MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 21, 2025 1:23 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw lip 28, 2011 10:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Witam. Mam problem z nierówną pracą silnika na biegu jałowym tnz. silnik nie chodzi jakoś jak stara prostytutka ale troche nim buja i czasami potrafi zgubić obroty(ale nie gaśnie).Rurkę do regulatora wolnych obrotów podłączyłem ale słyszę też takie dziwne syczenie z tylnej części slinika między grodzią a pokrywą zaworów. Pryskałem tam piankami itp. żeby zlokalizować to syczące powietrze ale nic. Padniętą uszczelkę pod kolektorem wykluczyłem.

Czy możecie mi też jeszcze podpowiedzieć czy cała regulacja składu mieszanki opiera się na tych dwóch śrubach od K-Jet, jedna pod filtrem przy pokrywie a druga w obudowie wagi.
Z góry dziękuję za odpowiedzi

P.S Dopiero co samochód z lakierni wyjechał i podłubać trzeba 8)

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 5:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W tym silniku pod kolektorem dolotowym jest cały system gumowych rurek.
Pod dolotem do 4 cylindra jest jakby zawór , taki okrągły boscha.
Z gumy tzw. kalosza wychodzi rurka wchodzi w niego i biegnie miedzy chyba 2 i 3 dolotem do góry w okolice wtryskiwaczy.
Syczenie słychac właśnie z okolic tego zaworu.
Najlepiej gdybyś od przody włozył ręke pod dolot i wyciągnął całośc tych rurek z zaworem, do niego podchodzi tez cienki przewód podciśnienia.
Jak pamiętam to do dolotu od dołu tam gdzie jest taka mała przepustnica dochodza podciśnienia te małej średnicy.
Może niezbyt książkowo Ci to rozpisałem ,ale dłubałem w tym ponad 2 lata temu.
Najlepiej cały system rurek spod kolektora wymienic na nowy razem z zaworem.
Ja akurat miałem tylko łączeni słabe więc ściskałem to obejmkami, a zawór owinąłem porządną izolacją.

Skład mieszanki regulujesz ampułem w wadze, a śrubą na płaski wkrętak z boku dodajesz powietrza dodatkjowego na jałowym.

Póki co zrób prosty test , zamknij dłonią dolot w rurze obudowy na odpalonym silniku.
Jeśli zgaśnie dolot jest szczelny, ale mi się wydaje, że wzrosną obroty.
Taki objaw wskazuje na nieszczelny dolot, tam gdzie opisałem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 10:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Wielkie dzięki. W weekend się zabieram za grzebanie przy tych podciśnieniach. Myślałem jeszcze o wymianie uszczelnień wtryskiwaczy ale w ASO nie mogą znaleźć takiej części.
A ten zawór to sobie tak wisi na tych rurkach od pociśnień czy jest zamocowany do kolektora?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 10:26 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ten zawór to taka okrągła czarna plastikowa puszka może ze 4 cm średnicy i jeden grubości.
Wisi na tych grubych czarnych , w nim jest membrana i z boku czy może lepiej od czoła wychodzi cienkie podciśnienie i leci w okolice tej małej przepustnicy.
Jest w nim sprężyna.
Ja wytargałem całość i na stole poskładałem, pajączek taki hehehehehe.
Potem włożyłem pod kolektor i jeszcze skręciłem opaską przy kaloszu.

Kiedyś tez na mrozie rozsadziło mi go, wtedy nie odpalił wcale, ale może ze starości.

Pisz jak coś podziałasz, kiedyś koledze Mcoy w Łodzi podłączałem z pamięci to wszytsko heh.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 10:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Dobrze będę pisał jak coś poradzę. Ale sądzę że to chyba bedzie ten zawór bo wyraźnie słychać takie syczenie pod kolektorem.THC nie wiesz czy można gdzień taki zawór dostać? Wykluczam ASO oczywiście [zlosnikhihi]

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 11:05 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
neocc pisze:
Wykluczam ASO oczywiście [zlosnikhihi]


To nie wykluczaj. Nie ma reguły, ale bardzo często sranie się kupnem używanych wychodzi drożej. Jak masz alegrię na ASO, zadzwoń do car-rex'u, a jeżeli demontaż jest prosty i niczm nie grozi, mogę ci udostępnić na chwilę swój, bo od kilku tygodni jeżdżę 230CE.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 11:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
W Car rex'e wątpię żeby Janusz miał ten zawór. Dobre jest chociaż to, ze poda numer części i może go powiedzieć tym głąbą z Aso i wtedy łaskawie znajdą. Ale podjadę jutro do Car rex'u.

Ta twoja coupe to taka zielona butelka jest co jeździ po Szczecinie na zabytkowych tablicach?

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 11:36 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Nikt nie będzie miał na półce, wątpię nawet, żeby ASO miało od ręki.

Jeżdżę 881/955.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: pn sie 01, 2011 11:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Ja właśnie od tygodnia też pomykam taką granatową coupe 904 w kremowej tapicerce, ile przeżyć było podczas remontu to szok :)

Możesz mi podać swój numer telefonu na PW to byśmy może jakoś się wymienili doświadczeniami szczególnie mi zależy żeby zobaczyć jak chodzi taki silniczek 2.3 kiedy jest dobrze wyregulowany.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn sie 08, 2011 7:35 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Udało mi się poradzić z tymi podciśnieniami. Powypinałem wszystkie i pozmieniałem gumowe łączniki, ten zaworek boscha na odmach też przepatrzyłem ale było wszystko ok. Trochę poszperałem jeszcze w tych podciśnieniach i okazało się, że miałem wypiętą rurkę z modulatora od skrzyni biegów [zlosnik] . Podłączyłem ją i momentalnie silnik się uspokoił, wyregulowałem skrzynię i wszystko śmiga że aż miło. 8)

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: pn sie 08, 2011 6:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
neocc pisze:
Trochę poszperałem jeszcze w tych podciśnieniach i okazało się, że miałem wypiętą rurkę z modulatora od skrzyni biegów . Podłączyłem ją i momentalnie silnik się uspokoił, wyregulowałem skrzynię i wszystko śmiga że aż miło.

Mnie też kiedyś kosztowała pół dnia grzebania pod maską. Wypadła właśnie przy zaworze i była praktycznie niewidoczna z góry... Dopiero psikanie łatwopalnym sprayem pozwoliło znaleźć nieszczelność (dzięki McKoy!).

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Post: śr lis 02, 2011 10:04 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2011 8:14 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Odświeżę temat silnika M102.980
U mnie są inne problemy. Na zimnym silniku pali „od strzała” nawet jak stoi miesiąc nieruszany i nieodpalany. Natomiast bardzo go trzęsie i nierówno pracuje w trakcie nagrzewania. Po osiągnięciu 80-85 stopni chodzi równiutko. Na ciepłym silniku, gdy postoi dłużej niż 20 minut to musze długo kręcić i dodawać gazu aby zapalił. Ot zagadka proszę o pomocna dłoń.
Wymieniłem na nowe: świece, przewody, kopułkę, palec, wtryski, posprawdzałem podciśnienia i wszelkie nieszczelności usunąłem. „CO” ustawione jest na 1% - sprawdzałem na dwóch stacjach diagnostycznych. Sprawdziłem i wyczyściłem przepustnicę. Sprawdziłem ciśnienie paliwa podawanego przez pompę jest ok. 6,5 atmosfery. Zawór powietrza dodatkowego - coś tam w nim się rusza, ale niewiele z instrukcji wygląda ze tak ma być.
Wcześniej przed wymianą wtrysków rozebrałem regulator fazy nagrzewania (miał sklejoną blaszkę do tłoczka), wyczyściłem, wymieniłem oring - trochę sie poprawiło ale nieznacznie. Sprawdziłem ciśnienie jakie podaje. Na zimnym silniku jest ok. 1 atmosfery i w ciągu 3-4 minut rośnie do ponad 3,3-3,4 atmosfery.
Nie ruszałem jeszcze zaworu ustalającego ciśnienie w rozdzielaczu i nie rozkręcałem przepływomierza (oprócz kalosza) i rozdzielacza. Stawiam jeszcze na ten nieszczęsny regulator fazy nagrzewania. Podmieniłem na inny od golfa 1, ale tak samo silnik się zachowywał. Jednak nie mam 100% pewności czy ten od golfa jest sprawny.
Mam jeszcze dwa pytania:
- czy magnes wiatraka chłodnicy powinien załączyć się zaraz o odpaleniu silnika? A może dopiero po osiągnięciu jakiejś temperatury?
- Jaka jest temperatura zadziałania (skurczenia) się termostatu? Na termostacie jest wybite 87 stopni. Jak sprawdzałem w garczku z wodą to skurczył się dopiero przy 100 stopniach, gdy woda się zagotowała. Ta sytuacja dotyczy starego termostatu z auta i nowego zakupionego.


Na górę
Post: śr lis 02, 2011 11:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
Sprawdź regulator termiczny może on podawać za małe ciśnienie paliwa a drugą sprawą może być zawór powietrza dodatkowego ale wątpię żeby on miał aż tak duże znaczenie przy odpalaniu na ciepłym ponieważ on ma dać większą dawkę poweitrza na zimnym silniku.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 12:06 am 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr kwie 13, 2011 8:14 pm
Posty: 9
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Dzięki za szybką odpowiedź.
Co to jest regulator termiczny? To jest regulator fazy nagrzewania? Tak zwany „z niemiecka” Warmlaufregler? Jeśli tak to pracowałem nad nim - rozkręciłem go i sprawdziłem cewkę wszystko jest sprawne. Powinien chodzić sprawdziłem tez ciśnienia jakie daje. I zgodnie z instrukcja wydaje się ok. Masz rację ze najlepiej było by sprawdzić np. poprzez podmianę (nawet na chwilę) na 100% sprawny (np. z innego auta), ale nie mam nikogo w pobliżu aby zadziałać w tym kierunku. Tak pisze teraz do Ciebie i sobie pomyślałem - może mam problem z zanieczyszczeniem w rozdzielaczu? Może regulator jest sprawny, a w rozdzielaczu przycięło się coś. Auto stało 10 lat i różne rzeczy wychodzą. Przykładem było przyrdzewiała membrana do popychacza w regulatorze termicznym. Dopiero kąpiel w myjce ultradźwiękowej rozdzielił te elementy. Oring też był całkiem zniekształcony i wymagał zmiany.


Na górę
Post: czw lis 03, 2011 7:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 17, 2010 9:23 am
Posty: 282
Lokalizacja: Szczecin
To regulator masz za sobą [zlosnikz] . Z K-Jetem masz racje że coś mogło się tam przyciąć ale kurcze dziwi mnie to, że na ciepłym dopiero. Ja w swoim miałem tak, że telepało na zimnym i na ciepłym to zrobiłem to samo co ty z regulatorem i wymieniłem filtr paliwa wraz ze wszystkimi gumami i pomogło. Jak chcesz to rozbierz K-Jeta ale to już ostateczność.

_________________
Mercedes W123 Coupe 230CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl