Cytuj:
Kratka była zawsze jeśli auto miało klimatyzację (druga chłodnica umieszczona niżej)
Jaka druga chlodnica umieszczona nizej?
Nie wiem jak w dieslach to wyglada, ale wiem jak w benzyniakach. Wspomniana dodatkowa chlodnica oleju jest dla oleju automatycznej skrzyni biegow i zagladajac pod maske widac "dodatkowe" metalowe węże dochodzące do lewej strony chłodnicy.
A z kratką w zderzaku to jest tak, że były chłodnice w wersjach krótkiej i długiej. Od spodu chlodnica montowana jest na dwoch cyckach wchodzacych w gumą osłonięte otwory. I te otwory są albo bezposrednio na belce (nisko) dla chlodnicy dlugiej, albo sa dolozone (przyspawane lub przykrecane) dwa trojkatne wsporniki, ktore przenosza otwory na jakies 10-15cm wyzej i dlatego pasuje chlodnica krotka.
Kratki w zderzaku sa dla chlodnicy dlugiej, ktora siega blisko dna samochodu i w taka chlodnice powinny byc wyposazone samochody z klimą. I tu sie logika kończy, bo na cztery moje w124 z klimatyzacja tylko jeden egzemplarz mial dlugą (wysoką) chłodnicę, a trzy miały krótkie, z czego tylko jeden miał dokładaną klimę DIAVIA (ścierwo).
A inna ciekawostka jest taka, ze mam zderzak z dodatkowymi kratkami, które od środka są zasłonięte firmowym czarnym plastikiem na specjalne zaczepy.
tyle moich doswiadczen w temacie