MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 7:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn maja 23, 2011 5:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Cieknie z kołka nr 10, prowadnicy nr 8.
Stan kołka (przetarty) wskazuje, że prowadnica jest zepsuta.
Rozbierać całość, czy tylko wymienić zepsutą prowadnicę.

PS.
Może ktoś zna warsztat na Dolnym Śląsku - który to zrobi dobrze i skasuje poniżej 2 kpln za robociznę za całość.


Załączniki:
Komentarz: Rozrząd M 119.97/98
m119rozrzad-1.jpg
m119rozrzad-1.jpg [ 46.7 KiB | Przejrzano 5190 razy ]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe
Na górę
Post: pn maja 23, 2011 6:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Warsztat, który chce to zrobić (naprawić rozrząd) - chce wyciągnąć silnik i wtedy robić. Mechanik mówił, że aby ściągnąć trzeba nawet miskę olejową odkręcić. Koszt robocizny to 2,5kpln.

Patrząc na serwisówke: http://w124-zone.com/downloads/MB%20CD/W124/w124CD1/Program/Engine/119/01-2100.pdf.

Dla silnika 119.960 to naprawdę trzeba rozebrać pół silnika.
Jednak ja mam 119.971 a tu wygląda to prościej.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pn maja 23, 2011 7:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Teraz trochę cen:
Serwis MB:
ślizgi są po
27pln (8,14,26,29)
37 pln + 27 (6,16)
Drogi jest ten przy napinaczu: 230pln.
Sworznie (z jednego mi cieknie): 6 *20 pln
2 * 10 pln
Łańcuch 300pln (IWIS)
napinacz ~250pln

Razem: ~1100pln
z tego:
wszystkie ślizgi z kołkami: ~600.

Ceny są do ogarnięcia, jeszcze żeby znaleźć warsztat, który to zrobi w cenie max 1000. W sumie to mam taki, ale koło Bydgoszczy.
Wymiana jednego (tego zepsutego) byłaby dużo tańsza (jako naprawa tymczasowa).

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt maja 24, 2011 12:44 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Za te pieniądze kupisz drugi silnik :)

Paskudna robota.
Nie wyobrażam sobie robienie tego na aucie :)

.96x czy .97x, to rozbierania jest tyle samo, razem z dużą miską, która ma tyle śrub w tak niewygodnych miejscach, że pół dnia ją odkręcałem przy wyjętym silniku :)

Jakbym robił na lata, to bym wymieniał wszystko.
Jeśli nie, to niepchałbym się, bo koszty jescze wzrosną jak zaczną rozbierać, bo tyle jest tam jeszcze rzeczy, które warto wymienić przy okazji.
Bym dał nowy ślizg + kołek i wymienił resztę górnych slizgów, do których jest dostęp od głowicy.
Te dolne się tak nie wycierają.

Ciesz się autem, bo jak mechaniory za tysiaka to naprawią razem z wyjęciem i wsadzeniem motoru, to marnie to widzę.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: wt maja 24, 2011 12:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Masz rację, na rysunku dla 971 nie widać było aby miska była ściągana, ale jest Oil sump (01-3100)
http://w124-zone.com/downloads/MB%20CD/W124/w124CD1/Program/Engine/119/01-3100.pdf
w 140 nawet serwisówka mówi o podniesieniu silnika.

Zegarek mam przyjąć, że 2,5 kpl to uczciwa cena? Mnie trochę poraziła.

Docelowo lubię ten samochód i nie chcę go sprzedawać. Ale ~4kpln za rozrząd - to masz rację - można znaleźć silnik.

Po woli skłaniam się do wymiany łańcucha i górnych ślizgów, a remont główny to za rok dwa jak nazbieram kasę.

Ile wg Ciebie taka operacja?

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: wt maja 24, 2011 8:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Zadzwoń do ASO z ciekawości, stawiam, że będzie spokojnie 5k za taką robotę.
To musi dużo kosztować w warsztacie, bo jest upierdliwe. Mechanicy wolą zrobić 3 inne auta w tym czasie :D

Mogę Ci to zrobić, ale byś musiał zostawić auto w Warszawie na kilka dni i nie jestem mechanikiem [zlosnik]

Co do wymiany łańcucha i górnych ślizgów, to w miarę prosta robota. Mam nawet taki łańcuch w szufladzie.
Oceniam z grubsza na 300 + części.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: czw maja 26, 2011 8:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
zegarek pisze:
Co do wymiany łańcucha i górnych ślizgów, to w miarę prosta robota

Jestem po konsultacjach z mechanikiem.
Mówi, że wcale nie jest tak prosto. Wymiana ślizgów górnych wewnętrznych (14 i 8 ) wymaga zdjęcia wałków, a trudne jest zdjęcie kół - zmiennych faz rozrządu - skalkulował robociznę na ~600pln.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: pn maja 30, 2011 11:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sie 07, 2003 10:39 am
Posty: 1026
Koła wałków trzeba odkręcić, ale tylko z wydechowych, ssące ze zmiennymi fazami się nie zdejmuje. Śruby są jednorazowe od kół zębatych. Do zdjęcia dekle rozrządu lewy + ew. prawy jak chcesz wymieniać wszystko. Jak chcesz wymienić ślizgi dolne od napinacza to musisz zdjąć dolny dekiel rozrządu, a tutaj najtrudniejsze jest odkręcenie i zdjęcie koła pasowego osprzętu z tłumikiem drgań ( ponad 420Nm + rdza) . Silnika nie trzeba wyjmować, w V8 jest wystarczająco dużo miejsca, ale chłodnice + skraplacz z wentylatorami do wyjęcia i środkowy kawałek pasa przedniego.
Do wymiany od razu są uszczelki i oringi, które będą kosztowały ponad 250zł od dekli rozrządu.
Napinacz do rozłożenia i złożenia od nowa, nowa podkładka.
Jak zostawiasz dolne slizgi, to tylko zdejmujesz górne dekle, dopinasz nowy łańcuch do starego i przeciągasz tak żeby się nie zazębił z wałem. Blokady na wałki góra. Łańcuch zakłada się zawsze odwrotnie do obiegu sinika, czyli najpierw zablokujesz sobie na korbowym, i patrząc od przodu silnika, najpierw prawa głowica. Zakładasz łańcuch na koło wydechowe wstępnie ustawiasz, i układasz na ssącym tak żeby było wszystko ułożone ok, dopiero potem zakładasz na wałek i lekko dokręcasz. Dzięki temu że dopiero potem przykręcasz koło od wydechu, łańcuch ładnie wykłada się na prowadnicach i nie ma problemu żeby to poskładać, potem idziesz do lewej głowicy (patrząc od przodu), jak poskładasz wszystko na końcu przykręcasz zębatkę od wydechu, i tak masz jeszcze luz bo napinacz i tak jest wykręcony. Wkręcasz napinacz, i sprawdzasz czy wszystko jest na swoich miejscach. Koła zmiennych faz na ssącym, musi być w max opóźnieniu. Blokuje się wałki, a nie zębatki, więc można je dowolnie zdejmować i zakładać a wałki i tak są zablokowane.
Jak byś jednak stwierdził że nie ogarniesz tematu, i zdecydujesz się na sprzedaż auta w sensownych $$$ to daj mi znać jako pierwszemu ;)


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 1:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
Witam,

Swoje C140 4,2 M119.971 kupiłem rok temu z przebiegiem 220 kkm.
Teraz ma 260 kkm.

Wraz z kolegą Pawłem (zegarek) zabraliśmy się za wymianę łańcucha i oblukania rozrządu.

TRAGEDIA: połamane ślizgi górno - boczne, połamany ślizg górny na lewej stronie. Opóźniony zapłon lewej strony o 2-3 ząbki.
Dolne ślizgi i napinacza na szczęście w całości. Napinacz rozpadnięty - znaczy napinał ale bez ograniczenia.
Jeszcze chwila a byłby koniec...
Wyciągniecie łańcucha w M119 4-5 stopni to dużo za dużo.
Ciężko było nastawić rozrząd na znaki (dziurki).
Po zmianie łańcucha i ślizgów - ustawia się idealnie.

Kupując auto z M119 przebiegiem >= 200kkm konieczna wg mnie jest wymiana łańcucha i ogląd górnych ślizgów przynajmniej.

Koszt łańcucha to tylko 300pln. Ślizgi w serwisie tańsze niż zamienniki.

Jakbym to zrobił po kupnie byłbym do przodu z trochę kpln.

Robota zajęła nam przeszło dwa dni, lecz popełniliśmy parę błędów. Dla osoby wiedzącej co i jak to około 5-8 godzin pracy.

Jak zachowanie silnika po wymianie - rewelacja z 50-80 kucy wiecej, spalanie o 20-25% mniejsze (na razie takie z obserwacji ekonomizera i po jednym tankowaniu LPG: wyszło 15,95, gdzie zawsze było w okolicy 20).

Jeszcze raz podziękowania dla Pawła.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: czw cze 23, 2011 10:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt gru 22, 2006 12:57 am
Posty: 75
Lokalizacja: Warszawa / Kraków
Witam,

wyjmowany był silnik przy tej operacji?

Jakiś czas temu znalazłem okruszki ślizgu w małej misce, lecz m119 zachowuje się całkiem normalnie już ponad 2-3 lata. Rozrząd nie dzwoni oraz silnik nie cieknie. Powoli myślę jednak, żeby zmienić rozrząd.

_________________
W124 500E '92 929 Nautical Blue


Na górę
Post: czw cze 23, 2011 10:20 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 23, 2007 5:41 pm
Posty: 1636
Lokalizacja: wwa yelonki
Dzięki Mirku, fajnie się grzebało, choć później ledwo chodziłem następne dwa dni [zlosnik]
Zadowolenie jak wszystko ustawiło się idealnie na znaki w porównaniu do stanu początkowego zrekompensowało ból :)

gienkas - rozbieraliśmy tylko górę silnika, bez wyciągania.

_________________
126.045
fb.com/waxclusive


Na górę
Post: śr lip 06, 2011 7:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
zegarek pisze:
gienkas - rozbieraliśmy tylko górę silnika, bez wyciągania.

Czyli:
1. Dekle nad głowicą
2. Pompa EGR (dostęp do napinacza)
3. Zbiornik płynu do wspomagania (dostęp do dekielka rozrządu)
4. Aparaty zapłonowe, przyspieszacz zapłonu i przednie dekielki rozrządu

Po usunięciu w/w elementów (może maja lepsze nazwy), masz znakomity dostęp do:
1. Łańcucha i jego ustawienia, z opcją wymiany. (tu wystarczy punkt 1)
2. Górnych ślizgów miedzy wałkami i wewnętrznych - z opcją wymiany.
3. Określenia zużycia ślizgów dolnych i napinacza.

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Ostatnio zmieniony śr lip 06, 2011 8:03 pm przez mza, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: śr lip 06, 2011 7:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 22, 2005 7:38 am
Posty: 365
Lokalizacja: Jelenia Góra, Wrocław
zegarek pisze:
fajnie się grzebało, choć później ledwo chodziłem następne dwa dni


Ja w ramach rekonwalescencji 2 tygodnie spędziłem w Egipcie. [palacz]

_________________
Pozdrówka,
MB W124 220 TE, MB C140 S420 Coupe


Na górę
Post: sob sie 13, 2011 6:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob wrz 08, 2007 10:15 pm
Posty: 48
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Odgrzeję kotleta :)

Chciałbym się dowiedzieć jak sprawdza się w M119 wyciągnięcie łańcucha rozrządu?
W M103 to na wałku rozrządu była taka kropka która musiała się zrównać ze znakiem na "koniku", ale w m119 nic takiego nie znalazłem. Obróciłem wałem kilka razy ale kropki na wałku rozrządu brak :)

_________________
300CE 90r


Na górę
Post: sob sie 13, 2011 6:34 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob mar 10, 2007 9:55 am
Posty: 2400
Numer GG: 8478669
Lokalizacja: Puławy
Ja zdjalem prawą pokrywe zaworow - byla lekko wytarta od lancucha - czyli wymiana [zlosnik]

_________________
W202 C250 '94
Suzuki Grand Vitara - zabawka 4x4
BMW R 1100 GS '99
-----------------------------
W140 500SEL '93 USA - ex
C124 230CE, S210 E290TD, C208 CLK200, S124 E220-ex


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl