszcze że auto zamierzam użytkować w weekendy (i inne przejażdżki). Pozostały okres autko stoi w garażu (na co dzień jeżdżę innym).

_________________
--------------------------------------------------------------
BMW 325i e91 Touring
Mercedes-Benz W123 230 CE Automatic


Na górę
Post: pn cze 13, 2011 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lut 27, 2010 8:20 pm
Posty: 59
Lokalizacja: Warszawa
ja jeżdżę na półsyntetyku 10w40, przy przebiegu 180 000km

pozdrawiam

_________________
280CE


Na górę
Post: wt cze 14, 2011 10:00 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
jaco pisze:
Witam Wszystkich
Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem 123-ki 230 CE z 1984 roku z silnikiem M102.
W związku z tym mam pytanie jaki olej powinienem zalać do silnika (chodzi mi raczej o rodzaj niż o markę)?
Niestety poprzedni właściciel nie wiedział jaki jest zalany olej do środka (miał auto rok czasu, w ogóle nie jeździł nim i nie zmieniał oleju).


Co do parametrów silnika, to poziom oleju jest dobry (przez ostatnie 4 lata od wymiany przejechał ponoć ok. 3000 km bez dolewania). Ale nic nie cieknie z pod spodu (sprawdziłem). Tuż po zapalenia ciśnienie oleju jest = 3 po kilkunastokilometrowej przejażdżkę po mieście, na N ciśnienie jest minimalnie mniejsze niż 2. Dodam jeszcze że auto ma 130 000 km [zlosnikz] na liczniki. Ponoć oryginalny, nie mam dokumentów na to, ale sądząc po stanie wnętrza i podwozia jestem w stanie uwierzyć że to prawda.
Z Twojego opisu wydaje się, że kupiłeś samochód od Sinka, tak? pochwalisz się?
ja do M102 prz przelocie 400000km lałem mineralny.
btw. podkupiłeś mi furę :)

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Post: wt cze 14, 2011 4:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Dobrej firmy, z pewnego źródła - 15w40.
Lepszy nie potrzebny, chyba że zamierzasz jeździć na sportowo.
Ogólnie silnik nie lubi zmian oleju ale z dwojaga złego to lepiej przejść z syntetyka na minerał niż odwrotnie.
Najlepiej - zlać olej, wymienić filtr i zalć nowym 15w40 i tak pojeździc do 5 tys.km. lub mniej.
Później zalej już docelowym 15w40 i do 10tys.km. masz spokój.
Jak przedziesz na syntetyk z minerału to może puścić uszczelnienie - za bardzo się wypłucze i będzie silnik ciekł.
Jeżdżę na Mobilu 15w40. Zrobilem już nim ponad 80 tys.km. Zmieniam co 8-9tys.km.
Raz się zapomniałem i przejechałem ponad 12 tys. i też nic się nie stało

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: wt cze 14, 2011 9:42 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 10, 2004 3:52 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Wrocław
SKOWRON pisze:

Z Twojego opisu wydaje się, że kupiłeś samochód od Sinka, tak? pochwalisz się?
ja do M102 prz przelocie 400000km lałem mineralny.
btw. podkupiłeś mi furę :)


Dokładnie tak [zlosnikz]
Przykro mi bardzo że Cię podkupiłem, ale jak zobaczyłem tą 230-stkę to nie mogłem sie oprzeć żeby jej nie kupić [zlosnikz]
Pochwalę się już wkrótce jak tylko przerejestruję i pojadę w weekend na przejażdżkę [zlosnikz] i sesje fotograficzną ;)


Co do oleju to właśnie się waham między mineralnym(15w40), a półsyntetykiem (10w40 - w końcu auto nie ma jeszcze zbyt dużego przebiegu) , bo słyszałem że przejście na syntetyk z minerała = rozszczelnienie silnika.
A może na forum jest jeszcze aktywny poprzedni właściciel który sprzedał to auto Sinkowi i pamiętał co zalał do tego autka ? :)

_________________
--------------------------------------------------------------
BMW 325i e91 Touring
Mercedes-Benz W123 230 CE Automatic


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 10:46 am 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 27, 2005 12:43 pm
Posty: 1646
Lokalizacja: wawa / okolice
jaco pisze:
A może na forum jest jeszcze aktywny poprzedni właściciel który sprzedał to auto Sinkowi i pamiętał co zalał do tego autka ? :)
przecież to jakiś Sinka ziomal, nie może Ci dać namiarów na niego?

_________________
[b]116 280S / 673 + 303[/b]
Turchese Farfalla - 126 '77
miejski cruiser na pedały - UNION '80


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 11:16 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
PanKot pisze:
Dobrej firmy, z pewnego źródła - 15w40.
Lepszy nie potrzebny, chyba że zamierzasz jeździć na sportowo.[/qoute]

Szukam emotikona, który łapie się za głowę, ale coś nie widzę.

PanKot pisze:
Jak przejdziesz na syntetyk z minerału to może puścić uszczelnienie - za bardzo się wypłucze i będzie silnik ciekł.


Tak twierdzą jedni. Ale, żeby mieć szerszy pogląd na sprawę i nie ograniczać się tylko do takich stwierdzeń, zapraszam nowego kolegę do lektury podklejonego tematu w HP pt. "Olej silnikowy - prawdy i mity". Wtedy sam będziesz mógł podjąć decyzję, nie tylko na podstawie jednej wypowiedzi.

PanKot pisze:
Jeżdżę na Mobilu 15w40. Zrobilem już nim ponad 80 tys.km. Zmieniam co 8-9tys.km.
Raz się zapomniałem i przejechałem ponad 12 tys. i też nic się nie stało.


Ale miałeś szczeście! [jezyk]

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 12:25 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji (tj nie pali oleji itd) to smiało mozesz wlać 10W40 .


Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 1:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 16, 2002 11:42 am
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
SKOWRON pisze:
jaco pisze:
A może na forum jest jeszcze aktywny poprzedni właściciel który sprzedał to auto Sinkowi i pamiętał co zalał do tego autka ? :)
przecież to jakiś Sinka ziomal, nie może Ci dać namiarów na niego?


Widzę, że auto trafiło w dobre ręce, skoro nowy właściciel ma takie dylematy. [zlosnikz]

Rozmawiałem właśnie ze znajomym od którego odkupiłem auto, silnik zalany jest półsyntetykiem, dokładnych parametrów jednak nie pamiętał.

Korzystając z okazji zapytam. Co sądzicie zalaniu syntetykiem 35-letniego silnika M110 z przebiegiem 120 k km?

_________________
ex W115 AUTOMATIC
ex W123 200D
ex W123 oryginał TAXI
ex W124 230E
ex W123 280E
ex W123 230E
ex W123 200
ex W123 200D
ex W123 230CE
ex W124 200D
ex w124 250D
ex W107 SLC 280
ex W126 300SE
W123 200


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 5:23 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 10, 2004 3:52 pm
Posty: 36
Lokalizacja: Wrocław
Sinek pisze:

Widzę, że auto trafiło w dobre ręce, skoro nowy właściciel ma takie dylematy. [zlosnikz]

Rozmawiałem właśnie ze znajomym od którego odkupiłem auto, silnik zalany jest półsyntetykiem, dokładnych parametrów jednak nie pamiętał.

Korzystając z okazji zapytam. Co sądzicie zalaniu syntetykiem 35-letniego silnika M110 z przebiegiem 120 k km?



Sinek dzięki za info. Skłaniam się właśnie ku półsyntetykowi.
Masz nieaktualną stopkę i zdjęcie w swoim profilu. Do 230 CE musisz dopisać przedrostek ex :lol:

_________________
--------------------------------------------------------------
BMW 325i e91 Touring
Mercedes-Benz W123 230 CE Automatic


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 10:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Autko macałem i wygląda zacnie ;) Moim zdaniem przebieg 100% oryginał.
Gratuluję! :)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: śr cze 15, 2011 10:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 16, 2002 11:42 am
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
jaco pisze:
Sinek pisze:
Sinek dzięki za info. Skłaniam się właśnie ku półsyntetykowi.
Masz nieaktualną stopkę i zdjęcie w swoim profilu. Do 230 CE musisz dopisać przedrostek ex :lol:


Podpis zaktualizowany, awatar musi poczekać … pozdrawiam :)

_________________
ex W115 AUTOMATIC
ex W123 200D
ex W123 oryginał TAXI
ex W124 230E
ex W123 280E
ex W123 230E
ex W123 200
ex W123 200D
ex W123 230CE
ex W124 200D
ex w124 250D
ex W107 SLC 280
ex W126 300SE
W123 200


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 11:02 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ja leję 15W40 na lato jest to olej volvoline, idealnie się na daje do tych starych silniczków.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 4:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 16, 2009 8:03 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa [WY]
Ja natomiast mam przejechane 260 tys. km.
Z książki wynika, że od nowości jeździł na Mobil Rally SHC, a następnie Castrol TXT. Obecnie, od kilu lat Vavoline 10W-40 - póki co nie planuję przejścia na 15.

_________________
C123 230CE
C123 300CD
C114 250CE
C124 300CE


Na górę
Post: ndz cze 19, 2011 5:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
eli pisze:
Ja natomiast mam przejechane 260 tys. km. <BR sab="1289">Z książki wynika, że od nowości jeździł na Mobil Rally SHC, a następnie Castrol TXT. Obecnie, od kilu lat Vavoline 10W-40 - póki co nie planuję przejścia na 15.


No ja mam przejechane 240 tyś. Czyli sugerujesz żeby lać przez cały okres 10W40 bo na na zimę daje 10W40. A ile ci spala tego oleju od wymiany do wymiany?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl