MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 24, 2025 12:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr wrz 28, 2011 6:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 27, 2011 8:35 pm
Posty: 142
Myślę, że wielu się przyda a jak czytam na każdym forum wszędzie są w kółko te same pytania.

Oto odpowiedzi podzielone na trzy artykuły (to nie koniec):


Rejestracja pojazdu zabytkowego część 1 – kryteria jakie musi spełniać pojazd

Rejestracja pojazdu zabytkowego część 2 – wady i zalety "żółtych tablic"

Rejestracja pojazdu zabytkowego część 3 – procedura, dokumenty, koszty


sugerowałbym podwieszenie tematu

_________________
OLDTIMERY.COM Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 8:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 02, 2011 12:18 pm
Posty: 152
"Wielokrotnie zdarzają się Mercedesy z silnikami Diesla zamiast benzynowych czy inne tego typu „skundlone” pojazdy, ozdobione tablicami w kolorze żółtym."
co jest złego w silnikach diesla ? Skoro kontrukcja auta wciąż pozostaje klasyczna, to czemu na przeszkodzi stoi silnik, który jakby nie patrzeć w mercedesie jest legendą. Może i kiedyś diesel był oznaką 'ubogości', ale czasy się zmieniły, ważniejsza jest dusza niż serce.

_________________
MB W123 240D '80
VW Lupo 1.4TDI '01
Suzuki GS 500 '92 - motocykl czysty
KTM EXC 400 '00 - motocykl brudny
Czas nas zmienił, wracamy do korzeni..


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 9:27 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lip 24, 2011 9:55 pm
Posty: 62
Kolego Mastag nie ma nic złego w silnikach diesla ,ale przeszczep z benzyny na diesla w aucie które ma żółte tablice to jakaś totalna paranoja.


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 9:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 27, 2011 8:35 pm
Posty: 142
Miałem odpisać ale przedmówca chyba wyjaśnił o co chodzi.

_________________
OLDTIMERY.COM Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 9:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
mastaq pisze:
co jest złego w silnikach diesla ? Skoro kontrukcja auta wciąż pozostaje klasyczna, to czemu na przeszkodzi stoi silnik, który jakby nie patrzeć w mercedesie jest legendą. Może i kiedyś diesel był oznaką 'ubogości', ale czasy się zmieniły, ważniejsza jest dusza niż serce.


Diesel nie był oznaka ubogości tylko oszczędności.Żółte tablice są dla zachowania i ochrony oryginalnych zabytków , a nie szczepionego gówna z tureckimi grilami.

Poza tym idź w dresach na wesele, no co tez ciuchy.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 9:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 18, 2007 7:43 am
Posty: 379
Lokalizacja: Poznań
mastaq poczytaj proszę dokładnie pierwszy załącznik wrzucony przez Kacpra.
stoi w nim wyraźni, iż pojazd winien być w minimum 75% oryginalny ALE najważniejsze podzespoły powinien mieć zgodne z modelem, który reprezentuje.
czyli nie wystarczy, że takie dla przykładu w123 będzie miało jakikolwiek motor z beczki.
należy to rozumieć tak, że W123 280E ma mieć silnik 280E o konkretnym oznaczeniu. wstawienie tu 300D (sorry, nie pamiętam dokładnych oznaczeń motorów) automatycznie dyskwalifikuje auto z możliwości zarejestrowania jako zabytkowe.

jedna z definicji pojazdu zabytkowego mówi, że takowy oddaje postęp techniczny swoich czasów, stanowi dowód na rozwój motoryzacji w danym okresie naszych dziejów.
taki w123, któremu w miejsce np. 280 na wtrysku wstawiono motorek 200D może stanowić wyłącznie o zdolnościach manualnych pana Henia, który tejże przeróbki dokonał:)

wiem wiem, praktyka wykazuje coś innego, i można zarejestrować auto z przerobionym motorem lub, o zgrozo, instalacją LPG jako zabytkowe...

_________________
'66 Wartburg 312/1
'69 w114 250CE
'69 w108 280SEL
'77 w116 450SEL 6.9
i inne Pontony


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 9:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 02, 2011 12:18 pm
Posty: 152
zdawało mi się że chodzi o seryjne egzemdlarze z silnikami diesla, nie mówie tu o przeszczepach, bo to wiadome.

tehace - te zaczepki pieszczą twoje ego ? W moim temacie już napisałem wszystko na temat takich typków jak ty

_________________
MB W123 240D '80
VW Lupo 1.4TDI '01
Suzuki GS 500 '92 - motocykl czysty
KTM EXC 400 '00 - motocykl brudny
Czas nas zmienił, wracamy do korzeni..


Na górę
Post: śr wrz 28, 2011 10:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 27, 2011 8:35 pm
Posty: 142
Ciesze się, ze temat was zainteresował.

W ciągu max 2-3 dni ukaże się kolejna cześć porad o tym jak rejestrować bez dokumentów i jak zostac właścicielem przez zasiedzenie..

_________________
OLDTIMERY.COM Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 12:41 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
mastaq pisze:
"Wielokrotnie zdarzają się Mercedesy z silnikami Diesla zamiast benzynowych czy inne tego typu „skundlone” pojazdy, ozdobione tablicami w kolorze żółtym."
co jest złego w silnikach diesla ? Skoro kontrukcja auta wciąż pozostaje klasyczna, to czemu na przeszkodzi stoi silnik, który jakby nie patrzeć w mercedesie jest legendą. Może i kiedyś diesel był oznaką 'ubogości', ale czasy się zmieniły, ważniejsza jest dusza niż serce.

mastaq pisze:
zdawało mi się że chodzi o seryjne egzemdlarze z silnikami diesla, nie mówie tu o przeszczepach, bo to wiadome.

....

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 8:06 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
Kacper - fajnie, że przytoczyłeś tu podsumowanie tego tematu, mam jednak cztery pytanka:
1. jak to jest z wyjazdem za granicę takim autem (na urlop, nie na handel), bo chodzą pogłoski, że trzeba mieć zgodę (choć na granicy nikt mnie o nią nie pytał)? Jak to wyglada w Schengen i poza Schengen?
2. skoro nie można złomować, to kto odpowiada za przywrócenie do stanu używalności po wypadku, gdy ubezpieczyciel nie chce pokryć strat? i co jeśli pojazd jest już w stanie niemożliwym do odbudowania?
3. odnośnie przepisów, to zamieściłeś w artykule ogólnie pojętą interpretację, ale czy oficjalną? czy istnieje taka, czy interpretuje sobie te przepisy każdy rzeczoznawca indywidualnie ? (piękny przykład to golf II z LPG)
4. czy można wyciągać konsekwencje wobec rzeczoznawców oraz ich wytworów, ktore rażą w oczy tym, ze są na żółtych blachach (przykład ww. golf)?

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 9:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 27, 2011 8:35 pm
Posty: 142
lysy2 pisze:
1. jak to jest z wyjazdem za granicę takim autem (na urlop, nie na handel), bo chodzą pogłoski, że trzeba mieć zgodę (choć na granicy nikt mnie o nią nie pytał)? Jak to wyglada w Schengen i poza Schengen


Nie ma znaczenia czy wywozisz do Niemiec czy do USA.
Cytat z ustawy:

"Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę wymagają zabytki zaliczane do jednej z następujących kategorii: środków transportu, które mają więcej niż 50 lat i ich wartość jest wyższa niż 32 000 zł;"

Art. 53.
1. Jednorazowe pozwolenie na czasowy wywóz zabytku za granicę wydaje wojewódzki konserwator zabytków na wniosek osoby fizycznej lub jednostki organizacyjnej, w której posiadaniu znajduje się zabytek, mającej zamiar jednorazowo wywieźć za granicę ten zabytek w celach użytkowych lub wystawienniczych albo dla przeprowadzenia prac konserwatorskich.
2. Termin ważności pozwolenia, o którym mowa w ust. 1, nie może być dłuższy niż 3 lata od dnia wydania tego pozwolenia

Art. 54.
1. Wielokrotne pozwolenie indywidualne na czasowy wywóz zabytku za granicę wydaje wojewódzki konserwator zabytków na wniosek osoby fizycznej lub jednostki organizacyjnej, w której posiadaniu znajduje się zabytek, mającej zamiar wielokrotnie wywozić za granicę ten zabytek w celach użytkowych lub wystawienniczych.
2. Termin ważności pozwolenia, o którym mowa w ust. 1, nie może być dłuższy niż 3 lata od dnia wydania tego pozwolenia.

Logiczne jest, ze jeżeli samochody młodsze niż 50 lat można sprzedać bez pozwolenia to i na wycieczkę można nimi pojechać. Więc samochodami młodszymi niż 50 lat lub starszymi których wartość nie przekracza 32 000 zł można jeździć bez obaw - WSZĘDZIE

UWAGA: Powyższe pozwolenie jest wymagane bez względu na "kolor tablic"
ps. muszę to dopisać do artykułu, albo powstanie odrębny tylko o wywozie za granicę. :-)

lysy2 pisze:
2. skoro nie można złomować, to kto odpowiada za przywrócenie do stanu używalności po wypadku, gdy ubezpieczyciel nie chce pokryć strat? i co jeśli pojazd jest już w stanie niemożliwym do odbudowania?


To jest temat rzeka - powstanie osobny artykuł

lysy2 pisze:
3. odnośnie przepisów, to zamieściłeś w artykule ogólnie pojętą interpretację, ale czy oficjalną? czy istnieje taka, czy interpretuje sobie te przepisy każdy rzeczoznawca indywidualnie ? (piękny przykład to golf II z LPG)


Nie do końca rozumiem pytanie ale 75% oryginalności to bardzo mało.

np. Tapicerka z różowego misia to ile procent?
1,4,6%...

Silnik, nadwozie murza być oryginalne ale kto to sprawdza, jak opinie rzeczoznawcy robą cęsto bez oglądania samochodów.

Cytat z artykułu:

"Wielokrotnie zdarzają się Mercedesy z silnikami Diesla zamiast benzynowych czy inne tego typu „skundlone” pojazdy, ozdobione tablicami w kolorze żółtym."


4. czy można wyciągać konsekwencje wobec rzeczoznawców oraz ich wytworów, ktore rażą w oczy tym, ze są na żółtych blachach (przykład ww. golf)?

Możesz złożyć doniesienie do prokuratury o prawdopodobieństwo popełnienia przestępstwa. Każdy obywatel może to zrobić.

_________________
OLDTIMERY.COM Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 10:29 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
lysy2 pisze:
2. co jeśli pojazd jest już w stanie niemożliwym do odbudowania?


pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze dla wszystkich miłośników żółtych tablic,
co prawda sprawa nie dotyczy mnie ,lecz żony i nie dotyczy zabytku ruchomego lecz nieruchomego.
Szanowni urzędnicy w postaci konserwatorów zabytków mają wspaniałe pole do popisu przysyłając co raz to nowsze wytyczne w kwestii zabezpieczeń i odbudowy takiego zabytku o jakim mowa w twoim pytaniu,
wybierając odpowiednie rodzaje farb i materiałów budowlanych stosownych do tego zadania i jednocześnie zlecając terminy realizacji swoich zaleceń.
Wg tej specyfikacji farba odpowiednia do malowania 1piętrowej kamienicy ma -musi kosztować 16tys. pln
i na tym jednym przykładzie poprzestanę.....

podsumowując ,dzisiaj Wasze samochody są piękne ,ładne i oryginalne,ale co będzie z nimi za rok ,5 lat i 50 lat,bo przypominam ,że wspaniałych żółtych tablic nie można się zrzec [hihi]
jakiego garba zrzucicie na swoje dzieci ,a może i wnuki :roll:

_________________
Dunkelheit !


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 10:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Kacper Kasperkiewicz pisze:

"Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę wymagają zabytki zaliczane do jednej z następujących kategorii: środków transportu, które mają więcej niż 50 lat i ich wartość jest wyższa niż 32 000 zł;"



No dobra, ale przytoczony przepis dotyczy pozwolenia na wywóz stały (czyli w praktyce sprzedaży samochodu za granicę) Nie wynika z niego czy samochód młodszy niż 50 lat, lub wart mniej niż 32 Kzł (W tej kategorii zmieści się W 123 i W 115)
wymaga zgody na wywóz czasowy.


Ostatnio zmieniony czw wrz 29, 2011 10:45 am przez desperado, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 10:42 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Zdublowało mi post, proszę admina o usunięcie


Na górę
Post: czw wrz 29, 2011 12:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 27, 2011 8:35 pm
Posty: 142
http://www.bikds.art.pl/dokumenty/ustawa.html#r5

Ustawodawca tego nie precyzuje ale z prawa logiki wynika, ze skoro możesz samochód sprzedać za granicę to możesz nim wyjechać.

Dodatkowo zgody na wyjazd czasowy lub stały potrzebują pojazdy wpisane do rejestru zabytków (uwaga rejestr to nie ewidencja)

Właśnie pisze artykuł: "Wywóz i sprzedaż pojazdów zabytkowych za granicę"

Postaramy się go opublikować w tym tygodniu

_________________
OLDTIMERY.COM Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl