MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 02, 2025 2:51 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 12, 2011 8:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 11, 2010 2:00 pm
Posty: 18
Numer GG: 6070195
Lokalizacja: Wrocław
Witam wszystkich, chcialbym skonsultowac problem z hamulcami wystepujacy w moim W123. Co sie dzieje? Od czasu do czasu hamulce na tylnej osi nie odskakuja do swojej wyjsciowej pozycji, i od razu jest to wyczuwalne przy ruszaniu, ma sie wrazenie ze ciagnie sie przyczepke, lub ma zarzucona kotwice, auto nie cofnie sie do tylu. Najczesciej dolegliwosc ta pojawia sie w cieplejsze dni, po ok.5 , 10 minutach jazdy, po chwili potrafii ustapic, generalnie z obserwacji wynika ze cieple dni sie do tego przyczyniaja. Np dzisiaj po 5- 10 min jazdy w korku, czyli bez specjalnego obciazania ukladu,hamulce nie zdazyly sie zagrzac porzadnie, czuje ze ciagne przyczepe... historia horoby : po uruchomieniu auta w marcu opor wyczuwalny byl caly czas, raz doszlo raz do silnego zakleszczenia sie tloczkow prawy tyl ze ciezko bylo ruszyc ( az sie postrzepily paski ), po regeracji zaciskow auto staczalo sie z gorki, mimo to nadal pojawial sie efekt kotwicy, nastepnym krokiem byla wymiana przewodow elastycznych i metalowych do trojnika na tylnej osi, problem dalej nie zostal rozwiazny. Prosze o rzeczowe sugestie gdzie dalej powinienem szukac, jakie dzialania podjac, z gory dziekuje za pomoc.


Na górę
Post: pn wrz 12, 2011 9:27 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
Może regulacja postojowego jak się nagrzeje to "przyhamowuje" ?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: pn wrz 12, 2011 10:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 11, 2010 2:00 pm
Posty: 18
Numer GG: 6070195
Lokalizacja: Wrocław
Po zimowym postoju byl regulowany z powodu ciagle swiecacej sie kontrolki, czy do konca dobrze, nie wiem. Generalnie raz w sytuacji gdy czulem ze jade na hamulcu, zaparkowalem auto tak ze stalo w miejscu,mimo lekkich nierownosci,zgasilem i jeszcze sie krecilem kolo niego, i po paru minutach sila grawitacji w koncu na nie zadzialala i sie stoczylo, tak jakby dopiero tloczki odskoczyly.


Na górę
Post: wt wrz 13, 2011 12:05 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Objawy są jak przy zakleszczaniu się tłoczków. Jeżeli zaciski były regenerowane, to może jest źle założona zewnętrzna gumowa uszczelka (przy skręconej uszcelce wewnątrz tłoczka uciekałby płyn.)
Może być jeszcze pęknięta sprężyna powrotna wewnątrz pompy (o ile taka jest, bo nie pamiętam) albo zatarty tłok w pompie


Na górę
Post: czw wrz 22, 2011 10:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ja tak też miałem w swoim ale z przednim hamulcem. Musisz zdjąć zacisk i wyjąć tłoczek na pewno z biegiem lat porobiły się na nim takie wrzerki i porowata powierzchnia. Kup tłoczki, uszczelniacze i powymieniaj. Koszt mały ale roboty dużo. Przyjemnego nakładania uszczelek [zlosnikhihi]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pt wrz 23, 2011 7:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Wymień przewody gumowe od hamulców i powinno pomóc miałem tak w mojej Mercedes po wymianie wszystko wróciło do normy :)

Te wężyki tak mają z czasem guma butwieje i zaciska sie przewód w środku utrudniając powrót płynu ham. po odpuszczeniu hamulca :)

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pn paź 03, 2011 10:16 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw lis 11, 2010 2:00 pm
Posty: 18
Numer GG: 6070195
Lokalizacja: Wrocław
hej hej w odpowiedzi na 2 ostatnie posty, to zaciski byly regenerowane zestawem naprawczym, i jakby tego jeszcze bylo malo, przewody gumowe rowniez sa nowe, a ze podczas odkrecania gumowego przewodu z lewej strony pekl metalowy, tak wiec tez sa wymienione :) sprawa musi lezec gdzies w pompie


Na górę
Post: śr paź 05, 2011 9:06 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz cze 05, 2005 11:06 am
Posty: 1531
Lokalizacja: WROCŁAW
A pewny jestes, ze dobrze zlozyles te zaciski i probowales na sucho jak chodza po regeneracji? Wedlug mnie nic tylko nie "odbijajacy" zacisk. Pompa nie ma nic do tego. Wyjmij klocki hamulcowe i nacisnij pedal hamulca, potem sprawdz czy uda Ci sie cofnoac tloczki ( nie probuj reka, tylko duzym plaskim srubokretem, zapierajac o tarcze). Jesli cofaja sie bardzo ciezko to zregeneruj jeszcze raz zaciski.

_________________
W140 600SEL
W123 280 CE M119
W123 280 E - do remontu, nowe serce już jest!! :)
W116 450 SE - Babcia
R129 300SL-24
W212 350 CDI
ExW124 220TE
EX W210 290 TD -wierny jak stary pies
EX W124 320 TE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl